Σάββατο, 2 Απριλίου 2016

Οι 25 εταιρείες με την καλύτερη φήμη παγκοσμίως


Χρυσό, ασημένιο και χάλκινο μετάλλιο... φήμης κέρδισαν φέτος μία ελβετική και δύο αμερικανικές εταιρείες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας Global RepTrak 100 του Reputation Institute, η οποία αποτιμά την εταιρική φήμη σε εκατό από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διεθνώς καταγράφοντας αντιλήψεις, στάσεις και απόψεις 240.000 καταναλωτών στις 15 μεγαλύτερες οικονομίες (ΗΠΑ, Κίνα, Γερμανία, Ρωσία, Βραζιλία, κ.λπ.), Rolex, Walt Disney και Google είναι οι πλέον αναγνωρίσιμες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, καθώς έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία να συμβάλουν στην ανάπτυξη της χώρας τους γενικότερα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που διενεργήθηκε στο α' τρίμηνο του 2016, δημοσιεύθηκαν στο αμερικανικό περιοδικό Forbes, αναδεικνύοντας στην πρώτη θέση την ελβετική ωρολογοποιία με σκορ 78,4, η οποία μάλιστα κέρδισε την πρωτιά σε 11 από τις 15 χώρες.

Μεγάλη χαμένη της χρονιάς είναι, αντίθετα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen λόγω του τεράστιου σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων και την επακόλουθη παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της, Μάρτιν Γουίντερκορν. Το όνομα της εταιρείας υπέστη σημαντικό πλήγμα με αποτέλεσμα η VW να σημειώσει «ελεύθερη πτώση» από την 14η στην 123η θέση το 2016, με μια μέτρια βαθμολογία 61,3. Βάσει των ευρημάτων της έρευνας η Rolex περιλαμβάνεται στην πρώτη πεντάδα συστηματικά την τελευταία πενταετία, καθώς πετυχαίνει εξαιρετική βαθμολογία στην κατηγορία «προϊόντων - υπηρεσιών» πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές τρέφουν μεγάλη εκτίμηση για τα εμπορεύματά της εταιρείας και την προθυμία της να τα βελτιώσει. Υπεραποδίδει, επίσης, στην καινοτομία, στο εργασιακό περιβάλλον και την διακυβέρνηση. «Σε παγκόσμιο επίπεδο η ελβετική ωρολογοποιία έχει σταθερά ισχυρή και εξαιρετική φήμη», υποστηρίζει ο Κάσπερ Ουλφ Νίλσεν, κορυφαίο στέλεχος του Reputation Institute, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι το να είσαι «νούμερο 1» απαιτεί διαρκώς πολλή δουλειά.

Στη δεύτερη θέση τοποθετείται η εταιρεία μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Walt Disney με 78,2, ενώ τρίτη κατατάσσεται η μεγαλύτερη εταιρεία διαδικτυακών υπηρεσιών Google. Η Walt Disney Company σημείωσε υψηλό σκορ χάρη «στις δίκαιες και ηθικές επιχειρηματικές της πρακτικές», αναφέρει ο Νίλσεν. Στους χαμένους της χρονιάς είναι μία ακόμα γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η BMW, που πραγματοποίησε «βουτιά» τριών θέσεων υποχωρώντας από την πρώτη στην τέταρτη θέση. Εντυπωσιακό είναι επίσης το στοιχείο ότι η Sony (ένατη στην κατάταξη) σημειώνει εντυπωσιακές επιδόσεις, καθώς βρίσκεται στο «τοπ 10» δέκα συνολικά χωρών. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Daimler, Lego, Microsoft, Canon, Sony και Apple, ενώ την εικοσάδα οι πολυεθνικές Intel, Adidas, Nike, Rolls Royce Aerospace, Michelin, Johnson & Johnson, Samsung, Ferrero, Nintendo και Levi's. Πώς, όμως, η ισχυρή φήμη και ο θαυμασμός του γενικού πληθυσμού μεταφράζονται σε πωλήσεις; Σύμφωνα με το Reputation Institute, οι εταιρείες με τις υψηλότερες βαθμολογίες απολαμβάνουν την εύνοια του καταναλωτικού κοινού, καθώς ο ένας συστήνει στον άλλον τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους. Για κάθε εταιρεία που περιλαμβάνεται στη λίστα ενδεχόμενη βελτίωση της παρουσίας της κατά πέντε θέσεις ισοδυναμεί με αύξηση των θετικών συστάσεων γι' αυτήν κατά 8,5%. Επίσης, για τις εταιρείες μέτριας διαβάθμισης -με σκορ δηλαδή μεταξύ 60 και 69- μόλις το 35% των ερωτηθέντων δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν και να δοκιμάσουν τα προϊόντα τους. Για τις εταιρείες με βαθμολογία μεταξύ 70 και 79, το ποσοστό ανεβαίνει στο 55%. Και όπως υποστηρίζει ο Νίλσεν: «Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός για αύξηση του μεριδίου αγοράς είναι ιδιαίτερα έντονος, αυτό μας δείχνει ότι η φήμη είναι η λεωφόρος για τη βελτίωση των συστάσεων που παίρνουν οι εταιρείες από τους καταναλωτές».

Η σημασία των προσωπικών συστάσεων έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, συμπληρώνει το στέλεχος του Reputation Institute, πιθανότατα επειδή οι άνθρωποι έχουν γενικά χάσει την εμπιστοσύνη σε θεσμούς, όπως οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις, είναι επίσης πεπεισμένοι ότι θα απογοητευτούν, γι' αυτό και όταν βρουν κάτι ποιοτικό κάνουν ό,τι μπορούν για να το κρατήσουν. Και αυτό σημαίνει ότι όταν μια εταιρεία ξεχωρίσει για την αξιοπιστία της, λαμβάνει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα στήριξης, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων και των κερδών.

Σημειώνεται πως το Ινστιτούτο Φήμης, είναι μια εταιρεία συμβούλων με έδρα τη Βοστόνη, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1997. Από την ίδρυσή της προσφέρει στους πελάτες της στρατηγικές ιδέες και λύσεις για το πώς θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη φήμη τους σε διάφορες αγορές.

Εταιρική διακυβέρνηση
Παράγοντες της αγοράς εστιάζουν επίσης στην καλή εταιρική διακυβέρνηση επισημαίνοντας ότι αυτή μπορεί: α) να ενισχύσει τις προοπτικές χρηματοδότησης μιας εταιρείας, δεδομένου ότι θα έχει μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τη διαχείρισή της και, συνεπώς, θα είναι ασφαλέστερη η αξιολόγηση της τωρινής της κατάστασης αλλά και ασφαλέστερες οι προβλέψεις για τη μελλοντική της πορεία, β) να ενδυναμώσει τη φήμη και την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά της, γ) να βελτιώσει τη θέση των μειοψηφιών και των άλλων συντελεστών, δημιουργώντας μεγαλύτερη ασφάλεια για τους χρηματοδότες και προμηθευτές της. Σύμφωνα, τέλος, με τον Κατάλογο Gender Forward Pioneer (GFP), οι πιο αξιοθαύμαστες εταιρείες έχουν μεγαλύτερο αριθμό γυναικών σε θέσεις senior management, αν και αυτός απέχει από την ισότητα μεταξύ των φύλων σε αυτές. Μόνο το 10,9% των senior executives των 500 μεγαλύτερων -σύμφωνα με τον κύκλο εργασιών τους- εταιρειών στον κόσμο είναι γυναίκες. Μάλιστα, ούτε σε μία εταιρεία δεν παρατηρείται ίση παρουσία ανδρών και γυναικών στις κορυφαίες θέσεις και σχεδόν στο 40% αυτών (37,6%), η ηγετική τους ομάδα αποτελείται μόνο από άνδρες.





Κατερίνα Κοσμά



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου