Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Πώς είναι να δουλεύεις στη Google, τη Facebook και τη Microsoft

Ο Dima Korolev είναι προγραμματιστής και έχει εργαστεί για μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας του κόσμου, μεταξύ των οποίων οι Google, Microsoft, και Facebook. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Business Insider μοιράστηκε τις εντυπώσεις του από τη θητεία του σε αυτές, επισημαίνοντας τις βασικές διαφορές και ομοιότητές τους, όπως τις βλέπει ένας έργαζόμενος.

Από το 2007 ήταν στη Google όπου πέρασε δύο χρόνια δουλεύοντας στο τμήμα ποιότητας της αναζήτησης καθώς και στο Gmail. Στη συνέχεια πέρασε στη Microsoft όπου εργάστηκε επίσης στο τμήμα ποιότητας της αναζήτησης, αλλά στο Bing. Ένα χρόνο μετά μεταπήδησε στη Facebook όπου εξειδικεύτηκε στην αντιμετώπιση του spamming προτού αποφασίσει πως οι μεγάλες εταιρείες δεν του ταίριαζαν και στράφηκε προς τις startups, ιδρύοντας τη δική του.

«Το ποια εταιρεία είναι καλύτερη να εργάζεσαι εξαρτάται από την ειδικότητά σου και τη θέση σου στην ιεραρχία», επισημαίνει. «Η Google είναι απίθανο μέρος αν είσαι προγραμματιστής που ακόμα μαθαίνει. Είναι τέτοια η κουλτούρα τους που όποιο και αν είναι το επίπεδό σου, μέσα σε 9-18 μήνες οι γνώσεις σου θα είναι ανεκτίμητες. Οι πιο έμπειροι στη δουλειά δουλεύουν μαζί σου και βοηθούν. Αν κάποιος δεχτεί πρόταση να εργαστεί στη Google αμέσως μετά το πανεπιστήμιο πρέπει να τη δεχτεί χωρίς σκέψη».

Στη Facebook ο Korolev είδε πώς είναι να εργάζεσαι σε μια μεγάλη εταιρεία με νοοτροπία startup. «Προσπαθούν να φτιάξουν υπηρεσίες και προϊόντα σύντομα, δεν εστιάζουν στο να καθιερώσουν διαδικασίες, και αυτό τους πέτυχε σε βάθος χρόνου. Η κουλτούρα τους είναι startup. Ειδικά στον τομέα των προγραμματιστών δεν υπάρχει καν δομημένη διαδικασία, είναι πολλές ανεξάρτητες ομάδες που η καθεμία έχει τον τρόπο της να δουλεύει. Πολλοί το λατρεύουν αυτό, αλλά δεν ήταν η προτίμησή μου. Αν κάποιος σκέφτεται σαν χάκερ και θέλει να δουλέψει με ανθρώπους παρόμοιας νοοτροπίας, στο Facebook θα βρει αυτό ακριβώς».

Στη Microsoft βρήκε ένα άλλο, πιο παραδοσιακό περιβάλλον. «Εκεί σε προσέχουν, το νιώθεις. Μόλις μπεις στην εταιρεία θέλουν να μείνεις για καιρό, και σε υποστηρίζουν για να το πετύχεις. Θέλουν να είσαι παραγωγικός για πολλά χρόνια. Αν είσαι φιλόδοξος και έχεις ιδέες η Microsoft είναι καταπληκτικό μέρος να δουλέψεις. Οι προθεσμίες δεν είναι τόσο πιεστικές όσο στους άλλους δύο, αλλά η δουλειά γίνεται πάντα.

Και ποιες είναι οι βασικές τους διαφορές;

«Στη Facebook βιάζονται. Στον τρίτο σου μήνα πρέπει να έχεις προσαρμοστεί και να συμμετέχεις πλήρως στο πρότζεκτ. Στη Google αυτό έρχεται περίπου στον πέμπτο ή έκτο μήνα. Στη Microsoft, μπορεί και στο χρόνο. Όμως και στους τρεις όταν έρθει αυτή η ώρα έχεις τη δυνατότητα και το ελεύθερο να επηρεάσεις θετικά το πρότζεκτ και πράγματι να κάνεις τη διαφορά».

Η επαφή με το ανώτερο μάνατζμεντ είναι το σημείο που οι διαφορές είναι πιο εμφανείς. «Στη Facebook και τη Google υπήρχαν τα μήτινγκ όπου σχεδόν κάθε εβδομάδα μπορούσες να ρωτήσεις κάτι τον Μαρκ, τον Σεργκέι ή τον Λάρι. Στη Microsoft δεν ήταν και τόσο εύκολο να απευθυνθείς στους ανώτερους, εκτός αν ήσουν εσύ ο ίδιος ψηλά στην ιεραρχία. Οι μάνατζερ σπάνια είχαν την επιθυμία να επικοινωνήσουν με το τμήμα μας». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου