Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Τα προϊόντα που έκλεψαν τις εντυπώσεις το 2013

Κρόκος Κοζάνης














Η φετινή χρονιά κλείνει με τζίρο κοντά στα 4 εκατ. ευρώ και η ετήσια κατανάλωση στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 800 κιλά. Ο Συνεταιρισμός Κροκοπαραγωγών Κοζάνης κατάφερε το ακατόρθωτο. Να «μπει στο μάτι των Ιρανών» και να σπάσει το μονοπώλιο που επικρατεί εδώ και δεκαετίες στην παραγωγή και εξαγωγή του πολύτιμου μπαχαρικού. Ως και το CNN έδωσε σημασία στην ελληνική προσπάθεια με την προβολή ενός αφιερώματος διάρκειας 4 λεπτών!

Γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες, ξεπουλάει στα ράφια των καταστημάτων σαν ζεστό ψωμί, ενώ έχει συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στη Μακεδονία, η οποία καταγράφει τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα. Για το 2014 προβλέπεται αύξηση παραγωγής στους 3 με 3,5 τόνους από 2 τόνους που είναι σήμερα.

Παγωτά Δωδώνη


Μέσα στο 2013 το φυτό στέβια είχε την τιμητική του, με τη γνωστή εταιρεία παγωτού να λανσάρει τρεις νέες γεύσεις που καθιστούν τον θερμιδογόνο πειρασμό πιο υγιεινό και πιο νόστιμο. Παρά την πτώση 20% που κατέγραψε ο κλάδος, η χρονιά για τη Δωδώνη θα κλείσει με αύξηση 5% στις πωλήσεις. Από τις τρεις γεύσεις παγωτού με στέβια (βανίλια, σοκολάτα-λεμόνι και τριαντάφυλλο) διατέθηκαν 10 τόνοι το 2013, ποσότητα διπλάσια από την αντίστοιχη κατηγορία 0% (χωρίς ζάχαρη), όπου το 2012 διατέθηκαν πέντε τόνοι παγωτού.

Ευοίωνες οι προοπτικές για την επόμενη χρονιά, η οποία συνοδεύεται από τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης στις αγορές της Βουλγαρίας και της Κύπρου, αλλά και από την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου καταστήματος.



Παγωτά Δωδώνη



Μέσα στο 2013 το φυτό στέβια είχε την τιμητική του, με τη γνωστή εταιρεία παγωτού να λανσάρει τρεις νέες γεύσεις που καθιστούν τον θερμιδογόνο πειρασμό πιο υγιεινό και πιο νόστιμο. Παρά την πτώση 20% που κατέγραψε ο κλάδος, η χρονιά για τη Δωδώνη θα κλείσει με αύξηση 5% στις πωλήσεις. Από τις τρεις γεύσεις παγωτού με στέβια (βανίλια, σοκολάτα-λεμόνι και τριαντάφυλλο) διατέθηκαν 10 τόνοι το 2013, ποσότητα διπλάσια από την αντίστοιχη κατηγορία 0% (χωρίς ζάχαρη), όπου το 2012 διατέθηκαν πέντε τόνοι παγωτού.

Ευοίωνες οι προοπτικές για την επόμενη χρονιά, η οποία συνοδεύεται από τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης στις αγορές της Βουλγαρίας και της Κύπρου, αλλά και από την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου καταστήματος.



Κτήμα Βασιλάκη


Ήταν επάξια μια από τις εφτά εταιρείες που διακρίθηκαν στα φετινά βραβεία Made in Greece, αφού επί τέσσερα συναπτά έτη καταγράφει άνοδο πωλήσεων που αγγίζει το 40%. Το 2013 κλείνει με την είσοδο του κτήματος Βασιλάκη στη ρωσική αγορά και τη διάκριση στο «Μεσογειακό Διαγωνισμό Ποιότητας Ελαιολάδου: Terraolivo 2013» στο Ισραήλ με το βραβείο «Prestige Gold».

Οι Έλληνες καταναλωτές έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στους τέσσερις διαφορετικούς κωδικούς -συμπεριλαμβανομένου και του λαδιού βιολογικής καλλιέργειας- που παράγονται αποκλειστικά από κορωνέϊκη ποικιλία. Το «Χάρισμα» εξακολουθεί και είναι ο πιο εμπορικός κωδικός, ακολουθεί το «Vassilakis Estate» που παράγεται από τα κτήματα της οικογένειας Βασιλάκη και το «My Olive Oil», το οποίο είναι το συλλογικό αποτέλεσμα της ομάδας παραγωγών που συνεργάζονται με το Κτήμα Βασιλάκη.

Στο υπερσύγχρονο ελαιοτριβείο στη Νεάπολη Μιραμπέλλου Κρήτης χρησιμοποιούνται 12.000 τόνοι ελιάς την ώρα και παράγονται 4 τόνοι ελαιολάδου ανά ώρα.



TUVUNU A.E.


Τι να πει κανείς για το εξαιρετικό προϊόν που ανήκει στην οικογένεια της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης και μέσα στο 2013 ξάφνιασε όχι μόνο τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και τους ξένους, οι οποίοι αναζητούν σε κάθε ευκαιρία το αφέψημα που η ελληνική γη χαρίζει απλόχερα στους ανθρώπους της.

Η παραγωγή του αυξάνεται με καλπάζοντες ρυθμούς και έχει καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να διεισδύσει σε Αμερική, Αυστραλία, Ιαπωνία, Σουηδία, Γαλλία, Κύπρο, Βουλγαρία και Αγγλία. Η επιτυχημένη συνταγή έχει οδηγήσει δε τους Γερμανούς επιχειρηματίες να στέλνουν καθημερινά αιτήματα για να γνωρίσουν το προϊόν και να το εντάξουν στον κατάλογό των γερμανικών εστιατορίων και μπαρ.



Μέλι Αττική




Κρατώντας στα χέρια της το βραβείο του Επώνυμου Προϊόντος, που της απονεμήθηκε στα φετινά βραβεία Made in Greece, αποχαιρετά το 2013 η Αττική Μελισσοκομία. Για 85 ολόκληρα χρόνια η οικογένεια Πίττα γλυκαίνει τα ελληνικά νοικοκυριά με ένα μέλι το όνομα του οποίου έχει καταστεί συνώνυμο της ποιότητας και της εγγυημένης γεύσης.

Την ίδια στιγμή, τα ελληνικά προϊόντα μέλι Αττική, μέλι Φίνο, μέλι Αττική Ελάτης, μέλι Αττική από τα θυμάρια των ελληνικών νησιών, μαρμελάδα Αττική ροδάκινο, ταχίνι Αττική με ελληνικό μέλι, ταχίνι με ελληνικό μέλι και πάστα φουντουκιού, χαλβάς Αττική μόνο με ελληνικό μέλι γεύση κακάο και χαλβάς Αττική κλασσικός με γεύση κακάο, διακρίθηκαν στα βραβεία Great Taste Awards 2013 της Μεγάλης Βρετανίας, το μεγαλύτερο σύστημα πιστοποίησης για τα ποιοτικά τρόφιμα και ποτά.




Μπύρα Βεργίνα



Είναι ίσως η μοναδική 100% ελληνική μπύρα που τα «έβαλε» με τις μεγάλες πολυεθνικές και δεν βγήκε χαμένη από αυτόν τον άνισο αγώνα. Ορμώμενη εκ Ροδόπης η μπύρα Βεργίνα έχει εδραιώσει την παρουσία της σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιαπωνία και σε αρκετά ευρωπαϊκά κράτη.

Θεωρείται από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες μπύρες με αρκετές βραβεύσεις στο ενεργητικό της όπως εκείνη στα International Brewing Awards. Οι πωλήσεις στο σύνολο του 2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 17 εκατ. ευρώ, από περίπου 16,4 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ φέτος γιόρτασε και τη δημιουργία του δικού της βυνοποιείου που αποτελεί σταθμό στην ιστορία της ελληνικής ζυθοποίησης.



Σουρωτή


Μιλάμε για τα αναψυκτικά που «χώνεψαν» τις ζημιές των προηγούμενων ετών και επέστρεψαν ανανεωμένα σε νέες γεύσεις και συνδυασμούς. Τη νέα σειρά αναψυκτικών So SOUROTI, το SOUROHITO, με λεμόνι και μέντα και το τσάι SOUROTEA χωρίς ζάχαρη διαδέχτηκαν οι χυμοί με τον 100% φυσικό χυμό ροδιού υπό το brand «το ΡΟΔΙ σου», ενώ μέσα στην καινούρια χρονιά τέσσερις νέες καινοτόμες σειρές έρχονται να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων.

Το φυσικό ανθρακούχο νερό που αναβλύζει από την περιοχή της λεκάνης του Ανθεμούντα απέδειξε πως η ιστορία που κουβαλά δεν πτοείται από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Το δηλώνουν άλλωστε και τα αποτελέσματα εννεάμηνου που έδειξαν επιστροφή σε κέρδη130.000 ευρώ, έναντι ζημιών 350.000 ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.



Mastiqua


Tο πρώτο ανθρακούχο νερό με βάση το μαστιχόνερο, μια συνταγή που έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα, εντάχθηκε στις καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών. Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν δεν υπήρξε ελληνικό νησί που να μην δρόσισε τους λουόμενους με αυτό το ασυνήθιστο προϊόν.

Επισήμως τοποθετήθηκε στα ράφια στις αρχές του 2013 και έκτοτε έχει μπει αποφασιστικά στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στο μίνι μπαρ αρκετών κεντρικών ξενοδοχείων της Αθήνας και στα «ψαγμένα» μπαρ. Παρουσία υπάρχει και στην αμερικάνικη αγορά -σε Φλόριντα και Ν. Υόρκη- ενώ πολλά υποσχόμενη θεωρείται η αγορά της Μ. Ανατολής και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Το 2014 προβλέπεται αύξηση της παραγωγής, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τις 1,5 εκατομμύρια φιάλες ετησίως από 600.000 που είναι σήμερα.



Septona



«Last but not least», όπως λένε και οι Άγγλοι, τα προϊόντα της εταιρείας Septona. Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής που έχετε στο σπίτι σας, ναι καλά καταλάβατε, είναι ελληνικής καταγωγής από μια εταιρεία που σέβεται όχι μόνο τον Έλληνα καταναλωτή, αλλά και τον τόπο της.

Φέτος προχώρησε σε επένδυση 7 εκατομμυρίων ευρώ που συνοδεύτηκε από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σήμερα διανέμονται προς το εξωτερικό περισσότεροι από 1.000 κωδικοί, οι οποίοι παράγονται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 30.000 τ.μ. στα Οινόφυτα Βοιωτίας και μέσα στο β’ εξάμηνο του 2014 η γκάμα των προϊόντων θα εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο.

Για την εταιρεία το 2013 ήταν «γουρλίδικο», αφού κατέκτησε το 2o βραβείο στα εξαγωγικά βραβεία Greek Exports Awards 2013 στην κατηγορία «Επώνυμο εξαγωγικό προϊόν ή υπηρεσία» και διακρίθηκε ως «National Champion» στα European Business Awards.