Σελίδες

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Πολλές επιλογές και ευκολίες θέλουν οι καταναλωτές, όταν αγοράζουν διαδικτυακά

Περισσότερες επιλογές στις διαδικτυακές αγορές τους, αυξημένο έλεγχο στο χρόνο παράδοσης των προϊόντων τους και εύκολους τρόπους επιστροφής, επιθυμούν οι καταναλωτές, βάσει των αποτελεσμάτων της ευρωπαϊκής έρευνας UPS Pulse of the Online Shopper™, όπως ανακοίνωσαν η ηγέτιδα εταιρεία στην ανάλυση του ψηφιακού κόσμου, comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) και η UPS (NYSE: UPS).
Σκοπός της έρευνας είναι η ανάλυση της εμπειρίας, καθώς και τι ζητούν οι διαδικτυακοί καταναλωτές – από την έρευνα, στην αγορά, την αποστολή και τις επιστροφές.

Ειδικότερα, ερευνά την τάση στην κινητή τηλεφωνία, το αντίκτυπο των social media και την ενσωματωμένη αγοραστική εμπειρία σε φυσικά καταστήματα και online shops – γνωστή και ως omnichannel retailing.
Επιπλέον, χρησιμοποιούν τα social media, για να βρουν τις καλύτερες προσφορές, ενώ ζητούν περισσότερες επιλογές αποστολών από τους e-tailers.
Τους προηγούμενους μήνες, η comScore διεξήγαγε έρευνα σε περισσότερους από 5,500 διαδικτυακούς καταναλωτές σε έξι ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο), σχετικά με τις συνήθειες και τις εμπειρίες τους στις online αγορές τους, τις παραμέτρους που τους οδήγησαν στο να εγκαταλείψουν τα «καροτσάκια» τους και τους λόγους που θα τους ωθούσαν στο να προτείνουν το διαδίκτυο στους φίλους τους.
Η έρευνα, επίσης, προβάλλει στοιχεία που μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά στην αύξηση των πωλήσεων των διαδικτυακών εμπόρων.
Για παράδειγμα, το 41% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσε πως θα προτιμούσε να αγοράσει διαδικτυακά και να παραλάβουν από το κατάστημα, ενώ το 52% θέλει να έχει τη δυνατότητα να αγοράσει διαδικτυακά και να επιστρέψει αντικείμενα στο κατάστημα.
Τα κανάλια της κινητής τηλεφωνίας και των social media συνεχίζουν να επηρεάζουν τον τρόπο αγορών. Μισοί από τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν smartphone και σχεδόν 60% εκείνων που χρησιμοποιούν tablet, πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές, ενώ το 44% δήλωσε πως είναι λιγότερο πιθανόν να συγκρίνουν τις αγορές, όταν χρησιμοποιούν mobile app του λιανέμπορου, σε αντίθεση με ένα mobile website. Παράλληλα, οι μισοί Ευρωπαίοι καταναλωτές που ερωτήθηκαν, έχουν κάνει “like” σε ένα brand στο facebook, ενώ το 86% αυτών δίνει προσοχή στα updates των λιανεμπόρων.
«Οι καταναλωτές στην Ευρώπη και, γενικότερα, στον κόσμο αυξάνουν τον αριθμό των ψηφιακών σημείων επαφής τους με περισσότερους τρόπους, ώστε να μείνουν συνδεδεμένοι με τους αγαπημένους τους διαδικτυακούς πωλητές σε κάθε στάδιο της αγοράς », είπε η Susan Engleson, η διευθύντρια της comScore. «Εκείνο που ξεχωρίζει τον ένα λιανέμπορο από τον άλλο σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον είναι το πόσο καλά ανταποκρίνεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες και αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών».
Όλο και πιο διευρυμένο μερίδιο κοινού αγοράζει πλέον προϊόντα, μέσω διαδικτύου και η έρευνα καταναλωτών δείχνει μία αυξανόμενη τάση προς εναλλακτικές λύσεις στην παράδοση στο σπίτι, καθώς και την ανάγκη για βελτίωση των υπηρεσιών επιστροφής.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη αναμένεται, κατά την επόμενη πενταετία, να αγγίξει το 13-15%.

Κανάλια, επιλογές και πρακτικότητα
Οι καταναλωτές στην Ευρώπη προσδοκούν να βλέπουν τις επιλογές αποστολής και τα συνολικά κόστη εγκαίρως, κατά την αγοραστική διαδικασία.
Η ευελιξία κρίνεται εξίσου σημαντική με το 55% των Ευρωπαίων καταναλωτών να επιθυμεί μεγαλύτερη δυνατότητα προσαρμογής στην επιλογή ημερομηνίας αποστολής και το 53% να ζητά επιλογές για παραλαβή των εμπορευμάτων από καταστήματα που βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία.
Όπως αναμενόταν, σχεδόν το σύνολο των Ευρωπαίων καταναλωτών (96%) ζητάει διαφάνεια κατά τις αγορές τους, ενώ χαρακτηρίζουν τη δυνατότητα παρακολούθησης του εμπορεύματος ως απαραίτητη ή καλό να υπάρχει.
Επί του συγκεκριμένου, το 65% επιθυμεί η παρακολούθηση/ενημέρωση να γίνεται, μέσω ειδοποιήσεων, μέσω e-mail και το 62% θέλει να έχει την ευχέρεια παρακολούθησης της αποστολής του μέσα από την ιστοσελίδα του διαδικτυακού καταστήματος.

Επιστροφές, χωρίς ταλαιπωρία
Σύμφωνα με την έρευνα, η διαδικασία επιστροφών μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων και της ικανοποίησης των πελατών.
Μισοί από τους Ευρωπαίους διαδικτυακούς πελάτες δήλωσαν ότι η ευκολία επιστροφών/αλλαγών χρειάζεται βελτίωση, δύο τρίτα ότι ερευνούν την πολιτική επιστροφών, πριν προβούν σε αγορά, και το 61% ότι προτιμάει να κάνει αγορές από έναν λιανέμπορο που εφαρμόζει πολιτική εύκολων επιστροφών.
Σημειώνεται ότι η παγκόσμια μελέτη στηρίζεται σε έρευνα που διεξήχθη σε περισσότερους από 14,000 συχνούς διαδικτυακούς αγοραστές στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία, το Μεξικό και τον Καναδά.