Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

Γιατί οι επιχειρηματίες αγαπούν τη Νέα Υόρκη


Η Google πλέον απασχολεί πάνω από 4.000 υπαλλήλους και περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια εργασιακού χώρου μόνο στην περιοχή της Νέας Υόρκης, και μάλιστα φήμες λένε ότι κάνει σχέδια να επεκταθεί ακόμα περισσότερο. Σύμφωνα με τη The Wall Street Journal οι βλέψεις της Google αφορούν έναν χώρο που κάποτε ήταν τερματικός σταθμός στο ποταμό Χάντσον. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η ημερομηνία που θα ανοίξουν τα νέα γραφεία, καθώς τα σχέδια βρίσκονται σε πολύ πρώιμα στάδια.
Η κίνηση αυτή είναι μια προφανής ένδειξη ότι όλο και περισσότερες τεχνολογικές επιχειρήσεις τείνουν να μεταβαίνουν στις μεγαλουπόλεις. 

Στο παρελθόν οι εταιρίες του κλάδου συνήθιζαν να εγκαθιδρύουν τα γραφεία τους σε παραμεθόριες περιοχές, για τον απλό λόγο ότι τα ενοίκια ήταν χαμηλότερα. Πλέον όμως φαίνεται να σημειώνεται μια ομαδική «μετανάστευση» στις πυκνοκατοικημένες μητροπόλεις. Τρανταχτά παραδείγματα αυτής της «μετανάστευσης» είναι εταιρίες όπως το Dropbox, το Twitter, το Pinterest και το Salesforce, των οποίων τα κεντρικά γραφεία στεγάζονται στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο, και η Samsung που φημολογείται ότι σκοπεύει να ανοίξει γραφεία στη Νέα Υόρκη. 

Στην περιοχή της Βοστόνης μόνο ένα 13% των θέσεων εργασίας που αφορούν προγραμματιστές τοποθετείται στα προάστια, ενώ στην περιοχή του Κέιμπριτζ και της Βοστόνης υπολογίζεται πως το ποσοστό αυτό αγγίζει το 63%. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι η εμφάνιση χιλιάδων εταιριών startup στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο είναι η αιτία που τα ενοίκια έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.

Οι λόγοι για τους οποίους όλο και περισσότερες τεχνολογικές επιχειρήσεις φαίνεται να προτιμούν τις μεγαλουπόλεις είναι πολύ απλοί: οι εργοδότες επιδιώκουν να προσελκύσουν τα νέα ταλέντα. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια, οι νέοι μεταξύ 20 και 30 ετών προτιμούν να κατοικήσουν στις μεγάλες πόλεις, γεγονός που τις καθιστά ιδανική έδρα για όσους εργοδότες επιθυμούν να προσλάβουν άτομα από τη γενιά Χ.

Επίσης φαίνεται να υπάρχει η αντίληψη πως το ίδιο το περιβάλλον της πόλης προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των εργαζομένων. Οι εταιρίες βέβαια σε καμία περίπτωση δεν εγκαταλείπουν τα προάστια. Αλλά αναμφισβήτητα υπάρχει η αντίληψη πως οι πόλεις είναι εκείνες που θα έχουν τη μεγαλύτερη βιωσιμότητα και θα προσελκύσουν τα περισσότερα ταλέντα.

Σημαντικό παράδειγμα της αστυφιλικής αυτής τάσης είναι ο ιδρυτής και CEO της Salesforce, Marc Benioff, ο οποίος αναφέρει πως το γεγονός ότι ίδρυσε τα γραφεία της εταιρίας στην καρδιά του Σαν Φρανσίσκο ήταν ίσως ο καθοριστικότερος παράγοντας που έπεισε τον συνιδρυτής της εταιρίας, Parker Harris, να συμμετέχει στην επιχείρηση το 1999.

Στο βιβλίο του Behind The Cloud, ο Benioff αναφέρει πως ο Harris πήρε τελικά την απόφαση να συνεργαστεί μαζί του αφού έμαθε την τοποθεσία των γραφείων. «Είχα έναν άσσο κρυμμένο στο μανίκι μου. Γνώριζα πολύ καλά πως ο Parker ήθελε να βρίσκεται στο Σαν Φρανσίσκο, διότι κάθε μέρα έπρεπε να κάνει ολόκληρο ταξίδι για να πάει από το σπίτι στο γραφείο του. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα είχα κι εγώ. Μόλις του είπα λοιπόν ότι η Salesforce θα βρίσκεται μέσα στην πόλη, τον είχα ήδη πείσει»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου