Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Τα πέντε «Μη» μιας συνέντευξης


Έχοντας τελειώσει τις σπουδές σας και έχοντας δώσει πάρα πολλές εξετάσεις στη ζωή σας, πρέπει να μάθετε να αντιμετωπίζετε και κάτι ακόμα όσον αφορά την κατάκτηση μιας πολυπόθητης θέσης εργασίας. Την συνέντευξη. Επιτυχημένες συνεντεύξεις που αφορούν θέσεις εργασίας μπορούν να παρομοιαστούν με μια πολύ καλή θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστή εσάς. Έτσι λοιπόν έχετε τον πρώτο ρόλο και αυτό σημαίνει πως αν, είσαστε πειστικός, έχετε αυτοπεποίθηση, καλή διάθεση και είστε προετοιμασμένος σίγουρα θα κερδίσετε και το κοινό σας - που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο μελλοντικός εργοδότης σας.
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι κάθε θέση εργασίας απαιτεί διαφορετικά προσόντα, υπάρχουν μερικές αποδεδειγμένες υποδείξεις για να δημιουργήσετε μια δυνατή εντύπωση αλλά και να αυξήσετε την αυτοπεποίθησή σας. Θα ήταν ιδανικό για παράδειγμα, αντί απλά να φτάσετε μερικά λεπτά νωρίτερα ώστε να είστε σίγουρος ότι έχετε την εμφάνιση ενός επαγγελματία καλά οργανωμένου, να χρησιμοποιήσετε μια ή δυο μέρες πριν την συνέντευξη ώστε να σκεφτείτε και να μελετήσετε τα επαγγελματικά κατορθώματά σας ή τις σπουδές σας. Επίσης, καλό θα ήταν να επισημάνετε τα καλύτερα σημεία του βιογραφικού σας. Θα πρέπει επίσης να μπορείτε να αξιολογήσετε τις ικανότητες σας, τις ακαδημαϊκές σας επιτυχίες καθώς και τις επιτυχημένες εργασιακές εμπειρίες με τόσο άνετο και εύκολο τρόπο σαν να μιλούσατε για το που μένετε, τoν αριθμό του τηλεφώνου σας και το όνομά σας.

Όσο όμως σημαντικά είναι τα «πρέπει» που οφείλετε να έχετε στο μυαλό σας πριν και κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, τόσο σημαντικά είναι και τα «δεν πρέπει» που πρέπει πάση θυσία να αποφύγετε αν θέλετε να σχηματίσετε θετική εντύπωση. Ακολουθούν οι πέντε θεμελιώδεις αρχές που δεν πρέπει να κάνετε σε καμία περίπτωση:

1. ΜΗΝ πηγαίνετε απροετοίμαστοι


Πριν πάτε στη συνέντευξη, οφείλετε να κάνετε την προσωπική σας έρευνα σχετικά με την εταιρία αλλά και τη θέση για την οποία κάνετε αίτηση. Κοιτάξτε της ιστοσελίδα της εταιρίας, το προφίλ στο LinkedIn, τα σχετικά άρθρα στο διαδίκτυο κοκ. Προσπαθήστε να προβλέψετε τις ερωτήσεις που πρόκειται να σας κάνουν για να είστε έτοιμος σε κάθε περίπτωση. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνετε θετική εντύπωση και θα δείξετε ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε για τη θέση.

2. ΜΗΝ διστάζετε να κάνετε ερωτήσεις


Ένα από τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι συνεντευξιαζόμενοι είναι ότι συγχέουν την συνέντευξη με την ανάκριση, και τείνουν να απαντούν σε ερωτήσεις χωρίς να απευθύνουν καμία. Το ζητούμενο μιας συνέντευξης δεν είναι μόνο να αποδείξετε την αξία σας, αλλά και να μαθαίνετε πολλά περισσότερα για την εταιρία, για τη θέση, το κλίμα της επιχείρησης, τους συναδέλφους σας κα, για να δείτε σε τελική ανάλυση αν η προσφερόμενη θέση είναι αυτό που ψάχνετε. Παράλληλα, κάνοντας ερωτήσεις θα ανακαλύψετε τις ελλείψεις της εταιρίας και θα αποδείξετε ότι εσείς είστε το κατάλληλο άτομο για να τις καλύψετε. Μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις του τύπου: Πώς θεωρείτε ότι θα εξελιχθεί η εταιρία σε βάθος χρόνου; Ποιο είναι το περιβάλλον μέσα στην εταιρία;

3. ΜΗΝ αγνοείτε την γλώσσα του σώματος


Αυτό που πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας είναι πως το image που θα προωθήσετε εσείς για τον εαυτό σας είναι αυτό που είτε θα σας εξασφαλίσει τη θέση είτε θα σας την στερήσει. Χαμογελάστε και διατηρήστε οπτική επαφή με τον συνομιλητή σας. Κάντε μια δυνατή χειραψία, φανείτε ενθουσιασμένοι για την εταιρεία που επισκέπτεστε και ακούστε πολύ προσεκτικά όσα σας λέει ο άνθρωπος που έχετε απέναντί σας. Ο κανονισμός ορίζει να ακούτε 60% και να απαντάτε 40%.

4. ΜΗΝ ρωτάτε για προνόμια και άδειες


Αν από την πρώτη κιόλας συνέντευξη αρχίσετε να ρωτάτε σχετικά με τα προνόμια που έρχονται με τη θέση και πόση άδεια δικαιούστε, θα παρουσιάσετε την εικόνα ενός ανθρώπου που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τα χρήματα και που θα φύγει μόλις παρουσιαστεί μια καλύτερη ευκαιρία. Να είστε επαγγελματίας και να δείξετε πως αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο είναι το πώς μπορείτε να επωφελήσετε την εταιρία και πώς μπορείτε εσείς να γίνετε καλύτεροι μέσα από αυτή. Στην περίπτωση όμως που ο εργοδότης αναφέρει το συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε κάλλιστα να το συζητήσετε και να εκφράσετε την άποψή σας.

5. ΜΗΝ μιλάτε αρνητικά για την τωρινή σας εργασία


Ποτέ και υπό καμία συνθήκη δεν πρέπει να μιλάτε αρνητικά για την εταιρία στην οποία εργάζεστε τώρα ή εργαζόσασταν στον παρελθόν, και φυσικά για τους συναδέλφους σας. Αυτό που θα πετύχετε είναι αν σχηματίσετε την εικόνα ενός ανθρώπου που δεν είναι σε θέση να συνεργαστεί με άλλους και που έχει προβλήματα με την εξουσία. Επιπλέον, μην αποκαλύψετε τίποτα που μπορεί να θεωρηθεί εμπιστευτική πληροφορία διότι θα υπονομεύσετε την αξιοπιστία σας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου