Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Σε Ρωσία και Κίνα στρέφει το εξαγωγικό της ενδιαφέρον η Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης

Με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, αλλά και την προσοχή εστιασμένη στη διατήρηση των πελατών της εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, η Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης δεν επαναπαύεται στις “δάφνες” της και συνεχίζει να πορεύεται στο δρόμο ανάπτυξης που χάραξε από το 1893.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 πρόκειται να έχει οριστικοποιηθεί εάν τελικά δύο προϊόντα της εταιρείας -ούζο και αλκοολούχο ποτό τύπου Brandy- θα “μπουν” στα ράφια σούπερ μάρκετ περιοχών της Ρωσίας, ενώ ήδη έχουν σταλεί 800 κιβώτια τσίπουρου και ποτού τύπου Brandy στην Κίνα ως δείγμα για περαιτέρω συνεργασία.
Τα παραπάνω ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Οινοποιίας Ποτοποιίας Θράκης Βάιος Κουδουμάκης, ο οποίος έσπευσε, ωστόσο, να διευκρινίσει:“κάνουμε προσπάθειες, αλλά δεν παίρνουν τα μυαλά μας αέρα και εάν τελικά δεν ευοδωθούν οι συζητήσεις που κάνουμε, θα επανέλθουμε με νέο σχέδιο και στρατηγική”.
Νούμερο ένα πελάτης της εταιρείας είναι η Γερμανία, όπου και εξάγονται ετησίως 8,5 εκατ. φιάλες, ενώ άλλες 3,5 εκατ. φιάλες, που βγάζει εκτός ελληνικών συνόρων η εταιρεία, κατευθύνονται σε Ιράκ, Εσθονία, άλλες χώρες της Ευρώπης και κάποιες – μικρές ποσότητες - σε Αμερική και Αυστραλία.
Όπως μας εξήγησε ο κ. Κουδουμάκης, ο εξαγωγικός προσανατολισμός της εταιρείας προϋπήρχε της κρίσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι, από το σύνολο της παραγωγής, το 82% κατευθύνεται σε χώρες του εξωτερικού, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, που “βαίνουν όλο και μειούμενες”.
Η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη, “βλέπει” μειωμένες ως και 30% τις πωλήσεις της εντός της χώρας, γεγονός που οφείλεται τόσο στην οικονομική κρίση όσο και στη σημαντική αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, αλλά και στον αθέμιτο ανταγωνισμό. “Με το χύμα τσίπουρο, τεράστιες ποσότητες, που κυκλοφορεί από Έλληνες 'μαϊμού' παραγωγούς ή που εισάγετε από Αλβανία και Βουλγαρία, κλονίζεται η επιβίωση των νόμιμων εταιρειών, ενώ βρίσκεται σε διαρκή και μεγάλο κίνδυνο η υγεία των καταναλωτών” υπογράμμισε.
Στο μεταξύ, η εταιρεία πρόσφατα συμμετείχε σε ένα διασυνοριακό πρόγραμμα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας. Πρόκειται για το πρόγραμμα “Cross Border Implementation of Innovative Cost Cutting Technologies (CROSS-INNO-CUT)”, που συγχρηµατοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταµείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από Εθνικούς Πόρους της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013.
Μέσω του έργου εφαρμόζονται καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων και οι οποίες αναπτύχθηκαν από την ερευνητική μονάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Όπως μας επεσήμανε ο κ. Κουδουμάκης, το έργο ολοκληρώθηκε και, τώρα, εντός του 2013 θα πραγματοποιηθούν διορθωτικές ενέργειες τεχνικές μείωσης κόστους στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην κατανάλωση ενέργειας, έτσι ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος για την επιχείρηση.

Η ιστορία και ο αγώνας για την ανάπτυξη της εταιρείας
Η Ποτοποιία–Οινοποιία Θράκης είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις παραγωγής ούζου και τσίπουρου στην Ελλάδα, με παραγωγή περίπου 9.500.000 φιαλών 0,7 l ετησίως και κατέχει μία από της υψηλότερες θέσεις στον τομέα τον εξαγωγών.
Η εταιρεία, με τα πολλά βραβευμένα προϊόντα της (το ούζο 7, το gold, το κονιάκ, το τσίπουρο κ.λπ.), είναι εγκατεστημένη στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής και σε ιδιόκτητο οικόπεδο 15.000 τ.μ., με στεγασμένους χώρους 5.000 τ.μ.
Στην εταιρεία απασχολούνται 75 εργαζόμενοι και, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, το προσωπικό “δεν έχει μειωθεί εν μέσω της κρίσης”.


Έλενα Αλεξιάδου, ΑΠΕ