Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Δέκα καινοτόμα business plans από φοιτητές του ΑΠΘ


Τις καινοτόμες ιδέες τους σε business plans μετέτρεψαν φοιτητές του ΑΠΘ, φτιάχνοντας εικονικές επιχειρήσεις, οι οποίες εν μέσω οικονομικής κρίσης, θα μπορούσαν να είναι επιτυχημένες και να καταστούν βιώσιμες.

Με γνώμονα την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τον τρόπο χρηματοδότησης τα επιχειρηματικά πλάνα αξιολογήθηκαν από επιχειρηματίες και δέκα από αυτά κρίθηκαν εξαιρετικά ως προς την υλοποίησή τους.

Σε ειδική τελετή, που διοργανώθηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ), με την υποστήριξη της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του ΑΠΘ, βραβεύτηκαν πέντε business plans στην κατηγορία «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα» και πέντε στην κατηγορία «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα».

Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στις 6 στο ΚΕΔΕΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ στόχος της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη των δράσεων του ΑΠΘ που σχετίζονται με την προαγωγή των καινοτόμων ιδεών των φοιτητών και την καλλιέργεια επιχειρηματικής κουλτούρας καθώς και την ενίσχυση σχετικών πρακτικών.

Παράλληλα υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας του ΑΠΘ με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), με σκοπό την ανάπτυξη στρατηγικής και δράσεων για τη διασύνδεση της πανεπιστημιακής και της επιχειρηματικής κοινότητας, την προώθηση της έρευνας-τεχνολογίας, των ελληνικών επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και του ανθρώπινου δυναμικού.

Σημειώνεται ότι το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

«Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα»

Το 1ο βραβείο απονεμήθηκε στο business plan «Flyphone» Technologies AE, που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Χαραλαμπίδου Ελισάβετ – Αναστασία και Στεφανής Ιωάννης.

Η εταιρεία «Flyphone» Technologies AE σχεδιάζει και παράγει μαζικά τον ιπτάμενο τηλεκατευθυνόμενο ρομποτικό μηχανισμό «Flyphone», με δυνατότητα προσαρμογής smartphone, ο οποίος κινείται και καθοδηγείται με τη βοήθεια τεσσάρων ελίκων (quadrotor).

Το προϊόν: Με την προσαρμογή ενός smartphone πάνω στο quadrotor και την εγκατάσταση στο κινητό ειδικής εφαρμογής, ο ιπτάμενος μηχανισμός μπορεί να αξιοποιηθεί για πλήθος εφαρμογών όπως:

-λήψη ποιοτικών εναέριων φωτογραφιών ή βίντεο καθώς και live streaming εικόνας, με τη χρήση της κάμερας του κινητού, χάρη στο εξελιγμένο σύστη,α ευστάθειας

-διενέργεια μετρήσεων διαφόρων φυσικών μεγεθών με την προσαρμογή στο smartphone ειδικών αισθητήρων διαθέσιμων ήδη στην αγορά (όπως για τυη μέτρηση ρύπων)

Η εταιρεία μπορεί να βρει άμεσα χρήση από επαγγελματίες ή ερασιτέχνες φωτογράφους και σκηνοθέτες από ομάδες διάσωσης και φύλαξης και από επιστήμονες.

Το 2ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Deep Blue» που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Αγοραστού Αγγελική, Μπουφίδη Ελισάβετ, Παπαδοπούλου Ερμιόνη και Τσαγκαλίδης Χρήστος.

Στόχος της εταιρείας αποτελεί η εδραίωση του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα. Η «Deep Blue» απευθύνεται στην παγκόσμια και εγχώρια αγορά και στοχεύει να ανανεώσει το ενδιαφέρον προς το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, που τα τελευταία χρόνια έχει σημαντικό ανταγωνισμό από γειτονικές Μεσογειακές χώρες.

Έτσι, η εταιρεία θα προσφέρει πακέτα εναλλακτικών διακοπών στα ελληνικά νησιά. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες περιλαμβάνουν διαμονή και περιήγηση με ιστιοπλοϊκά σκάφη, εκμάθηση ιστιοπλοΐας, αθλητικές δραστηριότητες και ξενάγηση σε κάθε προορισμό. Κι όλα αυτά μαζί σε ένα πακέτο.

Το 3ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Βiomatch: Βρες το άλλο σου βιομισό» που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, Αμαλία Ρήγα, Δήμητρα Συνεφιαρίδου και Αλεξία Τουφεξή.

Η «Biomatch» έχει ως στόχο να φέρει πιο κοντά από τους ανθρώπους και είναι υπεύθυνη για την εύρεση του ιδανικού συντρόφου ζωής, με γνώμονα τις ανάγκες των πελατών, αλλά και τη γονιδιακή τους σύσταση. Όραμα της εταιρείας είναι μετά από μία επιτυχημένη πορεία στην αρχική της βάση, η επέκταση της και σε άλλες περιοχές της Αττικής και άλλα αστικά κέντρα της Ελλάδας.

Στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει την ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου για την εύρεση συντρόφου, με ιδανικό τρόπο, σε μία περίοδο που οι ταχείς ρυθμοί της καθημερινότητας έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο αποξένωσης και μοναξιάς.

Το 4ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Υδρόκοσμος: Δημιουργήστε έναν κόσμο φυτών και ζώων βασισμένο στο νερό» που επεξεργάστηκαν οι φοιτήτριες του τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΑΠΘ, Μαγγίνα Κωνσταντίνα και Παλαντά Ιωάννα.

«Ο Υδρόκοσμος» θα προσπαθήσει να εδραιώσει την ενυδρειοπονία ως μέθοδο καλλιέργειας αφού παρουσιάζει σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους τα εξής πλεονεκτήματα:

-Ένα σύστημα ενυδρειοπονίας μπορεί να οργανωθεί οπουδήποτε
-Δεν χρειάζονται λιπάσματα και άλλες χημικές ουσίες για τη γεωργική διαδικασία
-Γίνεται εξοικονόμηση νερού και χώρου
-Τα φυτά φυτεύονται σε πολύ κοντινότερες αποστάσεις

Η εταιρεία προσφέρει στους πελάτες ολοκληρωμένα συστήματα ενυδρειοπονίας τόσο για οικιακή χρήση όσο και μεγάλες μονάδες που αποσκοπούν στην εμπορική εκμετάλλευση των προϊόντων. Επιπλέον, προσφέρεται επιπλέον ο εξοπλισμός των συστημάτων, όπως φωτοβολταϊκές ζελατίνες καθώς και τα φυτά, τα ψάρια και τα σαλιγκάρια.

Η ενυδρειοπονία είναι μία μέθοδος καλλιέργειας φυτών και ψαριών σε δεξαμενές με παράλληλη δυνατότητα εκτροφής σαλιγκαριών, δημιουργώντας ένα ανατροφοδοτούμενο σύστημα.

Το 5ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «The other side of Thessaloniki» που επεξεργάστηκαν οι φοιτήτριες του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Αλεξανδράκη Έλενα και Λόγχη Θεοδώρα.

Η εταιρεία θα προσφέρει μέγιστης ποιότητας αρχαιολογικού, βυζαντινού και θρησκευτικού τουρισμού στους πελάτες, μέσω της πλήρους αξιοποίησης των μνημείων και τόπων της Θεσσαλονίκης και των περιχώρων της που μένουν ανεκμετάλλευτα.

Η «The other side of Thessaloniki» καλύπτει το κενό που υπήρχε στην προσφορά Αρχαιολογικού – Βυζαντινού και Θρησκευτικού τουρισμού, μέσω πρωτοποριακών και σύγχρονων μέσων.


«Κοινωνική Επιχειρηματικότητα»

Το 1ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Special Trip» που επεξεργάστηκαν οι φοιτήτριες του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Καλλιγιαννίδου Παρθένα, Καρασούλη Μαρία και Συμεωνίδου Μαρία.

Όραμα της εταιρείας είναι να παρέχει στα ΑμΕΑ τη δυνατότητα να έχουν ίσες ευκαιρίες στον τουρισμό, δίνοντας την ευκαιρία στα άτομα με ειδικές ανάγκες να ταξιδέψουν και να ψυχαγωγηθούν με ευκολία και άνεση.

Αποτελεί μία κοινωνική επιχείρηση, η οποία στοχεύει στο να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες της.

Το 2ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Oikodiagnosis: Health Care Services» που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Βιολογίας, Γαβριηλίδης Μαξίμ, Νιαούρης Αθανάσιος και Πετσούκη Ελένη.

Η «Οικοδιάγνωση ΕΠΕ» στοχεύει στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στον τομέα της υγείας. Η εταιρεία προσπαθεί να ενσωματώσει στο κοινό της και άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, στοχεύοντας στην προσφορά κοινωνικού έργου.

Η κοινωνική διάσταση της εταιρείας εντοπίζεται στην εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες, γηραιών ατόμων, εγκύων και γενικά ανθρώπων που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης εκτός του προσωπικού τους χώρου.

Έτσι, οι υπηρεσίες παρέχονται «κατ' οίκων» με τη βοήθεια κινητής μονάδας δειγματοληψίας εξετάσεων.

Το 3ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «Fashion4u» που επεξεργάστηκαν οι φοιτήτριες του της Σχολής Θετικών Επιστημών του τμήματος Πληροφορικές, Θεοφανώ Κοντογεώργη και Όλγα Κοιλαρίδου.

Το όραμα της εταιρείας στηρίζεται στην τάση της σύγχρονης γυναίκας να ντύνεται κομψά και να ανανεώνει την γκαρνταρόμπα της, προσφέροντας παράλληλα κοινωνικό έργο προς τις ευπαθείς ομάδες. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση της γυναίκας για τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας μέσα από την αγαπημένη της συνήθεια.

Το 4ο βραβείο απονεμήθηκε  στο business plan «MDCare» που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Αγνή Μόκκα, Δημοκράτης Καραμανλής και Αθανάσιος Νεστορίδης.

Η «MDCare» είναι μία κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση κοινωνικής φροντίδας που αξιοποιεί την κρατική υποστήριξη για να καταστεί προσιτή στην ιδιωτική περίθαλψη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Ο πυλώνας της επιχείρησης είναι μία εύχρηστη ιστοσελίδα δικτύωσης ιατρών – ασθενών με σκοπό τον προγραμματισμό επισκέψεων. Μέσω του ιστότοπου αυτού, οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν επαγγελματίες υγείας με βάση διάφορα κριτήρια, να κανονίζουν ιατρικές επισκέψεις και να αξιολογούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Το 5ο βραβείο απονεμήθηκε στο business plan «Άστε – Γη» που επεξεργάστηκαν οι φοιτητές του τμήματος Γεωπονίας του ΑΠΘ, Θανασούλιας Ιωάννης, Λάππα Νάσια και Μελισσάς Στέργιος.

Όραμα της εταιρείας αποτελεί η αποκατάσταση των ανέργων και η επανένταξή τους στην κοινωνία με σκοπό την οικονομική τους ανεξαρτησία. Αποστολή της «Άστε – Γη» είναι η εξασφάλιση οικονομικού οφέλους για τα μέλη της, ενώ στοχεύει και στην ευαισθητοποίηση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.

Με έδρα τη Θεσσαλονίκη θα αποτελεί μία πολυδιάστατη επιχείρηση που θα περικλείει ξενώνα, εστιατόριο και εμπορικό μαγαζί, στοχεύοντας στην εξυγίανση σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα.