Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

10 μαθήματα marketing από την Apple

Η Apple αποτελεί εν έτη 2017 μια εταιρία κολοσσό που χαρακτηρίζεται ως κορυφαία στον τομέα της. Ένα πράγμα, όμως, που ίσως δε γνωρίζεις είναι ότι κάποια στιγμή βρέθηκε πολύ κοντά στην πτώχευση. Όταν, όμως, το όνομά της συνδέθηκε με τις εξαιρετικές ικανότητες marketing του Steve Jobs, αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη αντιμετωπίστηκε και ξεπεράστηκε.

Όλοι πλέον θαυμάζουν την πετυχημένη πορεία  της εταιρίας και μπορούν να παραδειγματιστούν από τις αλάνθαστες στρατηγικές που ακολουθεί στον τομέα του marketing. Το μόνο που απομένει είναι  να τις εκλάβει κάποιος  ως προσωπικά μαθήματα και να τις εφαρμόσει και στη δική του επιχείρηση.

1. Απλότητα
Οι περίπλοκες καμπάνιες δεν στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στον πελάτη και τον αποπροσανατολίζουν, κάτι που η Apple έδειξε να αντιλαμβάνεται καλύτερα από τον καθένα. Επομένως, ανάμεσα στους χρυσούς κανόνες του marketing συγκαταλέγεται και η απλότητα των μηνυμάτων. Πράγμα που σημαίνει ότι η προσφορά σου πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτή από το κοινό και να δίνει  βασικές πληροφορίες για τα προϊόντα σου.

2. Τοποθέτηση προϊόντων
Δεν εννοούμε αποκλειστικά το να βάλεις τα προϊόντα σου  σε τηλεοπτική διαφήμιση, ραδιοφωνικά σποτ κ.α. Είναι κι αυτή, βέβαια, μια συνηθισμένη αλλά μάλλον δαπανηρή τακτική. Μπορείς, όμως, εύκολα να συνδέσεις τα προϊόντα σου με αναγνωρίσιμα πρόσωπα για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Άλλωστε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκεί μια και μόνο φωτογραφία ενός διάσημου προσώπου με το σήμα της εταιρίας σου και σύντομα θα σε ακολουθήσουν όλοι οι θαυμαστές του.

3. Αξιολόγηση
Ζήτα τη γνώμη των πελατών σου για τις παροχές και τις υπηρεσίες σου. Για να έχεις, όμως, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα επιχείρησέ το μεθοδικά. Δώσε τους, για παράδειγμα, ένα κίνητρο για να αξιολογήσουν την ποιότητα των προϊόντων σου, δελεάζοντας τους με μια δωρεάν δοκιμή. Έτσι, θα τους προδιαθέσεις θετικά με ορατό αντίκτυπο στην αξιολόγηση. Στη συνέχεια θα μπορέσεις να κοινοποιήσεις τα αποτελέσματα στα κοινωνικά δίκτυα για να αποκτήσεις μεγαλύτερη απήχηση.

4. Εστίαση στην ποιότητα
Οι παροχές σου θα πρέπει να είναι συνώνυμες της ποιότητας. Και αυτό γιατί η αξία είναι εκείνη που καθορίζει την τιμή. Μπορεί στην αγορά να υπάρχουν διακυμάνσεις εξαιτίας των προσφορών, εσύ όμως για να κρατήσεις σταθερό το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα θα πρέπει να προβάλλεις την υψηλή ποιότητα των προϊόντων σου, η οποία δεν σου επιτρέπει «ψαλίδι» στην τιμή.

5. Προβολή του brand
H εταιρική σου ταυτότητα πρέπει να είναι παντού παρούσα. Βλέποντας οι πελάτες τη μάρκα που επέλεξαν σε διάφορα σημεία επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Ένα ενημερωτικό stand στο κέντρο της πόλης, μια μακέτα σε κεντρική οδό, ακόμη και ένα διαφημιστικό φυλλάδιο, θα αυξήσουν τους οπαδούς  γύρω από το εμπορικό σου σήμα και θα σε καθιερώσουν στις προτιμήσεις του κοινού.

6. Δημιουργία εμπειρίας
Η εμπειρία που θα βιώσει ο πελάτης σου κατά την εξυπηρέτηση και την επιλογή των προϊόντων σου είναι εκείνη που θα τον κάνει να σε επισκεφθεί ξανά και ξανά. Η διαδικασία της αγοράς θα πρέπει να συνοδεύεται από ευχάριστα συναισθήματα. Οι πελάτες σου πρέπει να φεύγουν από εσένα με θετικά συναισθήματα και να νιώθουν ότι με την αγορά τους  ικανοποίησαν κάποια βασική τους ανάγκη.

7. Επικοινωνία στη γλώσσα του κοινού
Αν θέλεις να δημιουργήσεις στενούς δεσμούς με τους πελάτες σου θα πρέπει να  απευθύνεσαι σε αυτούς στη γλώσσα τους. Άμεσα, με καθαρά νοήματα και χωρίς δυσνόητα κείμενα. Δεν χρειάζεται να ψάχνεις περίπλοκες λέξεις και φανταχτερά επίθετα για να περιγράψεις τα προϊόντα σου. Το μόνο που θα καταφέρεις με αυτό τον τρόπο θα είναι να τα κάνεις να μοιάζουν απρόσιτα.

8. Ατμόσφαιρα μυστηρίου
Άφησε το κοινό σου να αναρωτηθεί για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Άσε να αιωρούνται αιχμές για νέα προϊόντα και γενικότερα διατήρησε κάποια ερωτηματικά. Έτσι, ο πελάτης θα κάνει υποθέσεις και θα σε επισκεφθεί σύντομα για να λύσει τις απορίες του.

9. Έντονα συναισθήματα
Οι πελάτες θα πρέπει να συνδεθούν συναισθηματικά με την επιχείρησή σου. Μόνο τότε θα έρχονται σε εσένα και δεν θα προτιμήσουν τις δελεαστικές προσφορές από ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Εφόσον δημιουργήσεις επικοινωνιακούς δεσμούς με τους καταναλωτές σου, θα μπορείς να τους απευθύνεσαι με μεγαλύτερη οικειότητα. Η εξυπηρέτηση θα είναι πιο άμεση και εκείνοι με τη σειρά τους θα εκτιμήσουν την προσοχή που τους δείχνεις.

10. Έμφαση στην εικόνα
Ζούμε σε μια εποχή όπου τα οπτικά μέσα κυριαρχούν. Τα οπτικοποιημένο υλικό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων. Γι' αυτό και το marketing κινείται πλέον σε ανάλογο έδαφος. Προωθεί περισσότερο την εικόνα και περιορίζει το λόγο σε έξυπνα moto που δεν κουράζουν τον καταναλωτή και μπορούν να μείνουν ευκολότερα στη μνήμη του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου