Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Οι «πιο θαυμαστές» εταιρείες του μέλλοντος

REUTERS

της Αν Βάντερμεϊ

Η κατάταξη στην ετήσια λίστα του Fortune για τις Πιο Θαυμαστές Εταιρείες του Κόσμου απαιτεί συνήθως αρετές όπως μεγάλη ιστορία της μάρκας, ωραίο προϊόν και καλή διαχείριση κρίσεων, λέει ο Μαρκ Ρόυαλ του Hay Group, το οποίο συγκροτεί τη λίστα του Fortune. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να υπάρχει η εταιρική ποιότητα – αυτό το «κάτι τι» που, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, σημαίνει πολύ διαφορετικά πράγματα.

Το 1983, το εναρκτήριο έτος της λίστας (η οποία περιλάμβανε τότε μόνο αμερικάνικες εταιρείες), τέτοιοι παράγοντες ανέβασαν την IBM – έναν έμπειρο πρωτοπόρο στην εμπροσθοφυλακή της «υψηλής τεχνολογίας» – στην πρώτη θέση. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η General Electric, ως ένας σταθερός οικονομικός συντελεστής, ήταν επικεφαλής στη λίστα. Η Wal-Mart, η οποία έκανε την αξία αρετή, κυριάρχησε το 2003 και το 2004. Και από το 2008, η Apple ήταν πάντα στην κορυφή. Στο πλαίσιο αυτό, το «κάτι τι» , υποθέτουμε, σημαίνει την αλλόκοτη ικανότητα να επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της.

Όσο δύσκολο και αν είναι να καθορίσουμε το «κάτι τι» του παρελθόντος, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να προσδιορίσει τί θα είναι αυτό στο μέλλον. Φέτος, οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν λάβει τις τρεις πρώτες θέσεις στη λίστα μας (η Apple, η Amazon, η Google) και είναι συνολικά οκτώ από τις 50. Ωστόσο η υπεροχή της Σίλικον Βάλεϊ δεν είναι καθόλου εξασφαλισμένη. Υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών που κατέχουν οι εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και για τις ευμετάβλητες αποτιμήσεις πολλών επιχειρήσεων. Και τα δύο αυτά ζητήματα θα μπορούσαν να αμαυρώσουν την αξιοπιστία του κλάδου μακροπρόθεσμα.

Το μόνο σίγουρο που θα συμβεί σε 20 χρόνια από τώρα είναι ότι μια προς το παρόν άγνωστη εμπορική δραστηριότητα (ή ολόκληρη κατηγορία δραστηριοτήτων) θα κάνει την έκπληξη, λέει ο Άντι Μπρέναν, επικεφαλής αναλυτής της IBISWorld, η οποία προβλέπει τις τάσεις της βιομηχανίας. Μεταξύ των πέντε κορυφαίων εταιρειών φέτος, οι τέσσερις δεν ήταν στον κατάλογο πριν από μια δεκαετία (βλ. διάγραμμα)

.

Ο Ρόμπερτ Φρονκ, αντιπρόεδρος διαχείρισης φήμης και δημοσίων υποθέσεων της Nielsen, λέει ότι οι επιχειρήσεις ασφάλειας στον κυβερνοχώρο μπορεί να έρθουν στο προσκήνιο, επικαλούμενος στοιχεία δημοσκοπήσεων που δείχνουν ότι το 74% των Αμερικανών ανησυχούν ότι θα γίνεται κατάχρηση των προσωπικών τους δεδομένων. Προβλέπει, επίσης, ότι οι εταιρείες που πωλούν μαριχουάνα θα γίνουν πιο σημαντικές όσο η πολιτική αποδοχή τους μεγαλώνει, ιδιαίτερα η μαριχουάνα για ιατρική χρήση. Πράγματι, μεγάλο μέρος της βιομηχανίας υγειονομικής περίθαλψης μπορεί ανέβει στην υπόληψη του κόσμου, δεδομένου ότι θα προσθέσει μέχρι και 5 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας κατά την επόμενη δεκαετία.

Όσο για το ποιος θα βγει εκτός κάδρου, ο Μπρέναν λέει ότι τα fast-food φαίνεται να είναι ευάλωτα. Όλο και περισσότερο οι καταναλωτές αποκτούν συνείδηση για την υγιεινή διατροφή, και μπορεί να αρχίσουν να αποφεύγουν τα Big Mac προτιμώντας πιο υγιεινά φαγητά. (Τα McDonald ‘s κατέχουν την 22η θέση στη λίστα του 2014, 10 θέσεις χαμηλότερα από πέρυσι.)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου