Κυριακή 21 Μαΐου 2017

Οι σωστές κινήσεις: πως οργανώνουν οι σύγχρονες εταιρείες τα γραφεία τους


Σκέψου το πόσο έχουν αλλάξει οι εργασιακοί χώροι τα τελευταία 20 χρόνια. Κάποτε, βλέπαμε πολύ έντονα, γραφεία τα οποία ήταν χωρισμένα… με γκρι τζάμια. Και ο κάθε εργαζόμενος είναι έναν μικρό (ας πούμε) προσωπικό χώρο. Με την πάροδο του χρόνου και την εξάπλωση των startups αυτό άλλαξε.

Πλέον είναι στη μόδα τα γραφεία με τη λογική του open office. Οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, και να ανταλλάσσουν ιδέες με στόχο την καινοτομία. Βλέπουμε επίσης χρώμα σε τοίχους και οποιαδήποτε επιφάνεια μπορεί να φανταστεί κανείς.

Μερικές εταιρίες το πηγαίνουν ένα βήμα πιο πέρα, και συμπεριλαμβάνουν εντός των γραφείων τους, τραπέζια πινγκ-πονγκ και άλλα παρόμοια παιχνίδια. Οι στιγμές χαλάρωσης είναι σημαντικές. Άλλωστε, φέρνουν και τους υπαλλήλους πιο κοντά.

Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν κάπως επιφανειακά, ωστόσο στην πραγματικότητα μπορούν να εξελίξουν μια επιχείρηση και τους εργαζομένους της. Το αμερικανικό inc.com, παρουσιάζει τις 4 κινήσεις που πρέπει να κάνει μια σύγχρονη εταιρία στο «αρχηγείο» της.

1- Φτιάξε το σαν σπίτι: Είναι σημαντικό τα γραφεία της εταιρίας να βγάζουν μια οικειότητα. Να μην φαίνονται σαν ένας ψυχρός χώρος, μιας εταιρίας. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αισθάνονται άνετα. Δεν είναι τυχαίο, ότι πολλές μεγάλες εταιρίες έχουν εγκατασταθεί σε ειδικά «μεταμορφωμένα» σπίτια. Διαθέτουν καναπέδες και χώρους για να κάθονται οι εργαζόμενοι, εντός των γραφείων.

2- Δώσε στους εργαζομένους φωνή: Αυτό που κάνουν πολλές εταιρίες, είναι να δίνουν στους εργαζομένους τη δυνατότητα να «ψηφίσουν» για το πως θα είναι κάποια πράγματα στο γραφείο. Μπορούν για παράδειγμα να επιλέξουν τις καρέκλες ή κάποια άλλα έπιπλα. Κάτι που κάνεις τους εργαζομένους να νιώθουν τον χώρο πιο «δικό τους».

3- Πρόσθεσε ένα στοιχείο διασκέδασης: Το άγχος και η εξάντληση εμφανίζονται ακόμα και στις καλύτερες επιχειρήσεις. Αυτό που μπορείς να κάνεις, είναι να βάλεις μια «πινελιά» διασκέδασης στον χώρο, έτσι ώστε να χαλαρώνουν οι εργαζόμενοι, μετά τις δύσκολες στιγμές. Δεν είναι τυχαίο, ότι σε εταιρίες όπως η Google, βλέπουμε μέσα στον εργασιακό χώρο τσουλήθρες, κούνιες, μπαρ, ή αίθουσες για gaming.

4- Χώρος συνάθροισης: Την ώρα που δουλεύουν, πολλοί εργαζόμενοι δεν έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους συναδέλφους τους. Ένα σαλόνι ή μια μεγάλη τραπεζαρία, μπορεί να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Εκεί θα μπορούν να κάθονται οι εργαζόμενοι και να συζητούν θέματα εκτός δουλειάς.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου