Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας ποτέ δεν δόθηκε η αρμόζουσα έμφαση στον τομέα της αυτοκίνησης. Eίναι, επίσης, γεγονός ότι κάθε πρωτοβουλία που σχετιζόταν στο παρελθόν με τον συγκεκριμένο τομέα «συναντούσε» τεράστια εμπόδια. Ωστόσο υπάρχουν πρωτοβουλίες που αποδεικνύουν ότι μπορούμε να ελπίζουμε.
Κάτι τέτοιο βέβαια, δεν αποθαρρύνει τους νέους ανθρώπους να αφιερώνουν ατελείωτες ώρες εργασίας προκειμένου να δημιουργήσουν ενδιαφέροντα projects.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Νικόλαος Καραλής, φοιτητής του Ε.Μ.Π., που η αγάπη του για το αυτοκίνητο, αλλά και η εξάσκηση σε προγράμματα μηχανολογικού σχεδίου, του έδωσαν τη δυνατότητα, από τα πρώτα κιόλας χρόνια των σπουδών του, να δημιουργήσει το πρώτο του project! Φοιτώντας πλέον στο τέταρτο έτος των σπουδών του, δημιούργησε ένα δεύτερο, σαφώς πιο εξελιγμένο σύνολο με «αγωνιστικό» χαρακτήρα και design που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά!
Ξεκινώντας από την σχεδίαση του εμπρός τμήματος, είναι άκρως εντυπωσιακή η εισαγωγή αέρα, τα φωτιστικά σώματα τύπου LED, το splitter που προσφέρει αυξημένη κάθετη δύναμη, αλλά και η καινοτόμα αεροτομή από ανθρακόνημα στο κάτω μέρος της μάσκας με μεταβλητή γωνία πρόσπτωσης. Περνώντας στο πλάι του αμαξώματος, το βλέμμα πέφτει στις retro γραμμές που διακοσμούν το αμάξωμα, αλλά και στις εντυπωσιακές ζάντες 21 ιντσών που «φιλοξενούν» τις τεράστιες κόκκινες δαγκάνες. Στο πίσω μέρος του πρωτοτύπου, πρωταγωνιστούν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και ο ανθρακονημάτινος διαχύτης, που ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος.
Σχετικά με τις διαστάσεις, το αμάξωμα σχεδιάστηκε σε κλίμακα 1:1, με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα 4,5 μέτρα (2,6 μέτρα μεταξόνιο), το πλάτος να αγγίζει τα 2 μέτρα (1.665 χλστ εμπρός και 1.685 χλστ πίσω το μετατρόχιο) και το ύψος να είναι μόλις 1.120 χλστ. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτοκίνητο εξοπλίζεται με ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 255/30 ZR21 εμπρός και 325/25 ZR21 πίσω, ενώ οι κεραμικοί δίσκοι είναι διαστάσεων 398 χλστ εμπρός και 380 χλστ πίσω με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
Σε ότι αφορά το μηχανικό σύνολο, ο φοιτητής του Ε.Μ.Π., τοποθέτησε στο εμπρός τμήμα του οχήματος έναν V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα με οβάλ πιστόνια και περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, τον οποίο σχεδίασε από την αρχή. Η συνολική του χωρητικότητα είναι 6.250 κ.εκ., διαθέτει οχτώ βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ για την λίπανση του επέλεξε ένα κάρτερ ξηρού τύπου. Όσον αφορά την μετάδοση, το σασμάν βρίσκεται στο πίσω μέρος, με την ισχύ να περνά στο οδόστρωμα αποκλειστικά από τον πίσω άξονα.
«Εργάστηκα σχεδόν ένα χρόνο χρησιμοποιώντας το σχεδιαστικό πρόγραμμα Catia V5 για το συγκεκριμένο project και είμαι ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι πρόκειται για ένα αρκετά πιο βελτιωμένο πρωτότυπο από το προηγούμενο, αλλά ταυτόχρονα είμαι βέβαιος ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία έμαθα πράγματα που θα μου φανούν χρήσιμα στο μέλλον», επισημαίνει ο Νικόλας, ενώ τόνισε ταυτόχρονα ότι μελλοντικός του στόχος είναι να εργαστεί σε κάποιον παρεμφερή τομέα!
Εμείς από την πλευρά μας θα ευχηθούμε στον Νικόλα καλή πρόοδο, υγεία και δύναμη, ώστε στο μέλλον να πετύχει ακόμα υψηλότερους στόχους. Αλλη μία απόδειξη ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχουν και άνθρωποι με όρεξη για δημιουργία, γεγονός που αν μη τι άλλο, μας δίνει ανάσες αισιοδοξίας!
Ρεπορτάζ
Θοδωρής Κολονέλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου