Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2014

Logos εταιρειών που άντεξαν στο χρόνο



Ποιο λογότυπο έχει αντέξει σχεδόν απαράλλαχτο για 750 χρόνια και ποια άλλα αντέχουν εδώ και ενάμιση αιώνα.
Του Κώστα Φαρμάκη


Το λογότυπο είναι το έμβλημα, η «ψυχή» της κάθε εταιρείας και ένας από τους βασικούς τρόπος να προωθήσει την εικόνα της με ένα σύμβολο που «μένει» στο μυαλό του καταναλωτή και τον βοηθάει να την ξεχωρίζει ανάμεσα σε χιλιάδες άλλες.

Καθώς τα χρόνια περνούν και το μάρκετινγκ εξελίσσεται και οι εταιρείες αλλάζουν χέρια ή και αντικείμενο, προκύπτει η ανάγκη να αλλάξει και το logo. Για μερικές εταιρείες, όμως, αυτό είναι σχεδόν απαγορευμένο.

Ας δούμε τα σήματα που άντεξαν περισσότερο από όλα στο χρόνο.



Stella Artois

Πρώτη εμφάνιση: 1366

Κλάδος: Ποτά

Η δημοφιλέστερη βελγική μπύρα στον κόσμο παράγεται στο Leuven εδώ και σχεδόν 750 χρόνια. Ο Sebastian Artois την αγόρασε το 1708 χωρίς να αλλάξει το αρχικό λογότυπο, κίνηση που σεβάστηκαν όλοι οι επόμενοι ιδιοκτήτες. Το κέρατο-σάλπιγγα ήταν εκεί από την πρώτη μεσαιωνική μέρα και συνεχίζει να είναι μέχρι σήμερα.




Peugeot

Πρώτη εμφάνιση: 1850

Κλάδος: Αυτοκίνητα

Το λιοντάρι είναι η βάση του logo από το 1810, πήρε τη μορφή που βλέπετε στα ποδήλατα της φίρμας και συνεχίζει να βρίσκεται στα καπό όλων των αυτοκινήτων της σε ελαφρώς διαφορετική πόζα.





Heinz

Πρώτη εμφάνιση: 1869

Κλάδος: Τρόφιμα

Με ελάχιστες αλλαγές εδώ και 145 χρόνια, έχει γίνει συνώνυμο της ketchup σε όλο τον κόσμο.





Bass Ale

Πρώτη εμφάνιση: 1876

Κλάδος: Ποτά

Το κόκκινο τρίγωνο ήταν το πρώτο λογότυπο που κατοχυρώθηκε ποτέ από τη βρετανική κυβέρνηση. Έχει απεικονιστεί μέχρι και σε πίνακα του Μονέ, ενώ ακόμα και ο Τζόις αναφέρει την μπύρα που το φέρει στον «Οδυσσέα» του.





Levi Strauss & Co.

Πρώτη εμφάνιση: 1886

Κλάδος: Ένδυση

Το λογότυπο που απεικονίζει δύο άλογα να προσπαθούν να ξηλώσουν ένα παντελόνι ήταν τόσο διάσημο που ο κόσμος ζητούσε τα ρούχα της εταιρείας ως «εκείνα τα παντελόνια με τα άλογα». Μάλιστα, η αρχική ονομασία της εταιρείας ήταν «The Two Horse Brand» και μόλις το 1928 άλλαξε σε Levi Strauss & Co. Το logo όμως έμεινε στη θέση του.




Johnson & Johnson

Πρώτη εμφάνιση: 1887

Κλάδος: Ιατρικός εξοπλισμός και φάρμακα

Απαράλλακτο από τη μέρα που πρωτοεμφανίστηκε, είναι το έμβλημα μιας από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες με δραστηριότητα σχεδόν σε κάθε χώρα του κόσμου.




Twinings Tea

Πρώτη εμφάνιση: 1887

Κλάδος: Ποτά

Η εταιρεία που εμπορεύεται τσάι σε περισσότερες από εκατό χώρες, όχι μόνο χρησιμοποιεί το ίδιο logo εδώ και 227 χρόνια, αλλά βρίσκεται και στην ίδια διεύθυνση στο Λονδίνο από τη μέρα που ιδρύθηκε.





Prudential

Πρώτη εμφάνιση: 1896

Κλάδος: Ασφάλειες

Το αρχικό σήμα απεικόνιζε ένα καράβι μπροστά στον βράχο του Γιβραλτάρ θέλοντας να τονίσει πως η ασφαλιστική αυτή εταιρεία είναι «Δυνατή σαν βράχος». Το καραβάκι έφυγε, ο βράχος είναι ακλόνητος μέχρι σήμερα.




Shell Oil

Πρώτη εμφάνιση: 1904

Κλάδος: Ενέργεια

Η εταιρεία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της μεταφέροντας κοχύλια από την Ινδία, για αυτό και επέλεξε αυτό το logo. Όταν η μεταφορά και διύλιση πετρελαίου έγινε η κύρια ασχολία της -μετά τη συγχώνευση με τη Royal Dutch Petroleum Company- το κοχύλι έμεινε ως έμβλημα και επιβιώνει μέχρι σήμερα.



Sherwin-Williams

Πρώτη εμφάνιση: 1905

Κλάδος: Χρώματα

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1890 και είχε ως σήμα έναν χαμαιλέοντα. Όμως η αλματώδης ανάπτυξή της στο «γύρισμα» του αιώνα έκανε τους ιθύνοντες να αναζητήσουν άλλο logo και κατέληξαν σε αυτό που ονομάστηκε «βάψε τη Γη». 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου