Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Η σημασία της ευγένειας στo επιχειρείν



H Kara Goldin είναι ιδρυτής και CEO της Hint, εταιρείας που παρασκευάζει και εμπορεύεται νερό με γεύσεις φρούτων, χωρίς ζάχαρη και χωρίς συντηρητικά. Σε άρθρο που δημοσίευσε στην προσωπική της σελίδα στο LinkedIn αναφέρεται στο πώς μια απόρριψη μπορεί να γίνει αφορμή για μια στροφή προς κάτι καλύτερο, και πως το «όχι» που θα ακούσεις είναι ίσως το καλύτερο που μπορεί να σου συμβεί.
1. Ότι κι αν συμβεί, να είστε ευγενικοί
Κάθε φορά που ένα εμπόδιο ορθώνεται μπροστά μας εκνευριζόμαστε. Οι δουλειές πάνε πίσω και εμείς θέλουμε να ξεσπαθώσουμε εναντίον εκείνου που μας απέρριψε. Πιστέψτε με, μην το κάνετε.
Πριν από λίγα χρόνια η Starbucks τοποθέτησε το νερό μας στα ψυγεία της σε 10.000 καταστήματα. Οι πωλήσεις και τα κέρδη μας αυξήθηκαν θεαματικά. Όμως κάποια στιγμή τα σχέδιά τους άλλαξαν, αποφάσισαν να ρίξουν βάρος στα τρόφιμα αντί στα ποτά και έτσι το Hint αφαιρέθηκε εντελώς. Ήταν η χειρότερη μέρα στην ιστορία μας, έτσι μας φάνηκε. Αλλά κρατήσαμε την ψυχραιμία μας και δεν χαλάσαμε τη σχέση μας μαζί τους.

2. Παρουσιάστε εναλλακτικό σχέδιο
Συνεχίσαμε να μιλάμε με τη Starbucks, τους είπαμε πως είμαστε πολύ απογοητευμένοι από αυτή την απόφαση και πως επιθυμούμε να βρούμε έναν τρόπο να συνεργαστούμε ξανά. Μια εβδομάδα αργότερα μας ειδοποίησαν πως υπάρχει χώρος στα Starbucks που βρίσκονται μέσα στα πολυκαταστήματα Target. Δεχτήκαμε, και σήμερα βρισκόμαστε σε χιλιάδες locations.

3. Αγαπάτε τους εχθρούς σας
Όταν ακόμα η Hint υπήρχε μόνο ως σκέψη, είχα πάει να συμβουλευτώ έναν ειδικό της βιομηχανίας των αναψυκτικών και να τον ρωτήσω πώς θα γίνει το νερό μου να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής χωρίς συντηρητικά. Δεν μου απάντησε επί της ουσίας, παρά μου είπε «άκουσε γλυκούλα μου, αυτό που σκέφτεσαι δεν πρόκειται να πετύχει πουθενά». Ακούγοντάς τον να με αποκαλεί έτσι, και μάλιστα σε απαξιωτικό τόνο, έγινα έξαλλη (αλλά από μέσα μου). Και αμέσως διαπίστωσα πως τόσο εκείνος όσο και ολόκληρη η βιομηχανία αναψυκτικών ήταν κολλημένοι στον παλιό τρόπο σκέψης και πως τους ήταν ανήκουστο πως ο κόσμος μπορεί να θέλει να πιει κάτι που είναι απολαυστικό, αλλά δεν έχει ζάχαρη. Σήμερα είμαστε σε 2.000 καταστήματα στις ΗΠΑ και εξαπλωνόμαστε συνεχώς. Και online.

4. Ευγένεια προς όλους
Όπως και αν μου έχουν φερθεί, η αντίδρασή μου ήταν πάντα ήπια και ευγενική. Συνεχώς λέω στους συνεργάτες μου να είναι ευγενικοί απέναντι σε πελάτες, δημοσιογράφους, καταναλωτές, όλους. Οι άνθρωποι δεν ξεχνούν ποτέ εκείνον που τους φέρθηκε άσχημα. Εσείς τι φήμη θέλετε να έχετε στην αγορά;



Κ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ, FORTUNEGREECE