Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

Instagram για την επιχείρηση: Ο απόλυτος οδηγός

Εκμεταλευτείτε τη δύναμη του Instagram για την επιχείρηση σας... Το instagram αποτελεί τη στιγμή αυτή το υπ’αριθμόν 1 κοινωνικό δίκτυο, όσον αφορά το engagement των χρηστών με τις δημοσιεύσεις που βλέπουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει μία τεράστια ευκαιρία για κάθε επιχείρηση προκειμένου να αλληλεπιδράσει κάποιος με το κοινό στόχο του, σχεδιάζοντας την κατάλληλη στρατηγική.

Το ίδιο το Instagram αναγνωρίζοντας την δύναμη του στην προώθηση εταιριών, ανάπτυξης της εικόνας πολλών brands και υψηλότερου engagement απο κάθε άλλο social network λάνσαρε πρόσφατα το Instagram Business account. Με τον τρόπο αυτό ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε analytics & χρήσιμα στατιστικά όσον αφορά την απήχηση των δημοσιεύσεων και την αλληλεπίδραση με το κοινό (engagement).

Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη σελίδα του Instagram για την επιχειρησή του σαν επαγγελματική και να τη συνδέσει με την αντίστοιχη σελίδα στο Facebook


Τι κάνει σήμερα ο μέσος χρήστης δημιουργώντας μία σελίδα Instagram για την επιχείρηση του.

Δημοσιεύει μια φωτογραφία στην καλύτερη περίπτωση κάθε 2 μέρες απο οτιδήποτε κρίνει ενδιαφέρον εκείνη τη στιγμή χωρίς καμία στρατηγική, συνοχή και αυθεντικότητα.


Ποιο είναι το σύνολο των εργαλείων του Instagram για την επιχείρηση μας που μπορούμε να αξιοποιήσουμε 
  • Ιnstagram Posts: Θεματικές, προϊοντικές, αστείες φωτογραφίες που δημιουργούμε εμείς και όχι απλά αντιγράφουμε απο άλλους. Οι χρήστες του instagram αγαπούν το αυθεντικό περιεχόμενο
  • Ιnstagram Stories: Η νέα λειτουργία του Instagram, με φωτογραφίες ή βίντεο που εξαφανίζονται μετά απο 24 ώρες. Οι δημοσιεύσεις αυτές εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας μας, αξιοποιούν όλη την επιφάνεια της οθόνης, δίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα όταν αξιοποιηθούν κατάλληλα. Ιδανικές για behind the scenes, ιστορίες που θέλετε να μοιραστείτε με το κοινό σας.
  • Αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες: Αυτό στο instagram επιτυγχάνεται συνήθως μετά την αναγνώριση και εντοπισμό του κοινού που μας ενδιαφέρει, και την αλληλεπίδραση μαζί του με commenting, liking, mentioning, tagging, following, direct messaging. Όσο πιο ενεργός ο λογαριασμός σας σε αυτό το κομμάτι, τόσο πιο δημοφιλής στο κοινό που σας ενδιαφέρει θα γίνει
  • Hashtags: Τα hashtags χρησιμοποιούνται σε όλα τα social media και είναι must για κάθε δημοσίευση. Βοηθούν την προώθηση προϊόντων και μαζικών συζητήσεων, για την κινητοποίηση του κόσμου σε διάφορα θέματα, για τη διαφήμιση εταιριών και υπηρεσιών, στην προώθηση διαγωνισμών και κάποιων κινημάτων. Επιπλέον βοηθάει στον εντοπισμό χρηστών που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα.
  • Geotagging: H προσθήκη της τοποθεσίας μας στις δημοσιεύσεις αλλά και η αναζήτηση βάση περιοχής ενδιαφέροντος, είναι επίσης ένα μέσο που μπορεί να μας βοηθήσει με την ανακάλυψη της επιχείρησης μας απο ανθρώπους που κινούνται στην περιοχή μας, αλλά και στο να αλληλεπιδράσουμε με αυτούς.
  • Βio/ Personal Info: Η περιγραφή που χρησιμοποιούμε στο section του σύντομου βιογραφικού της επιχείρησής μας είναι σημαντικό ώστε να περάσουμε άμεσα τα μηνύματα που επιθυμούμε σε οποιονδήποτε δεί τον λογαριασμό μας στο instagram.
  • Διαφήμιση στο Instagram: Video Ads, Image Ads, Carousel Ads με πολλαπλές φωτογραφίες, προϊόντα / υπηρεσίες ή προσφορες. Kαι οι 3 τύποι διαφήμισης εμφανίζονται στην αρχική σελίδα ενημερώσεων του κοινού που μας ενδιαφέρει (news feed) και αποσκοπούν σε 4 διαφορετικούς στόχους: Video views, clicks στην ιστοσελίδα σας, εγκατάσταση του mobile app σας και μαζική ενημέρωση για κάποιο νέο (mass awareness).

Στρατηγική Insgtagram για Επιχείρηση – Κυρίαρχα σημεία έμφασης:

  • Δείξτε τις υπηρεσίες η προϊόντα σας. Βγάλτε όμορφες και εντυπωσιακές φωτογραφίες των προϊόντων που θέλετε να προωθήσετε περισσότερο. Ακόμα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Τον τρόπο δουλειάς σας.
  • Behind the scenes: Οι χρήστες αγαπούν τις ιστορίες και όχι τις επιχειρήσεις. Δημιουργήστε την δική σας ιστορία και πείτε την καθημερινά με τον τρόπο που δουλεύετε, τον τρόπο που παράγετε τα προϊόντα σας, βάλτε το κοινό σας στην καθημερινότητά σας.
  • Εμπλέξτε τους υπαλλήλους σας, την ομάδα σας: Δείχτε ποιοί είστε, ο κόσμος θέλει να αποκτήσει οικειότητα μαζί σας. Μοιραστείτε αστείες ιστορίες απο την ομαδική σας δουλειά
  • Βρείτε έξυπνους τρόπους να δώστε κίνητρο στους πελάτες σας να μοιραστούν φωτογραφίες απο το χώρο σας με τους δικούς τους φίλους.
  • Geotagging & hashtagging συνδεδεμένο με κάποιο κίνητρο ή προσφορά, ένα εντυπωσιακό, μοναδικό στοιχείο μέσα στο χώρο σας που αναγκάζει τους πελάτες σας να το μοιραστούν.
  • Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας στο Instagram. Κάντε like, σχολιάστε, εμπλακείτε σε συζητήσεις μαζί τους.
  • Διαγωνισμοί αποκλειστικά για τους followers σας. π.χ Δημιουργείστε ένα κουπόνι με οδηγίες ειδικά για αυτούς που σας ακολουθούν

Να κάνω Ιnstagram ή Facebook για την επιχείρηση μου?

Όπως φαίνεται και απο το παρακάτω πίνακα, το Facebook έχει ξεκάθαρο προβάδισμα στον αριθμό ενεργών χρηστών.

Παρόλ’αυτα το instagram έχει αρκέτα καλύτερα στατιστικά στο κομμάτι του engagement (αλληλεπίδρασης) των χρηστών – δηλαδή πόσο συχνά κάνουν like, comment, follow, repost και πλήθος δημοσιεύσεων.

Αυτό πρακτικά συμαίνει οτι οι 2 πλατφόρμες μπορούν να έχουν διαφορετικά οφέλη για διαφορετικού τύπου επιχειρήσεις. Για παράδειγμα μια επιχείρηση ή ένα brand που βασίζεται κατα πολύ στην δύναμη της εικόνας, μπορεί να βρεί το instagram πολύ πιο ωφέλιμο απο το Facebook, που παραμένει κυριάρχο όσον αφορά την πληροφόρηση.

Μία σύγχρονη εταιρία χρειάζεται και τα 2, με το κατάλληλο περιεχόμενο και στρατηγική στο κάθε κανάλι.

Στατιστικά Facebook VS Στατιστικά Instagram
  • 1.1 δις ενεργοί χρήστες ημερησίως VS 500 εκ ενεργοί χρήστες
  • 1 δις ενεργοί χρήστες ημερησιώς απο κινητό VS 300 ενεργοί χρήστες ημερησιώς απο κινητό
  • 1.71 δις χρήστες μηνιαίως VS 4.2 δις likes ημερησίως
  • 1.5 δις χρήστες μηνιαίως από κινητό VS Πάνω απο 95 εκ φωτογραφίες & βίντεο ημερισίως

Γνωρίζοντας και στοχεύοντας το κοινό μας με το κατάλληλο μέσο

Η στόχευση του κατάλληλου κοινού είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση προκειμένου να επιτύχει μία αποτελσματική επικοινωνία και να αποφύγει χάσιμο χρόνου στα social media.

Δεν μας ενδιαφέρει να έχουμε χιλιάδες followers ή περιεχόμενο που δεν συνάδει με τον στόχο μας. Σκοπός είναι να ξέρουμε ακριβώς τις συνήθειες, την social συμπεριφορά του κοινού που μας ενδιαφέρει και να αλλεπιδράσουμε αποτελεσματικά με αυτό, σε καθημερινή βάση.

Επιπλέον γνωρίζοντας τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού μας σε συσχέτιση με αυτά του Facebook και του Instagram είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ένα χαρακτηριστικό λάθος για παράδειγμα, είναι εταιρίες που στοχεύουν σε ηλικίες 13-20 και συνεχίζουν να επενδύουν αποκλειστικά στο Facebook, αγνοώντας το instagram που έχει εξαιρετικά μεγαλύτερη χρήση και engagement σε αυτές τις ηλικίες.

Χαρακτηριστικά σύμφωνα με έρευνες (brandwatch.com-2016) το engagement του Instagram για εταιρίες ή brands είναι 10 φορές μεγαλύτερο σήμερα σε σχέση με αυτό που επιτυγχάνουν στο Facebook,ενώ το μέσο engagement ανα χρήστη στο Instagram έχει μεγαλώσει κατά 41% τα 2 τελευταία χρόνια. 

Για παράδειγμα η Adidas προσφατα έκανε την ίδια δημοσίευση στη σελίδα της στο Facebook & στο Instagram. Στο Facebook η Adidas έχει 24 εκατομμύρια followers ενώ η σελίδα της στο Instagram έχει 9,7 εκατομμύρια followers. Η δημοσίευση στο Instagram είχε 130.000 views και 154 comments ενώ αυτή στο Facebook 78.000 views και 67 comments.

Αυτό δεν σημαίνει οτι το Facebook δεν χρειάζεται πλέον σε μία επιχείρηση ή ενα brand. Απλά η προσέγγιση που απαιτείται σε κάθε μέσο πρέπει να είναι διαφορετική.


Ο Κωνσταντίνος Συνοδινός είναι συνιδρυτής της SimplyDigital.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου