Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

«Σημαντικό το ενδιαφέρον για αραβικές επενδύσεις στην Ελλάδα»

                                                         Ο Χάρης Γερονικόλας είναι ο άνθρωπος «κλειδί» για τους Έλληνες επιχειρηματίες στις αγορές του Αραβικού Κόλπου.

Τριανταπέντε χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση του Αραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Αναπτύξεως, το οποίο λειτουργεί ως η επιχειρηματική «γέφυρα» για τη σύναψη σημαντικών συμφωνιών μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών του Αραβικού κόσμου. Όπως τονίζει στο Fortunegreece.com ο Πρόεδρος του Αραβο-ελληνικού Επιμελητηρίου, κ. Χάρης Γερονικόλας, το επενδυτικό ενδιαφέρον από Άραβες επιχειρηματίες για τη χώρα μας αυξάνεται διαρκώς, πράγμα το οποίο επιβεβαιώνεται και από την ανοδική τάση που καταγράφεται στον δείκτη ελληνικών εξαγωγών την τελευταία τριετία. Προσθέτει δε πως η μεγαλύτερη ζήτηση παρατηρείται σε ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες προερχόμενα, κυρίως, από τον τομέα των δομικών υλικών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της βιομηχανίας επεξεργασίας τροφίμων.
Για το 2015 το Αραβο-ελληνικό Επιμελητήριο θα ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη δράση του στρεφόμενο στη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών στην Ιορδανία, στη Σαουδική Αραβία, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στην Υεμένη και στη Λιβύη, με κορυφαίο γεγονός να αποτελεί η διεξαγωγή του 4ου Αραβο-Ελληνικού Οικονομικού Φόρουμ.
Κύριε Γερονικόλα, κάνοντας έναν απολογισμό της χρονιάς που μόλις «έφυγε», τι θα λέγατε ότι πέτυχε το Αραβο- ελληνικό επιμελητήριο μέσα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο και σε τι επίπεδα διαμορφώθηκε ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Αραβικών κρατών;

Κατά τα έτη 2011, 2012 και 2013 παρατηρήθηκε αύξηση του δείκτη εξαγωγών από την Ελλάδα στον Αραβικό κόσμο. Εκτός από την καταγραφή του εμπορικού ισοζυγίου, κατά το έτος 2014, το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Αναπτύξεως ασχολήθηκε με την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων ώστε να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης για τα μέλη του. Συγκεκριμένα, οργανώθηκαν συναντήσεις Β2Β με επιχειρηματικές αποστολές από την Παλαιστίνη, το Ιράκ, το Κουρδιστάν/Ιράκ, την Ιορδανία, την Αίγυπτο, την Υεμένη και το Σουδάν, σε διάφορους τομείς. Οι συναντήσεις αυτές αποτέλεσαν πολύ καλές ευκαιρίες για συγκέντρωση στοιχείων και δυνατότητες δικτύωσης για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Αναφορικά με τις δραστηριότητές του στο εξωτερικό, κατά το 2014, το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο πραγματοποίησε επιχειρηματικές αποστολές στο Κατάρ και στην Σαουδική Αραβία με 40 ελληνικές εταιρείες. Οι επαφές που προέκυψαν έχουν ήδη αποφέρει σημαντικά και προσοδοφόρα αποτελέσματα. Διοργανώσαμε, επίσης, εκδήλωση με αφορμή την έκδοση του 1ου Οδηγού Εξαγωγών, Υπηρεσιών και Επενδυτικών Ευκαιριών 2014/15 του Αραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου, ο οποίος αποτελεί ορόσημο στην ιστορία των δραστηριοτήτων μας. Τέλος, το 2014 ξεκίνησε η έκδοση του Members’ Activities Newsletter, μίας ακόμη δωρεάν υπηρεσίας του Επιμελητηρίου μας προς τα μέλη του που στοχεύει στην προώθηση των υπηρεσιών τους στον αραβικό κόσμο, ενώ ανανεώσαμε το Εμπορικό Δελτίο που ξεκινήσαμε να εκδίδουμε πριν πολλά χρόνια.

Ποιοι οι οικονομικοί στόχοι που έχουν τεθεί για το 2015;

Η πιο σημαντική εκδήλωση που έχουμε προγραμματίσει για το 2015 είναι η πραγματοποίηση του 4ου Αραβο-Ελληνικού Οικονομικού Φόρουμ. Άλλες δραστηριότητες θα περιλαμβάνουν επιχειρηματικές αποστολές σε αραβικές χώρες και συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις. Θα συνεχίσουμε, επίσης, με προσκλήσεις Αράβων επιχειρηματιών στην Ελλάδα για συναντήσεις με Έλληνες ομολόγους τους, καθώς και με την έκδοση ενός ακόμη Οδηγού αλλά και άλλων εκδόσεων με αφορμή την 35η επέτειο από την ίδρυση του Επιμελητηρίου μας. Όλα αυτά, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των μελών μας και της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας εν γένει.

Βάσει των στοιχείων που έχετε στη διάθεσή σας, ποια ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες θεωρούνται ελκυστικά για αυτές τις αγορές;

Γενικά όλες οι εξαγωγές ή σχετικές υπηρεσίες (είτε από την Ελλάδα προς τις αραβικές χώρες είτε το αντίστροφο) βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την σχέση προσφοράς και ζήτησης. Παρόλα αυτά, παρατηρείται μία έμφαση των ελληνικών επιχειρήσεων στον τομέα των δομικών υλικών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της βιομηχανίας επεξεργασίας τροφίμων. Επίσης, στον τομέα των υπηρεσιών και άλλων δραστηριοτήτων, σημειώνεται αύξηση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου.

Τα τελευταία χρόνια η Αίγυπτος έχει ανακηρυχθεί σε υπ’ αριθμόν ένα εμπορικό εταίρο της Ελλάδας στον Αραβικό κόσμο, καταγράφοντας διαρκώς αύξηση στα οικονομικά της μεγέθη.
Τι ρόλο έπαιξαν οι πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις στις διμερείς εμπορικές σχέσεις; 

Οι αραβο-ελληνικές σχέσεις κινούνταν πάντοτε σε πολύ καλά επίπεδα, όμως ειδικά με την Αίγυπτο, ήταν παραδειγματικές. Αυτό που περιγράφετε δεν αποτελεί έκπληξη. Αυτό, όμως, που θα πρέπει να επιδιώξουμε είναι ακόμη καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο μεταξύ των δύο χωρών, στο οποίο θα αντικατοπτρίζεται η ιδιαίτερη, αυτή, σχέση. Και οι δύο χώρες μπορούν να εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση γιατί έχουν πολλά να προσφέρουν η μία στην άλλη.

Υπάρχει κάποια αγορά που να μην έχετε αυτή τη στιγμή έντονη παρουσία και θα επιχειρήσετε συστηματική προβολή των ελληνικών προϊόντων με σκοπό τη δημιουργία εμπορικών δεσμών;

Στο Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων μας ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων καθώς και στην επέκτασή τους σε χώρες με τις οποίες οι εμπορικές σχέσεις είναι κατώτερες του επιθυμητού επιπέδου, όπως είναι η Υεμένη, το Ομάν, το Σουδάν και η Παλαιστίνη. Για τον λόγο αυτόν, εργαζόμαστε για την προώθηση των συμφερόντων των ελληνικών επιχειρήσεων σε αυτές τις χώρες.

Γενικά είναι εύκολο για μια ελληνική επιχείρηση να διεισδύσει στις αγορές των αραβικών κρατών; Ποια είναι τα προβλήματα που συνήθως ανακύπτουν;

Οι αγορές στον αραβικό κόσμο είναι ανοικτές. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι το καλό marketing και οι ικανότητες πώλησης σε συνδυασμό με ποιοτικό προϊόν και ανταγωνιστικές τιμές. Εμείς, στο Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο, πιστεύουμε πως για να επιτύχει οποιοσδήποτε Έλληνας επιχειρηματίας στον αραβικό κόσμο, χρειάζεται όλα τα παραπάνω, καθώς και μία στάση για διατήρηση βιώσιμης σχέσης, με ελάχιστο περιθώριο κέρδους ώστε διεισδύσει στις αγορές αυτές και να έχει μακρόχρονη παρουσία.

Πώς είναι ως συνεργάτες οι Άραβες; Πιστεύετε ότι η επιχειρηματική τους κουλτούρα είναι πιο κοντά στα ελληνικά πρότυπα και ότι είναι ευκολότερη η σύναψη συμφωνίας μαζί τους από ότι με τους Ευρωπαίους εταίρους ή είναι περισσότερο απαιτητικοί;

Όλα εξαρτώνται από την επιχειρηματική ακεραιότητα και των δύο μερών και αυτό θα πρέπει να είναι το σημείο εστίασης ήδη από το ξεκίνημα της επιχειρηματικής σχέσης.

Ποιοι είναι οι βασικοί ανταγωνιστές των Ελλήνων επιχειρηματιών σε αυτές τις αγορές;

Όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα μέρη του πλανήτη, οι ανταγωνιστές των Ελλήνων στις συγκεκριμένες αγορές προέρχονται από όλον τον κόσμο. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι αυστηρά κριτήρια ποιότητας και καλές και ανταγωνιστικές τιμές ώστε να δημιουργηθεί ευνοϊκό έδαφος για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον αραβικό κόσμο.

Στην Ελλάδα της κρίσης έγιναν τοποθετήσεις Αράβων επενδυτών που ίσως, για ευνόητους λόγους, δεν επικοινωνήθηκαν στα μέσα, όπως έγινε σε άλλες περιπτώσεις;

Μπορούμε μονάχα να πούμε πως παρατηρείται μία άνοδος του ενδιαφέροντος Αράβων επενδυτών για τις ευκαιρίες που ανοίγονται στην Ελλάδα, γεγονός που ευχόμαστε να συνεχιστεί. Οι Άραβες ήταν πρωτοπόροι στις επενδύσεις στη χώρα μας και ελπίζουμε πως οι επενδυτικές σχέσεις θα συνεχίσουν στα πολύ καλά επίπεδα που βρίσκονται σήμερα.

Πόσες επιχειρηματικές αποστολές έχουν προγραμματιστεί για το 2015 και σε ποιες κυρίως χώρες;

Με την επιφύλαξη που μας χαρακτηρίζει όταν δηλώνουμε μελλοντικές δραστηριότητες, μπορώ να σας κοινοποιήσω πως έχουν προγραμματισθεί επιχειρηματικές αποστολές στην Ιορδανία, στη Σαουδική Αραβία, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στην Υεμένη και στη Λιβύη για το έτος 2015.

Που θα εστιάσει το επιμελητήριο τη στρατηγική του τη χρονιά που έρχεται;

Το 2015 συμπίπτει με την 35η επέτειο από την ίδρυση του Αραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Αναπτύξεως. Θα πραγματοποιηθούν δραστηριότητες και εκδηλώσεις, με σημαντικότερη το 4ο Αραβο-Ελληνικό Οικονομικό Φόρουμ. Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ακόμη πιο εξατομικευμένες σχέσεις με τις εταιρείες-μέλη μας, να τους προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες και καλύτερες δυνατότητες δικτύωσης στον αραβικό κόσμο.




ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου