Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2016

Businessman ετών 19 από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας


Ο Βαλεντίνος Τζέκας μιλάει για τη startup του που πούλησε στο εξωτερικό, τα μελλοντικά του σχέδια αλλά και την ελληνική νοοτροπία που πρέπει να αλλάξει. Μπορεί να είναι μόλις 19 χρονών και πρωτοετής φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας αλλά μιλάει και σκέφτεται σαν έμπειρο στέλεχος της αγοράς: ο λόγος για τον Βαλεντίνο Τζέκα που σε αυτήν την ηλικία έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία επιτυχημένη startup, να την πουλήσει στο εξωτερικό, και τώρα να δουλεύει πάνω σε μία δεύτερη ιδέα του! Αν μη τι άλλο, μια συζήτηση μαζί του σε ιντριγκάρει εξαρχής.

Η Near, λοιπόν, όπως ονόμασε το πρώτο του εγχείρημα, ξεκίνησε πέρυσι τέτοια εποχή μετά τις πανελλήνιες. «Ψάχναμε όλοι έναν γρήγορο τρόπο να βλέπουμε ποιος βρίσκεται κοντά μας και σε ποιο μαγαζί, ώστε να αποφασίσουμε που θα πάμε. Τότε υπήρχαν μόνο τα Facebook check-ins, οι κλήσεις και τα μηνύματα ώστε να βρεις που βρίσκεται κάποιος. Αυτό άλλαξε με το Near, που σου έδειχνε στον χάρτη κατευθείαν ποιος είναι που, σε μια απόσταση τριών χιλιομέτρων», μου εξηγεί.

Ήδη τους τρεις πρώτους μήνες επίσημης λειτουργίας της, η εφαρμογή είχε ξεπεράσει τον ανταγωνισμό σε Ελλάδα και εξωτερικό, μετρώντας συνολικά 30.000 χρήστες. «Μετά από έξι μήνες το Facebook συμπλήρωσε αυτό το κενό, που το Near πρόσφερε από τόσο νωρίς, με το nearby friends. Όσον αφορά το Near, τον Μάιο εξαγοράστηκε και έγινε κομμάτι μιας πολύ ενδιαφέρουσας startup με ταλαντούχα ομάδα από πίσω, την Pinticks, μετά την επιτυχημένη συμμετοχή μας στη διοργάνωση SXSW στο Τέξας».

Πολλοί στη θέση του θα έπαιρναν τα χρήματα της εξαγοράς, που θα αρκούσαν για «διακοπές σε κάποιο νησί με όλες τις πολυτέλειες» όπως μου λέει ο Βαλεντίνος, και πιθανότατα δεν θα δούλευαν για πολύ καιρό. Ο ίδιος αποφάσισε να αφήσει τα χρήματα στην άκρη για μελλοντικές επενδύσεις κι αυτή τη στιγμή λειτουργεί σαν “Brand Evangelist” και συνιδρυτής σε μια νέα ελληνική startup που στοχεύει να δραστηριοποιηθεί στον χώρο της εκπαίδευσης. «Ο τομέας της εκπαίδευσης είναι ίσως ο πιο σημαντικός πυλώνας της κάθε κοινωνίας, οπότε αξίζει να αναβαθμιστεί από νέα παιδιά που ζούνε καθημερινά τη πραγματικότητα αυτή», τονίζει με ενθουσιασμό.


Συνεχίζοντας την κουβέντα μας, περνάμε στο κομμάτι της συνολικότερης εμπειρίας του από τη συμμετοχή στη διοργάνωση SXSW, που από μόνη της αποτελεί όνειρο για πολλούς startupers. «Το να συμμετέχεις στο μεγαλύτερο φεστιβάλ τεχνολογίας ως μέλος της ελληνικής startup αποστολής είναι πραγματικά κάτι φανταστικό! Αρχίζεις να σκέφτεσαι εντελώς διαφορετικά: έζησα οχτώ μέρες που συνεχώς γνώριζα νέους αλλά και έμπειρους ανθρώπους, ανταλλάζαμε εμπειρίες, συναισθήματα και στο τέλος κάρτες, ώστε να μείνουμε για πάντα σε επαφή».

Όταν τον ρωτάω πώς θεωρεί ότι οι νέοι της ηλικίας του μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα, αμέσως επικεντρώνεται στο θέμα της νοοτροπίας. «Αρχικά, το πιο σημαντικό κομμάτι είναι το σκεπτικό. Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε στα γεγονότα», υποστηρίζει και συνεχίζει: «Κάθε κρίση είναι και μια ευκαιρία. Πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε δειλοί και επιτέλους να πάρουμε τη χώρα στα χέρια μας. Όσοι ψάχνουν συνεχώς δικαιολογίες περί της οικονομικής κατάστασης, ας κάνουν στην άκρη. Ακούγομαι σκληρός, αλλά ο στυγνός ρεαλισμός πρέπει να πάρει θέση το 2016».


Αυτό όμως που μου προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση στον Βαλεντίνο είναι πως δεν θεωρεί τίποτα άπιαστο. Σίγουρα βοηθάει και η ηλικία του στο να θέτει μεγάλους στόχους, ωστόσο μοιάζει φύσει φιλόδοξος. Όπως μάλιστα μου λέει, σημασία έχει να χαράζεις τα δικά σου μονοπάτια και καλοί άνθρωποι πάντα θα υπάρχουν. Γι’ αυτό και κατά τη γνώμη του είναι εξαιρετικά σημαντικό να κοινωνικοποιείσαι και να κάνεις γνωριμίες. «Υπάρχουν πραγματικά φοβεροί άνθρωποι εκεί έξω και περιμένουν να τους γνωρίσουμε. Προσωπικά ζω με το σκεπτικό ότι ποτέ δεν ξέρεις αν ο επόμενος άνθρωπος που θα γνωρίσεις, θα σου αλλάξει τη ζωή».

Η ομιλία του Βαλεντίνου στο TEDxUniversityofIoannina:





ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου