Σελίδες

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Τα τσιπς από ξινόμηλο που «ενέπνευσαν» την Ελλάδα


Σε μια προσπάθεια να δημιουργηθούν νέες τάσεις στην αγορά και πρωτότυπα προϊόντα που θα τοποθετηθούν με μεγαλύτερη ευκολία στο ράφι, νέες επιχειρήσεις προβαίνουν σε συνδυασμούς που δεν είχαμε σκεφτεί μέχρι πρότινος. Τι θα λέγατε αν ακούγατε ότι σύντομα στην ελληνική αγορά θα τρώμε chips με γεύση ξινόμηλου; Κι όμως η Chipples ήταν η εταιρεία που κέρδισε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό Re-InspireGreece με αντικείμενο την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων στον πρωτογενή τομέα.

Chipples, όπως λέμε chips and apples, πατατάκια και μήλα, προσδιορίζει με μια λέξη τα βασικά συστατικά του προϊόντος. Το επιτυχημένο concept αποδίδεται σε μια ομάδα τεσσάρων φοιτητών από τη Λάρισα που θέλησε να προσφέρει στον τελικό καταναλωτή μια «κακιά συνήθεια» σε πιο υγιεινή μορφή. Η Σοφία Καρασμάνογλου, φοιτήτρια Τεχνολογίας Τροφίμων στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ο Κωνσταντίνος Γιαμαλής και ο Κωνσταντίνος Μαλαβιέζος, που ασχολούνται με το μάρκετινγκ και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό αντίστοιχα, και ο Δημήτρης Τσακνάκης από το τμήμα Μηχανολογίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν ένα υγιεινό και γρήγορο σνακ, η καινοτομία του οποίου θα βασίζεται στην ιδιαίτερη γεύση του.

Εκτός από τα chips με γεύση ξινόμηλο υπήρχε και η ιδέα τυποποίησης φρέσκων φρούτων εποχής σε ατομική συσκευασία και διάθεσης σε μη παραδοσιακά σημεία πώλησης, όπως τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα, έτσι ώστε ο καταναλωτής να έχει άμεση πρόσβαση σε αυτά χωρίς να πρέπει να πάει στη λαϊκή, στο μανάβη ή στο σούπερ μάρκετ. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε κάποιον που βρίσκεται εκτός σπιτιού να κατευνάσει το αίσθημα της πείνας, τρώγοντας ένα φρούτο και αποφεύγοντας κάποια άλλη ανθυγιεινή και «γρήγορη» τροφή.

Το τελικό προϊόν προέκυψε μετά από αρκετό καιρό πειραματισμού και το επόμενο βήμα ήταν να καταστρωθεί το απαραίτητο business plan, που θα συνόδευε την πρωτότυπη διατροφική και επιχειρηματική πρόταση. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό Re-InspireGreece που διοργάνωσε γνωστή εταιρεία τροφίμων, σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, την Τράπεζα Πειραιώς και την παγκοσμίως διάσημη, ελληνικής καταγωγής σεφ Κατ Κόρα ήταν το εισιτήριο προς την επιτυχία.

Η Chipples κέρδισε την τρίτη θέση ανάμεσα σε άλλες οκτώ από τις επικρατέστερες συμμετοχές του διαγωνισμού με γνώμονα την πρωτοτυπία του προϊόντος και τις πιθανότητες επιχειρηματικής υλοποίησης του, λαμβάνοντας το έπαθλο των €25.000.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού «Re-Inspire Greece» έφτασαν 14 προτάσεις, οι οποίες παρουσιάστηκαν ταυτόχρονα στο κοινό και την κριτική επιτροπή. Μετά το πέρας των παρουσιάσεων ακολούθησε η αξιολόγηση των κριτών, μέσα από την οποία προέκυψαν 8 νικητές, οι προτάσεις των οποίων βραβεύτηκαν με το έπαθλο των €25.000.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, οι νέοι ηλικίας 18 έως 35 ετών κλήθηκαν να καταθέσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο για την ίδρυση επιχείρησης στην Ελλάδα, με αντικείμενο τον πρωτογενή τομέα. Στόχος του «Re-Inspire Greece» ήταν να σταματήσει η «διαρροή εγκεφάλων στο εξωτερικό» και να ανοίξει νέους δρόμους για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ελληνικής γης και του αγροδιατροφικού τομέα.

Η διάκριση εξασφαλίζει στα πατατάκια με γεύση ξινόμηλο τη λήψη απευθείας χρηματοδότησης από την Gaea για την ανάπτυξη της ιδέας τους, την απευθείας πρόσβαση σε δανεισμό με ευνοϊκούς όρους από την Τράπεζα Πειραιώς και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών τεχνικής και επιστημονικής υποστήριξης από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης. Επιπρόσθετα η Gaea θα διαθέσει το διεθνούς εμβέλειας κανάλι διανομής της για τα προϊόντα των νικητήριων προτάσεων.