Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Τα ισχυρότερα brands του πλανήτη

Εταιρείες που εδρεύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και/ή δραστηριοποιούνται στον χώρο της τεχνολογίας κυριαρχούν στις υψηλότερες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης των εμπορικών σημάτων (brands) με τη μεγαλύτερη αξία που δημοσιοποίησε η εξειδικευμένη εταιρεία μελετών Brandirectory. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη 20άδα υπάρχουν 11 αμερικανικές εταιρείες και 13 από τον ευρύτερο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ είναι αξιοπρόσεκτο ότι η πρώτη τράπεζα της λίστας βρίσκεται μόλις στη 14η θέση.

Η Brandirectory υπολογίζει την αξία κάθε εμπορικού σήματος, εκτιμώντας τα μελλοντικά έσοδα που σχετίζονται με το κάθε brand και καθορίζει ακόμη το ποσό που μία επιχείρηση θα ήταν διατεθειμένη να πληρώσει προκειμένου να πάρει άδεια χρήσης του ως να μην το κατείχε.

Η πρώτη τετράδα για το 2014 δεν είχε καμία αλλαγή σε σχέση με το 2013, καθώς πρώτη παρέμεινε η Apple, η αξία του εμπορικού σήματος της οποίας έχει φθάσει στα 104,7 δισ. δολάρια (από 87,3 δισ. δολάρια το 2013), ενώ την ακολουθεί σε σχετική απόσταση η κορεατική Samsung με 78,7 δισ. δολάρια.

Λίγο πιο πίσω είναι η Google και η Microsoft, ενώ μικρή έκπληξη αποτελεί η άνοδος στην 5η θέση της Verizon, ενός εκ των μεγαλύτερων τηλεπικοινωνιακών παρόχων των ΗΠΑ, η οποία, όμως, έχει ελάχιστη παρουσία σε διεθνές επίπεδο.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει η General Electric, η AT&T, η Amazon.com και χρειάζεται να φθάσουμε στην 9η θέση προκειμένου να βρούμε την πρώτη μη τεχνολογική εταιρεία που είναι η αμερικανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Walmart. Την πρώτη δεκάδα κλείνει η ΙΒΜ, ενώ στην 11η θέση συναντάμε την πρώτη ιαπωνική εταιρεία, την Toyota.

Η πρώτη εταιρεία από την Κίνα στη λίστα είναι η China Mobile (13η θέση), ενώ μία ακόμη έκπληξη είναι ότι το ευρωπαϊκό brand με τη μεγαλύτερη αξία είναι αυτός της γερμανικής Τ-Mobile που είναι στη 14η θέση, ξεπερνώντας τη βρετανική Vodafone (16η θέση).

Στα 500 κορυφαία brands υπάρχουν 185 που ανήκουν σε επιχειρήσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ την πρώτη πεντάδα των χωρών συμπληρώνουν η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία.

Στην κορυφή η Πειραιώς 
Οσον αφορά την αξία των εμπορικών σημάτων επιχειρήσεων από την Ελλάδα, η Brandirectory αξιολόγησε 14 brands. Στην κατάταξη η κυριαρχία των τραπεζών και των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι σχεδόν απόλυτη.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τράπεζα Πειραιώς με την αξία του εμπορικού σήματός της να διαμορφώνεται στα 880 εκατ. δολάρια, ενώ στη δεύτερη είναι η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος με αξία στα 435 εκατ. δολάρια. Αρκετά κοντά είναι ο ΟΤΕ με 412 εκατ. ευρώ, τρίτη είναι η Eurobank με 393 εκατ. δολάρια, τέταρτη η Cosmote με 387 εκατ. δολάρια, ενώ την πεντάδα κλείνει η Alpha Bank με 367 εκατ. δολάρια.



ΗΜΕΡΗΣΙΑ