Σελίδες

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Drone2Ship: Αποστολή δεμάτων μέσω... drones


Την αποστολή δεμάτων μέσω drones σε απομακρυσμένα σημεία της Ελλάδος όπου η πρόσβαση είναι δύσκολη σχεδιάζει η ομάδα Drone2ship (D2S), μια ομάδα έξι μηχανικών που βρίσκεται υπό τη σκέπη του si-cluster Accelerator της Corallia.


Στην Ελλάδα, τόσο τα νησιά, όσο και η ηπειρωτική Ελλάδα, και ειδικά οι πιο δύσβατες ορεινές περιοχές, αντιμετωπίζουν συχνά ελλείψεις σε αγαθά, όπως τα φάρμακα. Αυτή την ανάγκη έρχονται να καλύψουν, στην αρχή συμπληρωματικά με τις παραδοσιακές μεταφορές (π.χ. των ΕΛΤΑ), τα drones που αναπτύσσει η D2S, ειδικά καθώς η εμπορική χρήση drones στις μεγάλες πόλεις είναι αρκετά πολύπλοκη λόγω του νομοθετικού πλαισίου.


«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Πάρος και η Νάξος, όπου η απόσταση ανέρχεται σε μερικά χιλιόμετρα και θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από drones», λέει ο ιδρυτής της, Γιώργος Παπαδόπουλος, υπολοχαγός της Πολεμικής Αεροπορίας με σπουδές στη Μηχανική Αεροσκαφών και την επιστήμη και Τεχνολογία Πολυμερών. Η ομάδα αποτελείται από άλλους πέντε μηχανικούς Αεροναυπηγούς του Πανεπιστημίου Πατρών, τον Μιχάλη Κουφόπουλο, τον Αντώνη Μίζερο, τον Κωνσταντίνο Νικολακόπουλο, τον Θοδωρή Τόγια και τον Αλέξανδρο Κοντογιάννη.


Η αρχική ιδέα όμως ήταν πολύ διαφορετική. Τον Απρίλιο του 2016 η ομάδα συμμετείχε στον διαγωνισμό Act in Space που διοργανώθηκε από την Corallia. Η ιδέα περιελάμβανε την κατασκευή ενός αεροσκάφους το οποίο θα λειτουργούσε σαν πλατφόρμα εκτόξευσης (mothership) για μικρότερα drones με ποικίλες πιθανές εφαρμογές, όπως η επιτήρηση/ έρευνα και διάσωση, αλλά και η μεταφορά δεμάτων» Η ιδέα κατέλαβε την 3η θέση, ωστόσο, η υλοποίησή της αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολη και δαπανηρή.

«Στόχος αυτή τη στιγμή είναι η κατασκευή/προμήθεια ενός πρωτοτύπου το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα αρχικό μέσο για την παρουσίαση της ιδέας σε πιθανούς επενδυτές», λέει στο newmoney.gr o Γιώργος, προσθέτοντας ότι σε βάθος χρόνου στόχος είναι η δημιουργία γραμμής παραγωγής drones στην Ελλάδα.


Τα μέλη της Drone2Ship έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν στα πλαίσια της ομάδας ATLAS του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία συμμετείχε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Air Cargo Challenge 2015 που διοργανώθηκε στην Στουτγκάρδη τον Αύγουστο του ίδιου έτους, καταλαμβάνοντας την 8η θέση μεταξύ 30 συμμετεχόντων. Σε γενικές γραμμές, σκοπός του διαγωνισμού ήταν η κατασκευή ενός τηλεχειριζόμενου αεροσκάφους, το οποίο θα μπορεί να σηκώσει όσο τo δυνατό περισσότερα κιλά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση.


Κατερίνα Καραμούτσου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου