Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

Ennovation 2015: Οι ιδέες που βραβεύτηκαν

                                                                    Πάνελ με νέους επιχειρηματίες

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργάνωσε την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, στις εγκαταστάσεις του Athens Center for Entrepreneurship and Innovation (ACEin), εκδήλωση βράβευσης των νικητών του 8ου Διεθνούς Διαγωνισμού Ψηφιακής Καινοτομίας και Νέας Επιχειρηματικότητας στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Ennovation 2015.

Ο φετινός διαγωνισμός είχε ρεκόρ συμμετοχών με 123 ομάδες (322 συμμετέχοντες) από 45 ΑΕΙ/ ΤΕΙ της Ελλάδος/ Κύπρου και του εξωτερικού. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 μηνών οργανώθηκαν ειδικές εκδηλώσεις, σεμινάρια και workshops σε 8 ΑΕΙ στην Ελλάδα και την Κύπρο για να βοηθηθούν οι συμμετέχοντες. Στον τελικό έφθασαν 20 ομάδες και στις 20 Νοεμβρίου δόθηκαν τα βραβεία στις ομάδες που διακρίθηκαν. Μεταξύ άλλων στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό και απένειμαν τα αντίστοιχα βραβεία ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Γάτσιος, Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Καθηγητής Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, ο Καθηγητής Νικόλαος Γεωργόπουλος, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο Καθηγητής Ιωάννης Βλαχάβας, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ο Ιωάννης Χαρωνίδης, Εμπορικός Δ/ντής της Hyundai Ελλάς και ο Νάσος Δέδες, Διευθυντής Marketing Hyundai Ελλάς μαζί με τον Αργύρη Τζικόπουλο, Γενικό Διευθυντή του ΣΕΝ/Junior Achievement, ο Σωτήρης Συρμακέζης, Γενικός Διευθυντής και Group Chief Digital Officer της Eurobank, ο Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕ, ο Γιώργος Καμέτας, Επικεφαλής Business Banking στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Πελατών Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, ο Φώτης Δραγανίδης, Γενικός Διευθυντής, Κέντρο Καινοτομίας Microsoft.


Μετά από δύο γύρους αξιολογήσεων, στον τελικό προκρίθηκαν 20 ομάδες (αποτελούμενες από 63 φοιτητές προερχόμενους από 21 διαφορετικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα) και παρουσίασαν τα επιχειρηματικά σχέδια σε 11μελή επιτροπή ειδικών. Επιπλέον, φέτος στο διαγωνισμό προστέθηκαν δύο ειδικά βραβεία:
  • Research impact που αφορά την επιχειρηματική αξιοποίηση ερευνητικής δουλειάς
  • Best product prototype που αφορά το σχεδιασμό καινοτόμων προϊόντων
Τα φετινά βραβεία απονεμήθηκαν στις παρακάτω ομάδες:
Ο Διευθυντής Marketing Hyundai Ελλάς, Νάσος Δέδες και ο Γενικός Διευθυντής του SEN-Junior Achievement, Αργύρης Τζικόπουλος δίνουν το 1ο Βραβείο στην ομάδα Noodio

1ο βραβείο – “Innovation & Entrepreneurship”: Ομάδα NOODIO

Χορηγός: Hyundai Ελλάς και ΣΕΝ/JA Greece (15.000 €)

Το NOODIO είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που λειτουργεί ως μέσο ανάδειξης και προώθησης νέων/ανερχόμενων μουσικών, με αξιοκρατικό τρόπο, μέσω ενός πρότυπου καινοτόμου αλγοριθμικού συστήματος ψηφοφορίας, και παράλληλα ως εργαλείο ανακάλυψης μουσικής από ακροατές, με έμφαση στην τοπικότητα. Λειτουργεί ως μία υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής, η οποία επιτρέπει αποκλειστικά στην κοινότητά της να διαμορφώνει/αναπροσαρμόζει διαρκώς το περιεχόμενό της, χωρίς την ανάγκη ενδιάμεσων διαχειριστών περιεχομένου (curators).

Χριστόφορος Βαρακλιώτης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Χριστόφορος Δημητριάδης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Νίκος Νανάς, University of Sussex, Γιώργος Σκιαδόπουλος, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αργύρης Στεργίου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας



                            Ο Γενικός Διευθυντής και Group Chief Digital Officer της Eurobank, Σωτήρης Συρμακέζης δίνει το 2ο Βραβείο στην ομάδα Saleboxie


2ο βραβείο – “Market Impact & Extroversion”: Ομάδα Saleboxie

Χορηγός: Eurobank (5.000 €)

Το Saleboxie αποτελεί πλατφόρμα λογισμικού με την οποία επιτυγχάνεται η αυτόματη καταχώρηση των προϊόντων ενός eShop στις ηλεκτρονικές αγορές του διαδικτύου, δίνοντας πρόσβαση σε μεγαλύτερη πελατειακή βάση ενώ κάνει τη διαδικασία μεταφοράς και παρακολούθησης των προϊόντων εύκολη για τον χρήστη.

Παναγιώτης Αναστασιάδης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Απόστολος Λεούσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Μιχάλης Μιχαϊλίδης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης


                                                            Ο Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕ, Γιάννης Σύρρος δίνει το 3ο Βραβείο στην ομάδα Socialytics.io

3ο βραβείο – “Market Validation”: Ομάδα Socialytics.IO

Χορηγός: ΣΕΠΕ (2.000 €)

Το Socialytics.io στοχεύει να γίνει ο νούμερο 1 σύμμαχος σας στο Διαδικτυακό Μάρκετινγκ. Παρακολουθεί, αναλύει και συγκρίνει τις προεπιλεγμένες σας ενέργειες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης σε πραγματικό χρόνο και προσφέρει ποιοτικές και ποσοτικές μετρήσεις για την βελτίωση των προωθητικών σας ενεργειών

Θεοφάνης Δημητρίου, Lancaster University, Στέφανος Χριστοφόρου, Πανεπιστήμιο Κύπρου


Βραβείο – “E- business”: Ομάδα Social taste

Χορηγός: ΟΠΑ (1.000 €)

Το Social Taste είναι μια ολοκληρωμένη SaaS πλατφόρμα online παραγγελιοληψίας φαγητού. Βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις εστίασης να αποκτήσουν ένα πλήρες σύνολο online εφαρμογών και εργαλείων για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Στις καινοτομίες του περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση στο Facebook, σε υπάρχοντες ιστοτόπους και η δημιουργία native mobile εφαρμογών.

Αναστάσιος Βασιλακάκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Θεόδωρος Μπατζάκας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο


Βραβείο – “Green Innovation”: Ομάδα Agrologies

Χορηγός: ΟΠΑ (1.000 €)

Με τη χρήση του το Agrologies βοηθά τους αγρότες να διαχειρίζονται τις καλλιέργειές τους από απόσταση, αποτελεσματικά και αποδοτικά, με σκοπό τον έλεγχο της άρδευσης. Η υπερβολική άρδευση περιορίζεται και οι καλλιέργειες γίνονται φιλικές προς το περιβάλλον. Ιδανική για επαγγελματίες και ερασιτέχνες αγρότες, το Agrologies αποτελείται από μια συσκευή plug-and-play και βασίζεται σε μια ιστοσελίδα, εφαρμογές Smartphones, και ηλιακή ενέργεια, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος της άρδευσης απο απόσταση.

Ελένη Καβαλλιεράτου, London Metropolitan University, Μιχάλης Φραγκιαδάκης, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης


Βραβείο – “Research Impact”: Ομάδα Abareza

Χορηγός: ΟΠΑ (1.000 €)

Η Abareza επιτρέπει στον καθένα να τρέξει εξίσου εύκολα καμπάνιες με βάση τη γεωγραφική του θέση. Συγκεκριμένα, προγραμματιστές μπορούν να εισάγουν «έξυπνες» ειδοποιήσεις στις εφαρμογές τους, καταστήματα να στείλουν προσωποποιημένα μηνύματα στους πελάτες τους, και ο καθένας μας να καλέσει σε ανθρώπους σε κοινές δραστηριότητες, όπως συναυλίες ή αθλητικές δραστηριότητες.

Ιωσήφ Αλβέρτης, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Δημήτρης Παπασπύρος, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο


Βραβείο – “Best Product Prototype”: Ομάδα eCareWalk

Χορηγός: Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (1.000 €)

Σκεφτόμαστε για την υγεία, σκεφτόμαστε για την πρόληψη, σκεφτόμαστε για τη ζωή. Επενδύουμε στην τηλεϊατρική και στις μεθόδους της για να ενισχύσουμε την πρόληψη και να βελτιώσουμε τον τομέα της υγείας. Στόχος μας η παροχή εξατομικευμένων ιατρικών υπηρεσιών έξω από το νοσοκομείο. Συμμετέχουμε στο διαγωνισμό ennovation με το πρώτο μας προϊόν: Ένα φορητό ηλεκτροκαρδιογράφο δικής μας πρωτοποριακής σχεδίασης και κατασκευής και σύνδεση αυτού με συσκευή Android η οποία θα απεικονίζει το καρδιογράφημα, θα το αποθηκεύει, θα το αναπαράγει και τέλος θα το στέλνει στο γιατρό της επιλογής σας με ένα μόνο πάτημα.

Επιπλέον των παραπάνω χρηματικών βραβείων, δόθηκαν στις ομάδες και άλλες παροχές όπως το βραβείο i-Bank από την NBG Business Seeds που περιλαμβάνει πρόκριση στη 2η φάση του διαγωνισμού «i-bank Innovation & Technology” συνοδευόμενη από ένα ipad, το πρόγραμμα Microsoft BizSpark και υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης από το Κέντρο ACEin του ΟΠΑ.

Αυτή τη χρονιά, η εκδήλωση φιλοξένησε ειδικό πάνελ με νέους επιχειρηματίες που είχαν βραβευτεί σε προηγούμενους διαγωνισμούς ή παρακολουθούσανν μαθήματα του ΟΠΑ και που έχουν λάβει χρηματοδότηση. Συγκεκριμένα συμμετείχαν ο Ορέστης Τζανετής από Intale, ο Βαγγέλης Κοτσώνης από e-Satisfaction, ο Αντώνης Καλιπέτης από SourceLair, ο Σεραφείμ Κοτρώτσος από Incelligent και ο Γιάννης Νικολόπουλος από Clio-Muse. Στα πλαίσια του πάνελ, οι νέοι επιχειρηματίες μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους για θέματα όπως πόσο καιρό και πόσο μεγάλο μέρος του χρόνου ήταν το fundraising, με ποιους τρόπους βρήκαν πιθανούς επενδυτές και πως αποφασίσαν ποιοι είναι οι κατάλληλοι, πότε χρεώσαν την υπηρεσία τους πρώτη φορά, σε ποιο σημείο της πορείας έφτιαξαν πρώτη φορά business plan και πολλά άλλα.

Τέλος, παρουσιάστηκε η δράση του Κέντρου ACEin και αντίστοιχες δράσεις που διεξάγονται στο πλαίσιο του Δήμου Αθηναίων καθώς και νέες πρωτοβουλίες (όπως το ευρωπαϊκό πρόγραμμα www.euxcel.eu , το πρόγραμμα www.idea.aueb.gr για όσους δεν έχουν δική τους επιχειρηματική ιδέα κλπ.)

Παράλληλα με την εκδήλωση πραγματοποιήθηκε έκθεση όπου προβλήθηκαν οι ομάδες που φιλοξενούνται στο ACEin και αυτές που πέρασαν στον τελικό του διαγωνισμού.

Ο φετινός διαγωνισμός υποστηρίχθηκε από το ΚΕΜΕΛ (Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος), τον ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμο Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος) και τη MICROSOFT. Τη διοργάνωση του διαγωνισμού συντόνισαν από κοινού το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (School of Science and Technology), το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας (Business School), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο Πατρών. Επιπλέον, το Κέντρο ACEin που υλοποιεί την Πράξη «Επιχειρηματική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο ΟΠΑ» και υπάγεται στο «Έργο Αθήνα» υποστήριξε το διαγωνισμό σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης και συμβουλευτικής των ομάδων. Επιστημονικός υπεύθυνος της πράξης είναι ο Καθ. Θεόδωρος Αποστολόπουλος.

Οι δύο επιστημονικοί υπεύθυνοι του διαγωνισμού Ennovation Καθ. Γ. Δουκίδης και Αν. Καθ. Κ. Πραματάρη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ανακοίνωσαν την έναρξη του 9ου Φοιτητικού Διαγωνισμού Ennovation 2015. Περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό:www.ennovation.eu., www.acein.aueb.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου