Σάββατο 17 Ιουνίου 2017

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εξ αποστάσεως ΜΒΑ


Τα προγράμματα online ΜΒΑ έχουν σχεδιαστεί για πρόσβαση από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, αρκεί να διαθέτετε σύνδεση στο διαδίκτυο. Από εκεί και πέρα εσείς θα επιλέξετε αν θα σπουδάσετε μερικής φοίτησης παράλληλα με τις σπουδές σας ή πλήρους φοίτησης αποφεύγοντας τα υψηλά έξοδα διαβίωσης. Με τόσα πολλά προσφερόμενα προγράμματα και τόσο λίγους αποφοίτους, καθώς αναπτύχθηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια, πώς μπορεί κανείς να αποφασίσει για το κατά πόσο ένα εξ αποστάσεως ΜΒΑ είναι το κατάλληλο;

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε τα θετικά και τα αρνητικά της επιλογής για παρακολούθηση ενός προγράμματος ΜΒΑ εξ αποστάσεως

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
  • Δυνατότητα να συνεχίσει κανείς να εργάζεται παράλληλα με τις σπουδές του. Με τον τρόπο αυτό και δεν αναγκάζεται να διακόψει την επαγγελματική του καριέρα και ταυτόχρονα κερδίζει εργασιακή εμπειρία παράλληλα με τις σπουδές του.
  • Περισσότερες δυνατότητες εύρεσης υλικού και οι μαθητές να το επικοινωνήσουν. Ενώ στην τάξη την απάντηση την λέει όποιος προλάβει πρώτος, στην περίπτωση του online ο καθένας γράφει και διαμορφώνει τη δική του απάντηση.
         <<KelleyRichards: Πρόκειται για βαθύτερη μάθηση με υλικό με το οποίο έχεις ασχοληθεί και έχεις προσπαθήσει και καταφέρει να αναπαράγεις με δικά σου λόγια. Υπάρχουν λίγες ευκαιρίες για να το κάνεις αυτό στην τάξη>>.

       <<Ο John Gallagher, από το Duke’s Fuqua School of Business, επισημαίνει πως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των μαθητών που παρακολουθούν online προγράμματα μπορεί να οφείλονται για τις διαφορές στο αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι είναι μεγαλύτερης ηλικίας και με μεγαλύτερη πείρα και, επομένως, έχουν περισσότερα να συνεισφέρουν στο μάθημα >>.
  • Λόγω των περιορισμών και της ιδιαιτερότητας της τεχνολογίας πολλά από τα online προγράμματα είναι καλύτερα σχεδιασμένα.
  • Μεγαλύτερη δεξαμενή αποφοίτων από όλο τον κόσμο και μάλιστα από διαφορετικές κουλτούρες και ανάγκη συνεργασίας μαζί τους προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσονται και μη τυπικά προσόντα των υποψηφίων. << Η ομαδική δουλειά είναι βασικό στοιχεία προκειμένου να μπορούν να δουλεύουν σε γεωγραφικά διαφορετικές περιοχές όπως απαιτείται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις, λέει ο Eric Richards του Kelley Direct Public Program. Και συνεχίζει: τα προγράμματα σπουδών Online MBA που προσφέρουμε είναι πολύ διαδραστικά όπως και οι τάξεις που οργανώνουμε. Η μόνη διαφορά είναι στο μέσο που επιτρέπει την αλληλεπίδραση>>.
  • Είναι κατάλληλα και μπορούν να βοηθήσουν ακόμη και ανθρώπους που δεν στοχεύουν σε μια διεθνή καριέρα σε μια πολυεθνική εταιρεία αλλά στην επέκταση της οικογενειακής επιχείρησης ή σε μια βελτίωση του μισθού τους. <<Η Heather Fenstermaker, 27χρονη βοηθός σε μια εταιρεία στο Bellingham στην Ουάσινγκτον διάλεξε ένα τέτοιο πρόγραμμα για να μάθει περισσότερα γύρω από την επιχείρηση ενός οικολογικού καθαριστηρίου. Ο Kaplan βοήθησε να δημιουργηθεί ένα business plan που χρειαζόταν για να κάνει αίτηση για δάνειο στην τοπική τράπεζα. Σήμερα έχει ήδη οκτώ μήνες που έχει τη δική της επιχείρηση και τα κέρδη αυξάνονται καθημερινά. Μάλιστα έχει επεκταθεί και πρόσφατα δημιούργησε τη δική της οnline επιχείρηση>>.
  • Υψηλός βαθμός πειθαρχίας που αποτιμάται θετικά από τις εταιρίες και προσήλωση στο στόχο που συχνά οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα και επιδόσεις. Υπάρχουν περισσότερα στοιχεία που δείχνουν πως η ποιότητα των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων είναι καλύτερη σε σχέση με τις περιπτώσεις της προσωπικής αλληλεπίδρασης, λέει ο Peter Shea, υπεύθυνος του online education στο State University της Νέας Υόρκης. Σε μια πρόσφατη αναφορά, που εξέτασε ένα εύρος 12 ετών, διαπιστώθηκε πως οι μαθητές σε συνθήκες online προγραμμάτων τα πάνε καλύτερα στις εξετάσεις και έχουν υψηλότερους βαθμούς από όσους ακολουθούν την παραδοσιακή μέθοδο.
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
  • Ενδεχομένως να δημιουργείται ένα πιο περιορισμένο δίκτυο γνωριμιών καθώς δεν έρχονται σε άμεση επαφή με άλλους υποψηφίους. <<Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του παραδοσιακού ΜΒΑ δεν είναι ο χρόνος στην τάξη αλλά το δίκτυο γνωριμιών που δημιουργείται. Αν ο Sergey Brin και ο Larry Page δεν συναντιόταν σε μια τάξη ίσως να μην είχαν ιδρύσει ποτέ την επιχείρησή τους. Οι Alex Rigopulos και Eran Egozy δεν θα είχαν σκεφτεί το Guitar Hero και τη Rock Band αν συμμετείχαν σε μια διάσκεψη και δεν αντάλλασσαν ιδέες στο MIT Media Lab>>.
  • Τα παραδοσιακά «μεγἀλα» πανεπιστήμια εμφανίζονται πιο διστακτικά στη διαμόρφωση προγραμμάτων e-learning. <<Ωστόσο, τα πανεπιστήμια που προσφέρουν παραδοσιακά προγράμματα ΜΒΑ προσφέρουν και παρόμοια προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όποια πλατφόρμα ΜΒΑ και να επιλέξει κανείς, ο καθένας κερδίζει τα ίδια εφόδια και τον ίδιο τίτλο. Ο Eric Richards του Kelley Direct Public Program στο πανεπιστήμιο της Ιndiana εξηγεί πως υπάρχει το ίδιο πρόγραμμα σπουδών και αυτό είναι που έχει σημασία>>.
  • Το γεγονός πως μεγάλα πανεπιστήμια είναι διστακτικά στο να προσφέρουν online MBA συνδυάζεται και με το γεγονός πως για τα τμήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού των μεγάλων εταιρειών εκείνο που μετράει περισσότερο είναι το όνομα του σχολείου που προσφέρει το MBA. << Τα τελευταία 2 χρόνια ωστόσο φαίνεται να παίζει μεγάλο ρόλο το γεγονός πως οι κάτοχοι ενός online MBA κερδίζουν σε εργασιακή εμπειρία κάτι που εκτιμούν θετικά οι υπεύθυνοι των HR. Η Barry Shulman που ειδικεύεται στη διοίκηση ανθρώπινων πόρων τονίζει πως προτείνει ανθρώπους με online MBA σε εταιρείες και διαπιστώνει πως οι εργοδότες τελικά δίνουν μεγαλύτερη βάση στην προϋπηρεσία, μεγαλύτερη ίσως και από το όνομα του πανεπιστημίου και αυτή η ισορροπία ευνοεί όσους διαθέτουν οnline πτυχία, καθώς μπορούσαν ταυτόχρονα να δουλεύουν>>.
  • Οι κάτοχοι εξ αποστάσεως ΜΒΑ φαίνεται πως έχουν χαμηλότερο ποσοστό απορρόφησης στην αγορά εργασίας. Το γεγονός αυτό σχετίζεται και με τον σχετικά μικρό αριθμό διευθυντικών στελεχών που έχουν αποφοιτήσει από παρόμοια προγράμματα και λογικά θα έδειχναν πιο έτοιμοι να εμπιστευτούν αποφοίτους και, κατά συνέπεια, με τη σχετικά πρόσφατη ιστορία των προγραμμάτων MBA. <<Οι εργοδότες εξακολουθούν να το αντιμετωπίζουν ως χαμηλότερης ποιότητας πτυχίο. Το 2009, σε μια έρευνα μεταξύ εργοδοτών το Graduate Management Admission Council (GMAC), ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για το GMAT, διαπίστωσε πως μόλις το 9% των εταιρειών προσλαμβάνει αποφοίτους οnline MBA σε σχέση με το 77% που προτιμά τα παραδοσιακά full time MBA. O Gail Dundas, από την Intel.Corp εξηγεί πως προτιμούν απόφοιτους από τα καλύτερα πανεπιστήμια και αυτά συνήθως δεν προσφέρουν online προγράμματα.>> <<Φυσικά η αλλαγή γύρω από τη φήμη των online MBA δεν θα αλλάξει αν οι απόφοιτοι δεν ξεκινήσουν να παίρνουν θέσεις διευθυντικές. Ακόμη και στις λίστες αξιολόγησης συχνά τα online προγράμματα αγνοούνται και αυτό παραδέχεται και ο Kim Clark που γράφει χρόνια για οδηγούς αξιολόγησης προγραμμάτων ΜΒΑ. Από την άλλη, ίσως, είναι εξίσου αλήθεια πως αυτή η κίνηση θα αποδειχτεί στο μέλλον λανθασμένη>>.
  • Τέλος, χρειάζεται μεγαλύτερος βαθμός πειθαρχίας από τους ίδιους τους φοιτητές, καθώς το γεγονός πως δεν απαιτείται να βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο μέρος για να σπουδάσουν μπορεί να τους οδηγήσει στη χαλάρωση. Μπορεί, όπως είπαμε, αυτή η πειθαρχία να αποτιμάται θετικά για όσους καταφέρνουν να αποκτήσουν ένα εξ αποστάσεως MBA, όμως οι υποψήφιοι θα πρέπει να λάβουν σοβαρά τον παραπάνω παράγοντα υπόψη. Είναι θέμα χαρακτήρα το πόσο εύκολα μπορεί να εμπνευστεί και να πειθαρχήσει κανείς και αν χρειάζεται να είναι σε μια τάξη ή όχι.Πάντως, εκείνο που έχει ίσως τη μεγαλύτερη σημασία πριν αποφασίσετε να παρακολουθήσετε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΜΒΑ είναι να διαθέτει μια πιστοποίηση από τους αρμόδιους φορείς. Χρειάζεται μια πιστοποίηση από το Association Collegiate Schools for Business (AACSB). Επίσης προσφέρονται πιστοποιήσεις από το EQUIS των Βρυξελλών ή το AMBA (Association of MBAs) το οποίο έχει έδρα το Λονδίνο και αξιολογεί συγκεκριμένα προγράμματα και όχι ολόκληρα τμήματα. Πολλά προγράμματα, όπως θα δείτε και στη λίστα, έχουν τριπλή πιστοποίηση από αυτούς τους φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου