Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Πώς το μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να βρείτε δουλειά


Εσείς το ξέρετε ότι είστε η τέλεια επιλογή για τη θέση που κυνηγάτε. Η εταιρεία το ξέρει; Για να την πείσετε πέρα από κάθε αμφιβολία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τεχνικές και κόλπα που η διαφημιστική βιομηχανία εφαρμόζει εδώ και δεκαετίες και που έχουν αποδειχτεί αποτελεσματικά.

Το να στέλνεις παντού βιογραφικά δεν σε πάει πουθενά. Σύμφωνα με τη Jessica Adamiak -ειδική στις στρατηγικές επικοινωνίας και σύμβουλος πολλών srartup στη Νέα Υόρκη- είναι η ώρα να φτιάξεις τη δική σου διαφημιστική καμπάνια. Με προϊόν εσένα.

Σκοπός είναι να επικοινωνήσεις την αξία σου στους σωστούς ανθρώπους. Στοχευμένο μάρκετινγκ σε περιτύλιγμα συνέντευξης για δουλειά. Πώς ακριβώς; Διάβασε παρακάτω:

1. Έρευνα αγοράς 

Όταν μια διαφημιστική αναλαμβάνει έναν νέο πελάτη εξετάζει αναλυτικά κάθε καμπάνια που εκείνος έχει ήδη τρέξει. Καταγράφει ποιες πήγαν καλά και ποιες όχι, βλέπει τα λάθη και αποφασίζει για τα επόμενα βήματα.

Στη δική σας προσπάθεια πρέπει να κάνετε αξιολόγηση του πώς τα πήγατε σε κάθε μία από τις συνεντεύξεις στο παρελθόν. Επιπλέον δείτε: πόσες αιτήσεις έχετε κάνει, με ποιον τρόπο και πόσες από αυτές είχαν ανταπόκριση; Ποια μέθοδος προσέγγισης κατέληξε σε περισσότερες προσκλήσεις;

Επιπλέον, ερευνήστε εξαντλητικά την εκάστοτε εταιρεία. Πρέπει όχι μόνο να φαίνεστε πως τη γνωρίζετε, αλλά να είστε και σε θέση να προσφέρετε προτάσεις και λύσεις για το πώς θα γίνετε μέλος της και τι θα κερδίσει από εσάς.


2. Ξεκάθαρο μήνυμα 

Καμία διαφημιστική δεν ξεκινά καμπάνια αν δεν έχει αποφασίσει ποιο θα είναι το κεντρικό μήνυμα. Το σλόγκαν. Η φράση-κλειδί. Τι κάνει το προϊόν ξεχωριστό; Γιατί να το αγοράσει ο πελάτης; Γιατί να πληρώσει ο επενδυτής;

Στη δική σας προσπάθεια πρέπει να ξεκαθαρίσετε τι «τίτλο» θα βάζατε στον εαυτό σας. Είτε γράφετε το προφίλ σας στο LinkedIn, είτε cover letter, είτε βρίσκεστε σε καφέ «για να γνωριστούμε», πρέπει να κάνετε καθαρό τι ακριβώς κάνετε καλά και τι μοναδικά χαρίσματα έχετε. Αναρωτηθείτε: Ποια προβλήματα μπορώ να λύσω; Τι με ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;


3. Αλλάξτε θέμα αν χρειάζεται 

Στα πάνελ το βλέπετε συνέχεια. Ρωτούν τον πολιτικό κάτι συγκεκριμένο και εκείνος επαναλαμβάνει την ερώτηση για να περάσει μαεστρικά στο άσχετο θέμα που ο ίδιος θέλει να πει, χωρίς να απαντήσει ποτέ σε αυτό που τον ρώτησαν.

Το παρελθόν μας πιθανόν να έχει μερικά «σκοτεινά» σημεία. Δεν θέλουμε να μιλήσουμε για τον ενοχλητικό προϊστάμενο ή για την περίοδο εκείνη που για προσωπικούς λόγους δεν αποδώσαμε καθόλου καλά. Αν η κουβέντα πάει προς τα εκεί, χρησιμοποιείστε την ευκαιρία για να μιλήσετε π.χ. για τις ικανότητές σας και το πώς το τότε περιβάλλον δεν ήταν το ιδανικό ώστε να αναπτυχθούν.


4. Φτιάξτε διαγράμματα 

Όταν οι διαφημιστικές προσπαθούν να πείσουν μια εταιρεία να γίνει πελάτης τους, χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, στοιχεία σε διαγράμματα όπου αναλύονται οι μεγαλύτερες επιτυχίες τους, π.χ. «Κέρδη εταιρείας τάδε πριν την αναλάβουμε/Κέρδη της ίδιας εταιρείας μετά την καμπάνια μας» και το βέλος βγαίνει εκτός διαγράμματος.

Δεν έχει καμία αξία να πείτε «ήμουν από τους καλύτερους πωλητές στον οργανισμό», αν δεν έχετε τα στοιχεία που το αποδεικνύουν. Αν π.χ. ως μάνατζερ εφαρμόσατε έναν τρόπο λειτουργίας που μείωσε σημαντικά τις απώλειες, φέρτε και τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.


5. Προπονηθείτε 

Οι εταιρείες PR περνούν πολύ χρόνο προετοιμάζοντας τους πελάτες τους (μάνατζερ, ηθοποιοί, αθλητές, γενικά δημόσια πρόσωπα) για το πώς θα μιλούν στον Τύπο, τι να λένε και -το σημαντικότερο- τι να μην λένε ποτέ. Οι μεγαλύτερες λεκτικές γκάφες και αθέλητες αποκαλύψεις στην ιστορία οφείλονται σε ελλιπή προετοιμασία.

Τι θα κάνετε εσείς; Προπόνηση. Ζητήστε από έναν φίλο (ή πληρώστε έναν career coach) να κάνετε πρόβα μιας συνέντευξης για δουλειά. Με δύσκολες ερωτήσεις και σκοπό να βρείτε την ευκαιρία να πείτε αυτό που θέλετε όπως το θέλετε. Αν βιντεοσκοπήσετε τη συζήτηση, ακόμα καλύτερα.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου