Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Οι δέκα κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο

Τι συμβάλλει στη φήμη μιας εταιρείας; Καταρχήν, τα υγιή χρηματοοικονομικά στοιχεία και η απόδοση της μετοχής. Φέτος, τέσσερις εταιρείες βρέθηκαν στο Τοp-50 της νέας λίστας του αμερικανικού Fortune Most Admired Comanies για πρώτη φορά – Chipotle, CVS Health, Salesforce.com και USAA.

Δεν τα πήγαν όμως όλες οι εταιρείες εξίσου καλά. Η κριτική από το καταναλωτικό κοινό και η αλλαγή ηγεσίας έστειλε τη McDonald’s στο Νο. 45, ενώ ένα σκάνδαλο παραβίασης δεδομένων έριξαν την Target στο Νο. 48.

Η λίστα των «Πιο Αξιοθαύμαστων Εταιρειών» κατατάσσει τις εταιρείες βάσει της εταιρικής φήμης τους.

Ας τις δούμε τις δέκα κορυφαίες:


APPLE
Η Apple βρίσκεται στην κορυφή για όγδοο συναπτό έτος. Τον Φεβρουάριο έγινε η πρώτη εταιρεία που άγγιξε τα 700 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγοραία αξία. Καθώς οι θαυμαστές της τεχνολογίας αναμένουν την κυκλοφορία του Apple Watch τον Απρίλιο, τον Ιανουάριο ανακοινώθηκαν πωλήσεις-ρεκόρ για τα έξυπνα τηλέφωνα της εταιρείας – 74,5 εκατομμύρια τηλέφωνα τους τελευταίους τρεις μήνες του 2014 – αποδεικνύοντας το πόσο δημοφιλές προϊόν συνεχίζει να είναι το iPhone.




GOOGLE
Η επιτυχία της Google βασίζεται εν πολλοίς στο κερδοφόρο διαφημιστικό της τμήμα, που τη βοήθησε να συγκεντρώσει 66 δισεκατομμύρια δολάρια σε τζίρο πέρυσι. Η εταιρεία βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή της καινοτομίας, παρά την πρόσφατη ανακοίνωση ότι το Google Glass είναι ουσιαστικά …νεκρό. Η εταιρεία συνεχίζει να προωθεί την έρευνα στα αυτοκινούμενα οχήματα δίχως οδηγό και να εξελίσσει το Google Fiber, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα παροχής ευρυζωνικής σύνδεσης σε έναν αυξανόμενο αριθμό αμερικανικών πόλεων.




BERKSHIRE HATHAWAY
Με τον θρύλο Γουόρεν Μπάφετ στο τιμόνι της, η Berkshire Hathaway ανεβαίνει κατά μια θέση φέτος, στο Νο. 3. Η εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών διατηρεί επενδύσεις σχεδόν στα πάντα, από σιδηροδρόμους και πιστωτικές κάρτες μέχρι την κέτσαπ Heinz, και τον περασμένο Μάρτιο άγγιξε για πρώτη φορά τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς.





AMAZON.COM
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου, με 88,8 δισεκατομμύρια δολάρια τζίρο, παραδίδει τα πάντα στο σπίτι, από φρούτα και λαχανικά μέχρι γυναικεία ρούχα. Με τη σειρά ‘Transparent’, που κέρδισε Χρυσή Σφαίρα, η εταιρεία μετατρέπεται και σε μια δημιουργική δύναμη. Πρόσφατα, ανακοίνωσε σχέδιο παραγωγής έως και 12 κινηματογραφικών ταινιών ετησίως, ξεκινώντας από φέτος.




STARBUCKS
Με παρουσία σε 66 χώρες και σχεδόν 22.000 καταστήματα λιανικής πώλησης, η αλυσίδα καφέ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Το πρώτο τρίμηνο του 2015 υπήρξε το 20ο συνεχόμενο τρίμηνο με ανάπτυξη 5% και πάνω για την εταιρεία. Πέρυσι, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων πελατών, η εταιρεία άρχισε να προωθεί τις πωλήσεις μπύρας, κρασιού, και ενός βραδινού μενού, ενώ σε μερικές αγορές των ΗΠΑ προσφέρονται υπηρεσίες παραγγελίας και πληρωμής μέσω κινητού, και παράδοσης στο σπίτι ή στο γραφείο.




WALT DISNEY
Ο διευθύνων σύμβουλος Μπομπ Άιγκερ συνεχίζει να πειραματίζεται σε υψηλό επίπεδο και τα αποτελέσματα γίνονται ολοένα και εντυπωσιακότερα. Στο ανεπανάληπτα δημοφιλές Frozen, κάθε νιφάδα χιονιού καθοδηγείτο από έναν αλγόριθμο, κάνοντας τις σκηνές του χειμωνιάτικου τοπίου πιο αληθοφανείς. Το 2014, η εταιρεία ενίσχυσε το διαδραστικό τμήμα της, και το παιχνίδι Tsum Tsum για κινητά τηλέφωνα γνώρισε τεράστια επιτυχία με 21 εκατομμύρια downloads.





SOUTHWEST AIRLINES
Η εταιρεία είναι ανεβασμένη κατά δύο θέσεις σε σχέση με πέρυσι και τα κέρδη της αυξάνονται ραγδαία χάρη στην εξοικονόμηση πόρων από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου. Πέρυσι, εγκαινιάστηκε η πρώτη διεθνής πτήση – στην Καραϊβική – ενώ ήταν και η πρώτη χρονιά όπου τα κέρδη ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.





AMERICAN EXPRESS
Πολλές κινήσεις της εταιρείας πιστωτικών καρτών σηματοδοτούν μια στροφή στην τεχνολογία, όπως η συμμετοχή της στην παρουσίαση του Apple Pay, που θα επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για την πληρωμή των αγορών τους. Επίσης, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης σε συνεργασία με την Airbnb, ενώ άνοιξε και ένα νέο τεχνολογικό κέντρο στη Σίλικον Βάλεϊ. Μπορεί τα έσοδα της AmEx να άγγιξαν τα 36 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014, αλλά η εταιρεία προτίθεται να περικόψει πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας μέσα στο 2015.





GENERAL ELECTRIC
Αφότου διαχώρισε το τμήμα καταναλωτικών δανείων, ο διευθύνων σύμβουλος Τζέφρεϊ Ίμμελτ δήλωσε ότι η εταιρεία πρόκειται να κάνει μια ιστορική στροφή, να εστιάσει στην κατασκευή κινητήρων για αεροπλάνα, εξοπλισμού ιατρικής απεικόνισης και αεριοστρόβιλων, και να αυξήσει τις επενδύσεις της εκτός ΗΠΑ. Τον Ιούνιο, η εταιρεία αγόρασε μερίδιο 20% στον γαλλικό βιομηχανικό γίγαντα Alstom ενώ προωθεί σχέδιο ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή σταθμών παραγωγής ενέργειας στην Αλγερία.





COCA COLA
Εν μέσω εντεινόμενων ανησυχιών για τους δείκτες παχυσαρκίας στις ΗΠΑ και την ασφάλεια των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών, ο γίγαντας του κλάδου τροφίμων και ποτών διευρύνει το χαρτοφυλάκιό του εκτός των αναψυκτικών. Η Coca-Cola ξόδεψε 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά μεριδίου 10% στην Keurig Green Mountain Coffee και 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά μεριδίου στον παραγωγό ενεργειακών ποτών Monster Beverage. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία ανακοίνωσε την περικοπή 1.600 – 1.800 θέσεων εργασίας, σε μια προσπάθεια περιορισμού του κόστους.




ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Οι ερευνητικοί εταίροι στην Hay Group ξεκίνησαν για λογαριασμό του Fortune με περίπου 1.400 εταιρείες: τις εταιρείες της λίστας Fortune 1.000 – οι 1.000 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες βάσει τζίρου – και τις μη αμερικανικές εταιρείες στη βάση δεδομένων Fortune Global 500 με έσοδα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και άνω. Στη συνέχεια, η Hay επέλεξε τις 15 μεγαλύτερες για κάθε διεθνή κλάδο και τις 10 μεγαλύτερες για κάθε κλάδο των ΗΠΑ, εξετάζοντας συνολικά 668 εταιρείες από 29 χώρες. Για τη δημιουργία των 55 κλαδικών καταλόγων, η Hay ζήτησε από στελέχη, διευθυντές και αναλυτές να αξιολογήσουν τις εταιρείες στον δικό τους κλάδο βάσει εννιά κριτηρίων, από την επενδυτική αξία μέχρι την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Για να εμφανιστεί μια εταιρεία στη λίστα πρέπει η βαθμολογία της να την κατατάσσει στο πρώτο μισό του κλάδου της.

Για να καταλήξει στα αποτελέσματα, η Hay Group ρώτησε 4.104 στελέχη, διευθυντές και αναλυτές που είχαν συμμετάσχει στον καθορισμό των κλαδικών καταλόγων να επιλέξουν τις δέκα εταιρείες που θαύμαζαν περισσότερο. Η επιλογή έγινε από μια λίστα που συμπεριελάμβανε τις εταιρείες που είχαν βρεθεί στο ανώτατο 25% στις περσινές λίστες, μαζί με εκείνες που βρέθηκαν στο ανώτατο 20% φέτος. Ο οποιοσδήποτε μπορούσε να ψηφίσει για οποιαδήποτε εταιρεία σε οποιονδήποτε κλάδο.

Η Hay Group, που πραγματοποιεί τη σχετική έρευνα για τη λίστα των Πιο Αξιοθαύμαστων Εταιρειών στον Κόσμο από το 1997 και τη λίστα των Πιο Αξιοθαύμαστων Εταιρειών της Αμερικής από το 2001, είναι μια εταιρεία συμβούλων παγκόσμιας διοίκησης επιχειρήσεων.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου