Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Τα εμπορικά κέντρα αντέχουν στην κρίση


Κόντρα στη χαμηλή εμπορική κίνηση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα, τα εμπορικά κέντρα πηγαίνουν καλά. Ειδικότερα, τα καλά οργανωμένα εμπορικά κέντρα εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων και επισκεπτών και το 2014, τα μικρά συνοικιακά καταστήματα όμως βλέπουν τους τζίρους τους να μειώνονται, ενώ υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις «λουκέτων».

Το οργανωμένο μάρκετινγκ των εμπορικών κέντρων και η δυνατότητα συνδυασμού διασκέδασης με αγορές που προσφέρουν τα εμπορικά κέντρα προσελκύουν τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον κάνουν εκλογικευμένες αγορές κατόπιν μεγάλης έρευνας τιμών.

Πάντως τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development (Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) παρουσίασαν ανοδικά μεγέθη το 2014. Επιβεβαιώνοντας τη σαφή τάση ανάκαμψης των προηγούμενων τριμήνων, η κερδοφορία των τριών εμπορικών κέντρων (EBITDA) κινήθηκε ανοδικά παρουσιάζοντας αύξηση 5% το 2014 σε σχέση με πέρυσι και ανήλθε σε 37,5 εκατ. ευρώ. Tα ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) προ αποτιμήσεων που αναλογούν στον όμιλο ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 9% σε σχέση με το 2013.

Η ανοδική τάση των βασικών εμπορικών δεικτών από τα μέσα του 2013 συνεχίστηκε ακόμη πιο ενισχυμένη. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 8% το 2014, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων κατά την ίδια χρονική περίοδο παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 5%. Η μέση πληρότητα των εμπορικών μας κέντρων ξεπερνά το 98%, ενώ εξακολουθεί να παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις.

Η θετική διαφοροποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών κέντρων από την υπόλοιπη αγορά λιανικής συνεχίζεται, καθώς αποτελούν σημεία αναφοράς και αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό, σύμφωνα με τη διοίκηση της Lamda Development. Οι έμποροι λιανικής συνεχίζουν να έχουν μεγάλη υποστήριξη σε ενέργειες marketing και επικοινωνίας καθώς και να απολαμβάνουν τα οφέλη της υψηλής επισκεψιμότητας, όπως αποδεικνύει η ως σήμερα πορεία.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο Golden Hall κινήθηκε ανοδικά κατά 11%, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά 7%. Η λειτουργική κερδοφορία του ανήλθε σε 12,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 4% σε σχέση με πέρυσι. Στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκε άνοδος του κύκλου εργασιών των καταστημάτων κατά 8% και αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά 6%, ενώ βρίσκεται σε καθεστώς πλήρους μίσθωσης.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργική κερδοφορία του, ανήλθε σε 12,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 10%. Αναφορικά με το The Mall Athens, τα μεγέθη του επίσης εμφανίζονται αυξημένα. Ο τζίρος των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών παρουσίασαν αύξηση κατά 6% και 4% αντίστοιχα, ενώ η λειτουργική κερδοφορία του ανήλθε σε 12 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3%.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου