Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016

Οι πιτσιρικάδες που από τον Κεραμεικό έβαλαν τα γυαλιά στους κολοσσούς της τεχνολογίας


Είναι σήμερα 28 χρονών και η εταιρεία τους, που δραστηριοποιείται στο mobile marketing και ξεκίνησε πιο οργανωμένα πριν από τρία χρόνια, εξαγοράστηκε αντί 20 εκατ. δολαρίων. από την Glispa Global Group

Κόννος Χρίστου, Γιώργος Ηρακλέους, Γιώργος Μακκούλης και Παναγιώτης Παπαγεωργίου είναι οι τέσσερις ιδρυτές της Avocarrot (Αθήνα, Σαν Φρανσίσκο), η οποία τώρα εντάσσεται στο Glispa Global Group που έχει ως έδρα το Βερολίνο, δραστηριοποιείται στο digital και mobile marketing και διαθέτει παρουσία σε 180 χώρες. Γνωρίστηκαν και οι τέσσερις κατά τη διάρκεια της θητείας τους στον Στρατό στην Κύπρο, συνέχισαν ως συμφοιτητές σπουδάζοντας Ηλεκτρολογία-Μηχανολογία και Πληροφορική στο Imperial College του Λονδίνου, για να φτιάξουν στη συνέχεια τις πρώτες τους εφαρμογές. Το πρώτο τους επιτυχημένο app βραβεύτηκε σε Hackathon του Λονδίνου. 

Τι κάνει η Avocarrot; «Εχουμε τεχνολογία για διαφημίσεις στα κινητά τηλέφωνα», αναφέρει ο Κων/νος Χρίστου, εκ των συνιδρυτών της εταιρείας. «Γιατί να μας χρησιμοποιήσει κάποιος; Πολύ απλά επειδή οι «native», όπως τις ονομάζουμε, διαφημίσεις που προωθούμε εμφανίζονται λιγότερο "ενοχλητικές'' στον τελικό καταναλωτή σε σχέση με την πιο... παραδοσιακή διαφήμιση. Το προϊόν μας είναι ένα τεχνολογικά βαρύ προϊόν, αν λάβει κανείς υπόψη ότι από τα 18 μέλη που αριθμεί η ομάδα μας αυτή τη στιγμή στην Αθήνα οι 14 γράφουμε κώδικα. Εχουμε 7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις σε μηνιαία βάση με 4.500 εφαρμογές που χρησιμοποιούν την Avocarrot αυτή τη στιγμή και έχουμε βάλει στόχο να δεκαπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό με την αρωγή πλέον και της Glispa. 

Αναζητούμε συνεχώς νέο προσωπικό. Θέλουμε να προσλάβουμε τουλάχιστον 10 επιπλέον άτομα για την ομάδα μας στην Αθήνα έως το τέλος του έτους και η λογική στην οποία στηριζόμαστε για να προσλάβουμε είναι ότι ο νέος που θα μπει στην εταιρεία πρέπει να είναι καλύτερος τουλάχιστον σε έναν τομέα σε σχέση με έναν παλιότερο». Tα native ads ουσιαστικά είναι οι διαφημίσεις που ταιριάζουν και ενσωματώνονται με το περιβάλλον στο οποίο προβάλλονται -εν προκειμένω εντάσσονται στο περιεχόμενο και την αισθητική των κινητών εφαρμογών με μόνη διαφορά τη σήμανση ως sponsored-, γι' αυτό και προσελκύουν την προσοχή του χρήστη σε ποσοστό 52% περισσότερο σε σχέση με τα banners ή άλλου είδους διαφημίσεις. 

Κολοσσοί όπως η Google, το Facebook ή το Twitter χρησιμοποιούν κατά κόρον τα native ads, τα οποία εμφανίζονται σαν να είναι μία κοινή ανάρτηση, ένα τυπικό post, για παράδειγμα, στο Facebook με την ένδειξη όμως «sponsored post». Σημειωτέον ότι, εκτός των διεθνών κολοσσών, η Avocarrot έχει επιτύχει ήδη να μπει στη λίστα των μεγαλύτερων παικτών παγκοσμίως στο κομμάτι των native ads, εξ ου και οι εξελίξεις της περασμένης εβδομάδας με την Glispa. 

«Διεθνώς, η νέα αγορά του mobile advertising το 2015 ήταν στα 9 δισ. δολάρια, τρέχει όμως με αλματώδεις ρυθμούς και προβλέπεται, όσο περισσότερο προχωρά η μετάβαση από το web περιβάλλον στο περιβάλλον του κινητού, να αυξηθεί στα 40 δισ. δολάρια το 2017 και κοντά στα 100 δισ. έως το 2020. Ως εταιρεία αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στον συγκεκριμένο τομέα με το σκεπτικό ότι το κινητό είναι για τον καθένα από τα πιο προσωπικά του αντικείμενα, με ολοένα περισσότερες εφαρμογές που προστίθενται για τον χρήστη. Διεθνώς στην αγορά του mobile advertising, ένα 90% του ανταγωνισμού είναι στα πιο κοινότοπα banner adds, ενώ στο μοντέλο των native ads οι εταιρείες είναι κατά πολύ λιγότερες. Εκτός από τους κολοσσούς της Google, του Facebook και του Twitter είναι ελάχιστες μικρότερες, όπως είμαστε εμείς στην Ελλάδα, στο Ισραήλ, στο Βερολίνο, στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο. Θεωρούμε ότι σε πολύ λίγα χρόνια, όταν θα μιλάμε για διαφημίσεις στο κινητό, θα μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για native ads». 

Η τεχνολογική πλατφόρμα της Avocarrot, με την ονομασία Avocarrot Exchange, αποτελεί marketplace για τέτοιες διαφημίσεις, με οφέλη τόσο για τους δημιουργούς περιεχομένου (κινητές εφαρμογές) όσο και για τους διαφημιζόμενους, αφού έχουν 17 φορές καλύτερη ανταπόκριση από τα παραδοσιακά banners, καλύτερη οικονομική απόδοση και εμπειρία για τον χρήστη. Από τα 7 δισεκατομμύρια των εμφανιζόμενων διαφημίσεων, ένα 40% αντιπροσωπεύει την Αμερική, ένα 20% τη Δυτική Ευρώπη, ένα 12%-15% τη Λατινική Αμερική και ένα 7-8% την Ασία. Η Avocarrot είχε πάρει στο παρελθόν χρηματοδότηση 2 εκατ. δολαρίων από επενδυτές στην Ελλάδα, όπως η Odyssey Venture Partners, αλλά και διεθνώς, «γεγονός το οποίο ήταν καταλύτης για την εταιρεία σε δύσκολες περιόδους», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Χρίστου. Ενας ακόμη σταθμός για την εταιρεία ήταν όταν αναδείχθηκε ανάμεσα στις 8 καλύτερες εταιρείες εκτός ΗΠΑ από την Google for Entrepreneurs ως μία από τις πλέον υποσχόμενες startups για νέες εφαρμογές: «Ηταν η περίοδος κατά την οποία βρεθήκαμε για τρεις εβδομάδες στη Σίλικον Βάλεϊ και καταφέραμε να εξασφαλίσουμε μια μικρή χρηματοδότηση για το επόμενο βήμα». Η εταιρεία ψηφίστηκε επίσης ως Next Big Thing στο συνέδριο Αd:Τech το 2013. Τον Μάρτιο του 2016 εντάχθηκε στο δίκτυο Endeavor, του γνωστού, μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της επιχειρηματικότητας, μετά τη συμμετοχή της στο διεθνές πάνελ επιλογής στο Ντουμπάι. Η Glispa Global Group ιδρύθηκε το 2008 και η ομάδα της σήμερα αριθμεί περισσότερους από 100 εργαζόμενους από 35 εθνικότητες. Η εταιρεία έχει κερδίσει το βραβείο Red Herring και συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες του INC 500. 

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η πλατφόρμα Avocarrot Exchange θα ενοποιηθεί με την πλατφόρμα Ampiri της Glispa για την καλύτερη οικονομική απόδοση των native διαφημίσεων για τους δημιουργούς κινητών εφαρμογών, «προσφέροντας άμεσα αξία στην εταιρεία», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Γκάρι Λιν, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. Οι τέσσερις συνιδρυτές της Avocarrot καθώς και 14 ακόμα μέλη της ομάδας της θα ενσωματωθούν στην ομάδα της Ampiri.




 Στεφανία Σούκη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου