Κυριακή, 19 Απριλίου 2015

Ένας Έλληνας «πρασίνισε» τη Μαλαισία


Μια Ελληνική εταιρεία μελετών προσφέρει την εμπειρογνωμοσύνη της για τον σχεδιασμό πράσινων κτιρίων στις «τίγρεις» της Ασίας. Αυτή η αμοιβαία επωφελής σχέση παράγει βιώσιμη ανάπτυξη για έναν ολόκληρο τομέα στη γύρω περιοχή. Η Neapoli, μια εταιρεία μελετών σε θέματα περιβαλλοντικού σχεδιασμού, μετατράπηκε από μια μικρή ευρωπαϊκή επιχείρηση σε μια επιχείρηση με διεθνή δραστηριότητα, με γραφεία στο Λονδίνο, την Κουάλα Λουμπούρ και τη Σεούλ.

Η συγκεκριμένη επιχείρηση του συμπατριώτη μας Στέλιου Πλαϊνιώτη έχει ανέβει στην «Ευρωπαική πύλη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» ως παράδειγμα προς μίμηση

Σήμερα, απασχολεί 14 εργαζόμενους από 7 διαφορετικές χώρες και σχεδιάζει να τριπλασιάσει τις εργασίες της τα επόμενα 5 χρόνια. Ο συνδυασμός δύο στοιχείων είχε ως αποτέλεσμα αυτό το παράδειγμα επιτυχίας: ο ραγδαία αναπτυσσόμενος κατασκευαστικός κλάδος της Μαλαισίας, στο πλαίσιο του οποίου, όμως, η ενεργειακή βελτιστοποίηση δεν έχει ακόμα αναπτυχθεί, δημιούργησε μια εξειδικευμένη αγορά για τις δεξιότητες που διαθέτει η Neapoli.

Η ανάπτυξη της εταιρείας παράγει οφέλη και για άλλες επιχειρήσεις: «Μέσω της ανταλλαγής των γνώσεών μας, των μεθόδων μας και της πείρας μας, αναλαμβάνουμε ηγετικό ρόλο όσον αφορά την ανάπτυξη και βοηθάμε την αγορά να διευρυνθεί», εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος Στέλιος Πλαϊνιώτης.

Για να επεκταθεί η εταιρεία Neapoli, στηρίχτηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ΕΕ-Μαλαισίας (EUMCCI), μια μη κερδοσκοπική οργάνωση.

ΥΨΗΛΗ ΘΕΣΗ. Η Μαλαισία κατέλαβε υψηλή θέση στις πρόσφατες εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας «Επιχειρηματικές δραστηριότητες» (Doing Business). Βρίσκεται επίσης στην καρδιά της οικονομικής κοινότητας της ένωσης κρατών ASEAN, μιας αγοράς 620 εκατομμυρίων ανθρώπων.Η Μαλαισία βρίσκεται στην καρδιά της Ένωσης Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας και είναι μεταξύ των 15 κρατών με τη μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα. Πώς μπορεί μία ευρωπαϊκή επιχείρηση να εγκατασταθεί εδώ; Ποια είναι τα κλειδιά της επιτυχίας;

Η εταιρεία του Στέλιου Πλαϊνιώτη, Νέα Πόλη (Nea Poli), έχει γίνει από τις πιο επιτυχημένες όχι μόνο της Μαλαισίας, αλλά όλης της Ασίας, καθώς κυριαρχεί στον τομέα των «πράσινων» κατασκευών. Ο Στέλιος Πλαϊνιώτης εφαρμόζει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες για τη μέγιστη περιβαλλοντική αποδοτικότητα των κτιρίων.Δικό του έργο είναι το νέο αεροδρόμιο Low Cost Carrier Terminal της Κουάλα Λουμπούρ, ενώ μετείχε στο σχεδιασμό των νέων πύργων Petronas, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην μαλαισιανή πρωτεύουσα.

«Στη Μαλαισία, ο κατασκευαστικός κλάδος ανθεί και προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες έρευνας και ανάπτυξης, καθώς ο τομέας της ενεργειακής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας βρίσκονται σε εμβρυακό στάδιο.»14 στελέχη από 7 εθνικότητες εργάζονται εδώ, στην Κουάλα Λουμπούρ, αλλά και στα έργα σε Ινδονησία και Σιγκαπούρη. Στόχος του Στέλιου Πλαϊνιώτη είναι να τριπλασιάσει το προσωπικό, τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς οι δουλειές θα αυξάνονται. Με αυτοπεποίθηση αντιμετωπίζει τις προκλήσεις: «Δε φοβόμαστε τον ανταγωνισμό ή τις αντιγραφές. Μοιραζόμαστε την τεχνογνωσία μας, τις μεθόδους και την εμπειρία μας, και έτσι οδηγούμε την ανάπτυξη και την πρόοδο της αγοράς», τονίζει ο Στέλιος Πλαϊνιώτης.

Ο Στέλιος Πλαϊνιώτης σε ηλικία έξι χρόνων μετακόμισε στο Ηράκλειο Κρήτης και τέλειωσε εκεί το σχολείο αφού οι γονείς του αποφάσισαν να εγκατασταθούν μόνιμα στην κρητική πόλη.

Φοίτησε στο μοναδικό Τμήμα Περιβάλλοντος που υπήρχε τότε στην Ελλάδα, στη Λέσβο, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το 1996. Συνέχισε τις σπουδές του στο Λονδίνο στην Αρχιτεκτονική Σχολή Βartlett του UCL και μάλιστα σε αυτή τη σχολή έκανε δύο μεταπτυχιακά. Το δεύτερο, με αντικείμενο το εικονικό περιβάλλον.

Τότε κέρδισε μια υποτροφία για το Πανεπιστήμιο του Greenwich και του έγινε πρόταση για διδακτορικό.

Μετά το διδακτορικό έγινε επικεφαλής στο Τμήμα Ερευνας και Τεχνολογίας μιας εταιρείας περιβαλλοντικού σχεδιασμού με έδρα το Λονδίνο. Και τα υπόλοιπα ήρθαν…


Το κλειδί της επιτυχίας

Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη Μαλαισία; Πού μπορούν να απευθυνθούν οι ευρωπαίοι επιχειρηματίες που επιθυμούν να εγκατασταθούν εκεί;

Μία σειρά εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρήσεων (Enterprise Europe Network) παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, με βάση τη γνώση και την καινοτομία.

H Minna Saneri, γενική διευθύντρια του ευρωμαλαισιανού επιμελητηρίου εμπορίου και βιομηχανίας, εξηγεί:«Χρειάζεται έρευνα για τους κλάδους, για την αγορά, τους ανταγωνιστές και τα πνευματικά δικαιώματα: κοινώς ενδελεχής προετοιμασία. Πρέπει να βρει κανείς πώς λειτουργούν τα κατά τόπους επιμελητήρια, και χρειάζονται 2-3 χρόνια πριν ξεκινήσει οτιδήποτε».

Στη Μαλαισία οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι απλοποιημένες, γεγονός που της έχει δώσει τη 18η θέση στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας. Επίσης, η Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι μία αγορά 620 εκατομμυρίων κατοίκων.«Στην Μαλαισία, έχουμε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που μιλάει αγγλικά, καλές υποδομές, και μία κυβέρνηση φιλική προς τις επιχειρήσεις… Είναι μία καλή αφετηρία για την είσοδο στην ασιατική αγορά.»

Ο Στέλιος Πλαϊνιώτης τονίζει: «Για εμένα το κλειδί της επιτυχίας στην Ασία είναι η κατανόηση και ο σεβασμός της τοπικής κουλτούρας. Για παράδειγμα, στη Μαλαισία έχουμε τρεις διαφορετικές εθνότητες, που σημαίνει τρεις διαφορετικούς τρόπους για να κάνεις δουλειές.»




ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου