Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Real Greek Food: Με όχημα τη φέτα και όπλο την τάση για… greekness ξεκινάει η πρώτη πλατφόρμα Ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ

Με στόχο να προωθήσει τα ελληνικά προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ ξεκινάει το «ταξίδι» της η εταιρία Real Greek Food, όπου κάνει θραύση τελευταία η μόδα για ό,τι ελληνικό, το trend greekness.To Real Greek Food είναι μια πλατφόρμα μέσω τις οποίας οι παραγωγοί προϊόντων από όλη την Ελλάδα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ με το Brand Ελλάδα. Ουσιαστικά η πλατφόρμα με χρήση τεχνικών Marketing προσπαθεί να χρίσει ένα «σήμα ΠΟΠ» για τα ελληνικά προϊόντα στην αμερικανική αγορά, όπου φυσικά δεν υπάρχει ο όρος Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης.

Με προβολές γαστρονομικών- περιηγητικών ντοκιμαντέρ στο cookchanel, προβολές γευσιγνωσίας στα σούπερ μάρκετ, πωλήσεις και παρουσίαση μέσω της ιστοσελίδας της πλατφόρμας, αλλά και χρήση ειδικών application η ομάδα του RealGreek Food αποσκοπεί στη διαμόρφωση συνεργιών μεταξύ των παραγωγών, ώστε να διασφαλιστεί προσβασιμότητα με τη χρήση της ελληνικής επωνυμίας στην αχανή αγορά των ΗΠΑ.

«Για την Ελλάδα, μόνο η Αμερική να ανοίξει φτάνει» τόνισε μιλώντας κατά την παρουσίαση του real greek food ο Παντελής Ραπανάκης, Πρόεδρος της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής ΕταιρίαςΟΔΙΠΑΦ, (Οικολογική Διαχείριση των Προϊόντων, Παραπροϊόντων-Υποπροϊόντων της Φέτας) που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια το branding της Ελληνικής Φέτας στις ΗΠΑ και τώρα μαζί με τους συνεργάτες του ξεκινούν την προσπάθεια του real greek food.

«Δεν έχουμε πρόσβαση σε τρίτες χώρες. Πληρώνουμε ουσιαστικά γα να μάθουν οι καταναλωτές το τι είναι Ελληνικό. Έτσι, αυτό που έγινε στον Καναδά με τη νομική προστασία της παρασκευαζόμενης στην Ελλάδα φέτας ήταν πολύ καλό. Εκεί γλιτώνουμε έξοδα που κάνουμε στις ΗΠΑ ή σε άλλες περιοχές για να προστατεύσουμε τα πορϊόντα μας. Κι αυτό πρέπει να τονιστεί γιατί ακούστηκαν κι ανακρίβειες, με αφορμή τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο κ. Μηταράκης» σημειώνει ο κ. Ραπανάκης.
Marketing Fees: απαγορευτικά για τους Έλληνες

Ωστόσο ο ίδιος αναγνώρισε ότι το κόστος για να μπει ένα προϊόν στις ΗΠΑ είναι δυσβάσταχτο για τις ελληνικές επιχειρήσεις. «Ο Chobani για ένα σποτ στο SuperBowl, στον τελικό δηλαδή του Αμερικάνικου Ποδοσφαίρου, που καθηλώνει εκατομμύρια θεατών σε όλον τον κόσμο, έδωσε 4 εκατομμύρια . Ένα δευτερόλεπτο στον τελικό μπορεί να στοιχίσει 1 εκατομ. δολάρια, ενώ, συνολικά, το μέσο κόστος για να μπει ένα προϊόν στο ράφι στα πολυκαταστήματα των ΗΠΑ ανέρχεται στα 6-8 εκατομμύρια» σημειώνει ο κ. Ραπανάκης.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «οι παραγωγοί φέτας το έλυσαν. Μοίρασαν το κόστος προώθησης, ανάλογα με το ποσοστό διείσδυσης κι ανάλογα με την παραγωγή, κάτω από το Brand realgreekfeta. Στο ίδιο μοτίβο θα συνεχίσουμε με το real greek food. Η αιχμή tου δόρατος θα είναι η φέτα, το λάδι, τα κρασιά και οι ελιές. Τα πιο ζητούμενα προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού»
Το 0,6% της κατανάλωσης στις ΗΠΑ καλύπτει η Ελληνική φέτα

Με την εμπειρία της φέτας η πλατφόρμα επιδιώκει να αξιοποιήσει την ελληνική ομογένεια, καθώς αποτελεί ένα ασφαλή πυρήνα πελατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 150.000 τόνους φέτας που καταναλώνονται στην Αμερική, οι 10.000 είναι ελληνικής προέλευσης, δηλαδή το 0,6%. Το ποσοστό είναι μικρό καθώς μόνο στην Αστόρια μπορεί κανείς να βρει προϊόντα φέτας ή άλλων ειδών.

Στο πλαίσιο αυτό, 40 παραγωγοί ελληνικής φέτας συνασπίστηκαν υπό τη σημαία της real greek feta και προσπαθούν να αξιοποιήσουν το trend greekness που κυριαρχεί στις ΗΠΑ τελευταία, όπως τονίζει ο Νίκος Βερβερίδης από το ελculture, μέλος της Ομάδας Real greek Food. "Πρέπει να διδαχθούμε από τους Ιταλούς" τονίζει και παραπέμπει στην κρατική στήριξη που έχουν οι Ιταλοί στην προώθηση προϊόντων στη Νεά Υόρκη. «Δεν έχουμε βάλει ένα brand τόσα χρόνια, αντίθετα οι Ιταλοί το κάνουν, π.χ. έχουν Μαροκινό λάδι και το πουλάνε ως δικό τους. Εμείς έχουμε ποιοτική παραγωγή χωρίς brand» υπογραμμίζει

Σημειώνεται ότι ειδικά για τη φέτα, εφόσον έχει μόνο πρόβεια γάλα δεν υπάρχουν δασμοί (φρόντισαν οι Ιταλοί λόγω πεκορίνο...) ενώ το 95%, σύμφωνα με πληροφορίες, των εστιατορίων στη Νέας Υόρκη είναι σε ελληνικά χέρια....




REPORTER