Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

Οι προσδοκίες επιχειρήσεων και καταναλωτών από την αεριοκίνηση


Οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, των επισκευαστών αυτοκινήτων/μηχανημάτων, των προμηθευτών και των καυσίμων εναποθέτουν τις προσδοκίες τους για ανάπτυξη στη διεύρυνση της χρήσης του φυσικού αερίου στις μεταφορές ενώ το καταναλωτικό κοινό «βλέπει» στο φυσικό αέριο μια ευκαιρία για οικολογική/οικονομική μετακίνηση, η οποία ενισχύεται από πρωτοβουλίες της αγοράς και νομοθετικές ρυθμίσεις που θέτουν την βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη της αεριοκίνησης. 

Ιδιώτες και επαγγελματίες έχουν στην διάθεσή τους εργοστασιακά κατασκευασμένα ΙΧ και επαγγελματικά ελαφρού ή βαρέως τύπου οχήματα φυσικού αερίου τα οποία διατίθενται στην ελληνική αγορά από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Audi (A3 Sportback g-tron),η Mercedes-Benz (B 200 NGT), η FIAT (Panda, TwinAir, Punto, Qubo) ,η Volkswagen (eco up, Touran, Passat), η Οpel (Zafira, Combo) και η Seat (Mii EcoFuel, Leon), η SKODA (Octavia, Citigo), η Lancia (Ypsilon). 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας αερίων καυσίμων και το φυσικό αέριο ως ενδεδειγμένη λύση οικολογικής μετακίνησης

Από την ετησία έκθεση του ΥΠΕΚΑ για το έτος 2008 για την Ελλάδα η κατανάλωση για το πετρέλαιο κίνησης ήταν 2.575.000 μετρικοί τόνοι και για την βενζίνη 4.031.000 μετρικοί τόνοι. Έχοντας ως δεδομένο ότι το 1/5 της παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται στον στόλο των οχημάτων τότε εύκολα καταλαβαίνουμε την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από την κίνηση οχημάτων

Οι επιστήμονες των ερευνητικών κέντρων της αυτοκινητοβιομηχανίας έφτασαν στο απόγειο της εξέλιξης για τον έλεγχο των ρύπων που παράγονται κατά την λειτουργία των μηχανών εσωτερικής καύσης με τις προδιαγραφές του EURO VI. Με βάση αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιούνται στο έπακρο κατά πρώτον τα υλικά άλλα κυρίως η εξέλιξη της τεχνολογίας κατασκευάζοντας πια computers με τροχούς.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα της ΕΟΒΕΑΜΜ (Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών), κ. Χρήστο Ευαγγέλου, «οι εξελίξεις της τεχνολογίας αερίων καύσιμων, οι οποίες τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς απαιτούν γνώση και πληροφορίες που τις περισσότερες φορές είναι καταιγιστικές και συγκεχυμένες τόσο για τους χρήστες των αυτοκινήτων όσο και για τους τεχνικούς των συνεργείων που καλούνται είτε να τοποθετήσουν, είτε στην συνέχεια να συντηρήσουν με επιτυχία και κυρίως με ορθότητα τα συστήματα αυτά ώστε τα οχήματα να γίνουν ναι μεν οικονομικότερα, αλλά και να προσφέρουν στον καταναλωτή απόλυτη ασφάλεια.

Η λύση της εγκατάστασης συστημάτων αεριοκίνησης σε οχήματα που κινούνται με βενζίνη (αλλά και πετρέλαιο πλέον) είναι μια από τις πιο διαδεδομένες αλλά κυρίως τις πιο εύκολες για φτηνή εναλλακτική μετακίνηση. Η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών πάντα και με κάθε μέσον τονίζει ότι και η εγκατάσταση και η συντήρηση των συστημάτων αερίων καύσιμων πρέπει να γίνεται μόνο από νόμιμα αδειοδοτημένα συνεργεία αυτοκινήτων με κατάλληλα εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό .

Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και οι αναπτυξιακές αλλαγές που φέρνουν στην αγορά

Η νέα υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 195, 23 -01- 2015) οριοθετεί την έναρξη των μετατροπών των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου, με την χρήση φυσικού αερίου .

Η εξέλιξη αυτή, ως συνέχεια της απόφασης πριν από μερικούς μήνες για την μετατροπή συμβατικών βενζινοκίνητων σε διπλής καύσης, σηματοδοτεί το άνοιγμα μιας νέας αγοράς για προμηθευτές συστημάτων μετατροπής οχημάτων, συνεργεία αυτοκινήτων ΚΤΕΟ και καταναλωτές.

«Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα ανταγωνιστικό οικονομικά και ενεργειακά αποδοτικό σύστημα μεταφοράς, προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας», τονίζει ο κος Ευαγγέλου ενώ αναφέρεται και στην ανάγκη ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού σημειώνοντας ότι «ευχόμαστε να υλοποιηθεί η επέκταση των πρατηρίων καύσιμων που θα διαθέτουν στους καταναλωτές το οικολογικότερο καύσιμο, το φυσικό αέριο. Με τον τρόπο αυτό θα προκύψουν θέσεις εργασίας σε όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους άλλα κυρίως να ωφεληθεί ο τελικός καταναλωτής , δηλαδή όλοι μας».

Η επέκταση του δικτύου ανεφοδιασμού γίνεται πραγματικότητα 

Με γοργούς ρυθμούς αναπτύσσεται το δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στις μεγάλες ελληνικές πόλεις με την ΔΕΠΑ να επενδύει σε υποδομές και να ανοίγει περαιτέρω την αγορά της αεριοκίνησης. Αρκετά πρατήρια φυσικού αερίου, με την εμπορική ονομασία FISIKON, εξυπηρετούν ήδη την κίνηση οχημάτων στον άξονα Αθήνας-Λαμίας-Θεσσαλονικης ενώ σημαντικός αριθμός βρίσκεται σε φάση αδειοδότησης ή υπό κατασκευή.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου