Από τη δημιουργία του το Facebook Live επιτρέπει σε όλους να μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο βίντεο από οτιδήποτε κάνουν ή βλέπουν. Τη δυνατότητα αυτή αρχικά έσπευσαν να αξιοποιήσουν διασημότητες, αλλά πλέον χρησιμοποιείται ευρέως. Μήπως ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε να τη χρησιμοποιείτε και για την επιχείρησή σας;
Πέραν του ότι είναι μία συναρπαστική ευκαιρία ναδείξετε ποιοί είστε ως επιχείρηση και τί είναι αυτό που σας κάνει μοναδικούς, σημαντικό είναι και το ότι αυτή την περίοδο το Facebook δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση των ζωντανών βίντεο στη ροή ειδήσεων των χρηστών. Επομένως, η αναμετάδοσή σας δεν θα χαθεί μέσα στον «σωρό».
Στο διαταύθα λοιπόν! Ποιός είναι ο τρόπος να χρησιμοποιήσετε το Facebook Live για την επιχείρησή σας;
Ας ξεκινήσουμε με τα απολύτως βασικά:
Ευτυχώς, η μόνη υποδομή που χρειάζεστε για να κάνετε ζωντανή αναμετάδοση στο facebook είναι ένακινητό τηλέφωνο με κάμερα και μία καλήσύνδεση στο Internet (Wi-Fi ή 4G).
Για να κάνετε αναμετάδοση εκ μέρους της επιχειρησής σας, χρησιμοποιήστε τη σελίδα της στο κοινωνικό δίκτυο και ενεργοποιήστε τη δυνατότητα αυτή από τα “Publishing Tools”, Video Library, Live. Εφόσον έχετε ενεργοποιημένη αυτή τη δυνατότητα, συνεχίζετε κανονικά όπως όταν θέλετε να ποστάρετε οτιδήποτε και κλικάρετε το “Live Video”. Μπορείτε τότε να δώσετε μια περιγραφή του βίντεό σας. Και... πατάτε το “Go Live”.
Μόλις θα είστε «στον αέρα», οι followers σας θα ειδοποιηθούν. Στο επάνω μέρος της οθόνης σας θα βλέπετε αυτό που βλέπουν οι ακόλουθοί σας και στο κάτω μέρος θα δείχνει σχόλια και ειδοποιήσεις.
Όμως, πριν αποφασίσετε να ξεκινήσετε την αναμετάδοση, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε καλά τι θέλετε να πείτε και να παρουσιάσετε.
Ορίστε μερικές χρήσιμες συμβουλές:
Προετοιμαστείτε. Θέλετε η αναμετάδοσή σας να έχει αυθεντικότητα, οπότε μη διαβάσετε ένα έτοιμο κείμενο... Πριν βγείτε «στον αέρα» σκεφτείτε ποιός είναι ο στόχος σας και τι θέλετε να περάσετε στο κοινό σας. Είστε ένα εστιατόριο και θέλετε να παρουσιάσετε τη δουλειά πίσω από τα γεύματά σας; Μιλήστε για τις λεπτομέρειες πίσω από τις συνταγές σας και κάντε μας μία ξενάγηση στην κουζίνα σας!
Ενημερώστε το κοινό σας νωρίτερα. Προκειμένου να αυξήσετε την «τηλεθέασή» σας και τη συμμετοχή του κοινού σας, ενημερώστε τον κόσμο νωρίτερα για την ημερομηνία και την ώρα που θα βγείτε live. Με ένα post μία ή δύο ημέρες νωρίτερα, εξηγήστε τι θα αναμεταδώσετε και τι ώρα.
Προσέξτε ήχο και φωτισμό. Παρότι θέλετε η αναμετάδοσή σας να έχει αυθεντικότητα, είναι πολύ σημαντικό να έχει καλό φωτισμό και ήχο. Εάν ο κόσμος δε μπορεί να δει ή να ακούσει καλά, θα πάψει να παρακολουθεί αμέσως.
Δείξτε τους αυτό που δεν θα έβλεπαν αλλιώς. Στον κόσμο αρέσει πολύ να βλέπει «τα παρασκήνια». Το Facebook Live είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να παρουσιάσετε "πως κάνετε αυτό που κάνετε", πως παράγεται το προϊόν σας ή να δείξετε στιγμιότυπα από μία ημέρα στην εταιρεία σας. Δώστε μας κάτι που δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να το δούμε διαφορετικά. Έτσι και το κοινό σας θα ενδιαφερθεί περισσότερο να παρακολουθήσει και άλλες αναμεταδόσεις σας μελλοντικά.
Κρατήστε το τηλέφωνό σας σταθερό. Είναι εύκολο να κινείστε συνεχώς τριγύρω, αλλά... καλύτερα να αποφύγετε να βάλετε το κοινό σας στο «τρενάκι του τρόμου»... Φροντίστε να κρατάτε το τηλέφωνό σας σταθερό και να μετακινείστε με αργές κινήσεις.
Ενθαρρύνετε τις ερωτήσεις. Το Facebook Live επιτρέπει στους θεατές να κάνουν ερωτήσεις στη διάρκεια των αναμεταδόσεων. Είναι μία καλή ευκαιρία να τις απαντήσετε! Φροντίστε να αναφέρετε το όνομα του ατόμου όταν απαντάτε στην ερώτησή του, έτσι ώστε να απευθύνεστε απευθείας σε αυτό. Επίσης, μην ξεχάσετε να απαντήσετε στα σχόλια, όταν η αναμετάδοση τελειώσει.
Σημειώστε επίσης, ότι το βίντεο της αναμετάδοσης θα παραμείνει στο newsfeed σας και θα μπορούν αργότερα να το δουν και άλλοι άνθρωποι, οπότε ενθαρρύνετε τον κόσμο να κάνει ερωτήσεις ή σχόλια και αφότου έχει ολοκληρωθεί η ζωντανή μετάδοση.
Εν κατακλείδι, με το Facebook Live μπορείτε να προσφέρετε στον κόσμο σας κάτι στο οποίο θα θέλει να συμμετάσχει –και να περάσετε κι εσείς καλά κάνοντάς το!
Αννίτα Νιάκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου