Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

Πόσο νοικιάζονται τα καταστήματα σε malls και εμπορικές πιάτσες ανά την Ελλάδα




Σταθεροποίηση στις τιμές των ενοικίων των καταστημάτων σε malls και εμπορικές πιάτσες βλέπει στην τελευταία της ανάλυση για την αγορά η εταιρεία συμβούλων ακινήτων Solum. Oπως επισημαίνεται σε σχετική έρευνα της εταιρείας για τα εμπορικά ακίνητα, η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση όσον αφορά τον αριθμό των εμπορικών κέντρων:
Η αναλογία εμπορικών κέντρων ανά κάτοικο διαμορφώνεται μόλις στα 53 τ.μ. ανά 1.000 κατοίκους, ενώ η συνολική επιφάνεια εμπορικών κέντρων στη χώρα υπολογίζεται στα πέριξ των 600.000 τ.μ.. Τα ενοίκια στα malls κυμαίνονται μεταξύ 25- 35 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα για ένα ‘’τυπικό’’ κατάστημα 100 τ.μ., ενώ και οι διαθέσιμοι χώροι στα εμπορικά κέντρα της Αθήνας είναι λίγοι- με πιο επιτυχημένο παράδειγμα, αυτό του Athens Metro Mall όπου η πληρότητα φθάνει στο 100%.

Στις εμπορικές πιάτσες, οι συνθήκες είναι χειρότερες με ουκ ολίγα κλειστά εμπορικά καταστήματα (πλήν της Ερμού- όπου υπάρχει κινητικότητα), ενώ όσα νέα μαγαζιά ανοίγουν στις εμπορικές πιάτσες αφορούν κυρίως το κομμάτι της εστίασης και αρτοποιεία. Στο κέντρο της Αθήνας, το ενοίκιο στα καλύτερα σημεία διαμορφώνεται μεταξύ 100- 130 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα. Στις σημαντικότερες εμπορικές πιάτσες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Γλυφάδα, Κηφισιά, Κολωνάκι και Θεσσαλονίκη), το αντίστοιχο νούμερο κυμαίνεται μεταξύ 60 -100 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα. Οσον αφορά τα διαθέσιμα καταστήματα, στα καλύτερα εμπορικά σημεία, το ποσοστό διαμορφώνεται στο 10%, ενώ στις δευτερεύουσες περιοχές, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Solum, το αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει στο 30%. Η εταιρεία επισημαίνει ότι το ποσοστό των διαθέσιμων καταστημάτων αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω λόγω της περαιτέρω συρρίκνωσης των δικτύων καταστημάτων των τραπεζών.

Οσον αφορά τα εμπορικά πάρκα, αυτά διαμορφώνονται στα 95.000 τ.μ. συνολικά ανά την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων το εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου, το Smart park, το Florida I και ΙΙ στη Θεσσαλονίκη, το Flamingo Park, τα δύο πάρκα σε Λάρισα και Ιωάννινα, ενώ εντός του 2015 θα ανοίξει και το νέο εμπορικό πάρκο του ομίλου Viohalco στην Κόρινθο.

Στο κομμάτι των εκπτωτικών κέντρων, τα outlets στην Ελλάδα αντιστοιχούν σε 80.000 τ.μ. περίπου με ποσοστό πάνω από 80% να είναι συγκεντρωμένο στην Αθήνα και βασικό ‘’παίκτη’’ τη Mc ArthurGlen.

Πολύ σημαντικό κομμάτι πάντως και στην Ελλάδα, όπως επισημαίνει η Solum, είναι αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά: Σύμφωνα με σχετική έρευνα για το e-commerce, το 35% των χρηστών internet στην Ελλάδα έχει αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν ή μία υπηρεσία on line σε μία αγορά ύψους 3,2 δις. ευρώ. 


Της Στεφανίας Σούκη




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου