Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Η Πατρινή βιομηχανία Dur που «ντύνει» τις διεθνείς αγορές

Δυναμική επιστροφή στον χώρο της ένδυσης σχεδιάζει η διοίκηση της αμιγώς ελληνικής επιχείρησης Dur, επεκτείνοντας το δίκτυο πωλήσεών της σε Ελλάδα και εξωτερικό εντός του 2014. Οι πρώτες προσπάθειες δημιουργίας της φίρμας Dur, ξεκίνησαν πριν από περίπου 55 χρόνια, στη Πάτρα, όταν ο ιδρυτής της και σημερινός της πρόεδρος Νίκος Δούρος, άρχισε την εμπορική και παραγωγική του δραστηριότητα σε βαμβακερά είδη. Σήμερα, παρά τη συρρίκνωση της αγοράς, διαθέτει συνολικά 27 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, ενώ μετά από μια μακρά περίοδο εξορθολογισμού του κόστους και μείωσης των λειτουργικών εξόδων, ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα...

Μολονότι η δυσμενής οικονομική συγκυρία έπληξε πολλές επιχειρήσεις ένδυσης στη χώρα μας, οδηγώντας, κάποιες εξ αυτών όχι μόνο άντεξαν, αλλά σχεδιάζουν και τα επόμενα αναπτυξιακά τους βήματα στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Στην κατηγορία αυτή ανήκει η αμιγώς ελληνική επιχείρηση Dur, που ιδρύθηκε το 1960 στην Πάτρα. Στα σχέδια του 2014 προβλέπεται η επέκταση σε νέα σημεία πώλησης με εμπορικές συνεργασίες, ενώ σύντομα θα τοποθετηθεί στην αγορά της Βουλγαρίας, μέσω του πολυκαταστήματος Notos Gallery στη Σόφια. Για περισσότερο από μισό αιώνα, Dur, δραστηριοποιείται στην αγορά της ένδυσης. Διαθέτει ένα δίκτυο 25 ιδιόκτητων καταστημάτων και 2 σημεία λιανικής πώλησης franchise.

Η Dur πραγματοποιεί εξαγωγές σε Λίβανο, Μέση Ανατολή, Αρμενία, Κύπρο και διαθέτει ισχυρή εμπορική παρουσία στην Πράγα - Τσεχία. Παρά τους κλυδωνισμούς που φέρνει η κρίση στη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων, η Dur καταφέρνει να αντέξει στις πιέσεις, σχεδιάζοντας πλέον σε επανεκκίνηση της αναπτυξιακής δυναμικής στο εγγύς μέλλον. «Αλλάξαμε τελείως το προφίλ της Dur» όπως επισημαίνει ο Θεόδωρος Δούρος μιλώντας στην «Η», προσθέτοντας πως «από την κλασική γραμμή και στιλ, απευθυνόμαστε πλέον στο νεανικό κοινό, λανσάροντας casual ενδυμασία».

Οι πρώτες προσπάθειες δημιουργίας της φίρμας Dur, ξεκίνησαν πριν από περίπου 55 χρόνια, όταν ο ιδρυτής της και σημερινός της πρόεδρος Νίκος Δούρος άρχισε την εμπορική και παραγωγική του δραστηριότητα σε βαμβακερά είδη. Αργότερα, συνεπικουρούμενος από τη σύμπραξη των δυο αδελφών του, Παναγιώτη και Ανδρέα, ιδρύθηκαν και αναπτύχθηκαν εμπορικές και παραγωγικές φίρμες, οι οποίες μετασχηματίστηκαν το 1971 (μετά από ενοποίηση) στην ανώνυμο εταιρεία «Δούρος, Βιομηχανία και Εμπορία Ετοίμων Ενδυμάτων». Στη δεκαετία του 1970 η εταιρεία ανέπτυξε μια πολύ αξιόλογη και εξαιρετική εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία την κατέστησε μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές μονάδες της χώρας μας στον τομέα της μεταποιητικής παραγωγής.

Η δεκαετία του 1980 έφερε στην ελληνική οικονομική, παραγωγική και εμπορική πραγματικότητα μεγάλες αλλαγές. Η ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, διαμόρφωσε νέους κανόνες, πρωτόγνωρους για την προστατευμένη ως τότε ελληνική οικονομία. Η διοίκηση της εταιρείας επενδύει στην επωνυμία «Dur» και μέσα από συστηματική προσπάθεια και έντονη διαφήμιση, δημιουργεί δίκτυο χονδρικής πελατείας και αντιπροσωπειών, εδραιώνει τη φίρμα και την καθιστά leader στο ανδρικό ποιοτικό επώνυμο ντύσιμο. Ενισχύει και διευρύνει την εμπορική της ταυτότητα με αποκλειστικές συνεργασίες ξένων οίκων μόδας, όπως «Paco Rabane - Paris», «Cavallini - Italy» κ.λπ. Στη δεκαετία του '90 ενισχύεται ακόμη περισσότερο η θέση της εταιρείας.

Είναι η δεκαετία που η «DUR» πιστοποιεί τα προϊόντα της με το διεθνώς αναγνωρισμένο πιστοποιητικό διασφάλισης ποιότητος «ISO 9001» και λαμβάνει επωνύμως μέρος σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις ενδύματος, με πολύ καλά αποτελέσματα. Για την ποιότητά της η εταιρεία βραβεύεται με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητος. Δημιουργείται δίκτυο ξένων αντιπροσώπων που προωθούν την collection «Dur Creations» σε πελάτες εξωτερικού, στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και το Χονγκ Κονγκ. Ωριμάζει η σκέψη της επέκτασης της δραστηριότητας απευθείας στη λιανική πώληση και αρχίζει να υλοποιείται το σχέδιο ανάπτυξης αλυσίδας Boutiques με την επωνυμία «Dur Escape Land».

Εξαγωγές
«Από την ίδρυση της, το 1960, η Δούρος ΑΕ ανέπτυξε σταδιακά μια εξαγωγική κουλτούρα, η οποία την οδήγησε στο να ξεπεράσει τον τοπικό χαρακτήρα της, και να γίνει ευρέως γνωστή πανελλαδικά», όπως επισημαίνει ο Θεόδωρος Δούρος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υπογραμμίζοντας πως «η εξωστρέφειά μας οδήγησε σε επέκταση του πελατολογίου μας, σε χώρες εκτός Ελλάδας, με παρουσία σε Αρμενία, Τσεχία και Βουλγαρία, ενώ βρίσκεται σε σύναψη στρατηγικής συνεργασίας για εξαγωγές στις χώρες της Μ. Ανατολής.»

Success story
  • Η προσπάθεια για τη δημιουργία της φίρμας Dur ξεκίνησε πριν από περίπου 55 χρόνια, όταν ο ιδρυτής της άρχισε την εμπορική και παραγωγική του δραστηριότητα σε βαμβακερά είδη.
  • Το 1971, συνεπικουρούμενος από τη σύμπραξη των δυο αδελφών του, αναπτύχθηκαν εμπορικές και παραγωγικές φίρμες.
  • Στη δεκαετία του 1970 η εταιρεία ανέπτυξε μια πολύ αξιόλογη και εξαιρετική εξαγωγική δραστηριότητα.
  • Η θέση της ενισχύεται περισσότερο στο εξωτερικό στη δεκαετία του '90, λαμβάνοντας μέρος σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις ενδύματος, όπως η SEHM - Paris και η Kolmnesse - Γερμανίας.
  • Η εταιρεία, έχοντας εισέλθει σε φάση εξυγίανσης, εμφάνισε μείωση των λειτουργικών εξόδων της κατά 19% στην τελευταία λογιστική της κατάσταση.





K. ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ, HMΕΡΗΣΙΑ