Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

Εκστρατεία «Get Online Week 2016»: αντιμετωπίζοντας τα κενά δεξιοτήτων και θέσεων στην Ευρώπη


Η ευρωπαϊκή εβδομάδα «Get Online» (GOW) θα διεξαχθεί από τις 14 έως τις 20 Μαρτίου 2016. Η φετινή είναι η έβδομη ετήσια διοργάνωση της ψηφιακής αυτής εκστρατείας, η οποία ενθαρρύνει τους Ευρωπαίους να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και την τεχνολογία με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Μην χάσετε λοιπόν την ευκαιρία να βελτιώσετε τις ψηφιακές σας δεξιότητες και, ταυτόχρονα, τις επαγγελματικές προοπτικές σας.

Με την υποστήριξη της εκστρατείας eSkills for Jobs και με χορηγίες από τη Cisco, τη Microsoft και τη Liberty Global, η ευρωπαϊκή εβδομάδα πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε χιλιάδες βιβλιοθήκες, δημοτικά πολιτιστικά κέντρα, σχολεία και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Υπεύθυνος για την υλοποίηση της εκστρατείας είναι η Telecentre Europe, σύμφωνα με την οποία οι πάροχοι μη τυπικής κατάρτισης μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τους νέους ώστε να εκσυγχρονίσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες ή να βρουν την πρώτη τους δουλειά.

«Όσον αφορά τα ψηφιακά προσόντα, δεν συμβαδίζουν ακόμη όλοι με τις εξελίξεις. Το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της Ευρώπης υπολείπεται σε ψηφιακές δεξιότητες ή είναι ψηφιακά αναλφάβητο», επισημαίνει ο Laurentiu Bunescu, Διευθυντής Χορηγιών & Εκστρατειών της Telecentre Europe.

Σύμφωνα, ωστόσο, με το Ψηφιακό Θεματολόγιο για την Ευρώπη, στο εγγύς μέλλον το 90% των θέσεων εργασίας σε τομείς όπως η μηχανική, η λογιστική, η νοσηλευτική, η ιατρική, οι τέχνες, η αρχιτεκτονική και πολλοί άλλοι θα απαιτεί ψηφιακές γνώσεις.

Εκστρατεία σε περισσότερες από 20 χώρες

Η ευρωπαϊκή εβδομάδα «Get Online» 2016 πλαισιώνει περισσότερες από 4.000 εκδηλώσεις οι οποίες υλοποιούνται από περίπου 25 εταίρους με δράσεις που απευθύνονται σε νέους και ανέργους. Ένας από τους στόχους είναι να αξιοποιηθούν οι προηγούμενες εκστρατείες, οι οποίες βοήθησαν πάνω από 800.000 Ευρωπαίους να αποκτήσουν χρήσιμες ψηφιακές δεξιότητες και να βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές.

Η φετινή εκστρατεία περιλαμβάνει δύο αλληλοσυνδεόμενες θεματικές. Η πρώτη, με τον τίτλο «Εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση», αφορά βασικές παρεμβάσεις πολιτικής στο πλαίσιο της ενιαίας ψηφιακής αγοράς. Όπως προσθέτει ο Laurentiu, «Οι εταίροι μας προσπαθούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω κύκλων κατάρτισης, εκδηλώσεων και εργαστηρίων σε θέματα διαδικτυακής ταυτότητας, κυβερνοασφάλειας και δεξιοτήτων της τεχνολογίας των πληροφοριών ώστε να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με αυτοπεποίθηση».

Η δεύτερη θεματική εντάσσεται στην εκστρατεία eSkills for Jobs και έχει τίτλο «Ψηφιακές θέσεις εργασίας». Σύμφωνα με τον Laurentiu, μπορεί το 95% των νέων της Ευρώπης ηλικίας 16-24 ετών να χρησιμοποιούν συστηματικά το Διαδίκτυο, όμως αυτοί που διαθέτουν τις αναγκαίες ψηφιακές δεξιότητες για να βρουν δουλειά ξεπερνούν μόλις το 53%.

Οι οργανώσεις που συμμετέχουν στην GOW σε εθνικό και τοπικό επίπεδο παρέχουν κατάρτιση και υποστήριξη σε νέους και ανέργους ώστε να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και, κατ' επέκταση, τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Ενθαρρύνουν επίσης τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές δεξιότητες των υπαλλήλων τους.

Το γραφείο συντονισμού του EURES στηρίζει πλήρως αυτήν την πρωτοβουλία. «Οι σύμβουλοι EURES προσπαθούν διαρκώς να κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους εκεί όπου εμφανίζονται ευκαιρίες, βοηθώντας παράλληλα τους εργοδότες να βρουν το κατάλληλο προσωπικό για τις κενές θέσεις που προκύπτουν. Για να είναι όμως αποτελεσματική αυτή η προσπάθεια, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν τα ζητούμενα προσόντα και, δίχως αμφιβολία, οι ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν προτεραιότητα».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου