Αν και είναι νωρίς για οριστικά συμπεράσματα, τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης και ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους, γεμίζοντας με αισιοδοξία όσους πιστεύουν ότι η χώρα θα επιστρέψει σύντομα σε τροχιά ανάπτυξης. Εκτός από την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, αυτό που κυρίως σηματοδοτεί την αλλαγή πορείας είναι η πρόθεση μεγάλων πολυεθνικών ομίλων να ενισχύσουν την παραγωγική τους βάση στη χώρα μας. Ύστερα από ένα μακρύ και βασανιστικό διάστημα επενδυτικής «άπνοιας» όπου όλοι περίμεναν με αγωνία την έκβαση του «ελληνικού ζητήματος», μια σειρά από εταιρείες ανακοινώνουν πλάνα για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας των εργοστασίων τους. Παράλληλα, πολλές άλλες δηλώνουν ότι εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αναλάβουν παρόμοιες πρωτοβουλίες και τονίζουν τη στήριξή τους στην προσπάθεια που καταβάλλει η χώρα να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Η «ΗτΣ» συγκέντρωσε και παρουσιάζει τα σχέδιά τους, αλλά και την εν γένει παρουσία τους σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Henkel
Επαναφέρει παραγωγή και ανεβάζει τον πήχυ
«Made in Greece» θα είναι και πάλι τα απορρυπαντικά και καθαριστικά της Henkel Hellas, η οποία ύστερα από μια περίοδο «περιπλάνησης» στο εξωτερικό αποφάσισε να επαναφέρει στην Ελλάδα την παραγωγή των εν λόγω προϊόντων για την κάλυψη -σε πρώτη φάση- των αναγκών της εγχώριας αγοράς.
Την παραγωγή για λογαριασμό της Henkel έχει αναλάβει η βιομηχανία Rolco-Βιανύλ, μια από τις παλαιότερες ελληνικές βιομηχανίες του κλάδου των απορρυπαντικών. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει κατά ακόμη 20% τη σημερινή παραγωγή, φέρνοντας ξανά στην Ελλάδα και την παραγωγή των υπερσυμπυκνωμένων απορρυπαντικών και μαλακτικών, αλλά και των βιομηχανικών καθαριστικών.
Η Henkel ιδρύθηκε το 1876 και κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην αγορά τόσο των καταναλωτικών όσο και βιομηχανικών αγαθών, με αναγνωρίσιμα σήματα όπως τα Persil, Schwarzkopf και Loctite. Απασχολεί περίπου 47.000 εργαζομένους, ενώ για το 2011 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 15,6 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη σε περίπου 2 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα, δραστηριοποιείται από το 1968, ενώ τα τελευταία 5 χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ.
Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, επικεφαλής του ομίλου για ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη
Unilever
Εδωσε το παράδειγμα, κάνοντας την αρχή
Στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του σχήματος των συνεργατών, οι οποίοι θα αναλάβουν την παραγωγή των 110 προϊόντων βρίσκεται η Ελαΐς Unilever.
Μετά τις Famar και Παπουτσάνης, πληροφορίες της αγοράς φέρουν τη διοίκηση της εταιρείας να έχει συμφωνήσει και με τρίτη βιομηχανία, το όνομα της οποίας θα γίνει γνωστό το αμέσως επόμενο διάστημα. Η ελληνική θυγατρική της Unilever, σχεδιάζει να μεταφέρει στην Ελλάδα την παράγωγη και άλλων προϊόντων του ομίλου, με στόχο να ενισχύσει την παραγωγική βάση της.
«Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι πυλώνας ανάπτυξης για το όμιλο Unilever, με κύριο μέλημα τη δημιουργία αξίας και τη στήριξη του καταναλωτή στις δύσκολες συνθήκες», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελαΐς Unilever, Σπύρος Δεσύλλας, τονίζοντας κεντρικός άξονας της πολιτικής της εταιρείας είναι η διατήρηση του παραγωγικού ιστού στην Ελλάδα.
Ο αγγλο-ολλανδικός όμιλος της Unilever δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1962, οπότε και εξαγόρασε την Ελαΐδα. Σήμερα, είναι η 3η σε μέγεθος εταιρεία στην Ελλάδα σε μη διαρκή καταναλωτικά προϊόντα με ετήσιο τζίρο περίπου 500 εκατ. ευρώ.
Barilla Hellas
Ενισχύει «αθόρυβα» τις γραμμές παραγωγής
Με διακριτικότητα και χωρίς τυμπανοκρουσίες, η μεγαλύτερη βιομηχανία ζυμαρικών στον κόσμο ενισχύει την παραγωγική της βάση στη χώρα μας. Φέτος, σε συνέχεια των 2,5 εκατ. ευρώ που δαπάνησε πέρυσι, δρομολογεί επενδύσεις 5 - 6 εκατ. ευρώ για να επεκτείνει τη δυνατότητα παραγωγής του μύλου και του εργοστασίου που διατηρεί στην Ελλάδα.
Στόχος της, είναι να παράγει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα εδώ, φέρνοντας όπως χαρακτηριστικά, λέει ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, επικεφαλής του ιταλικού ομίλου για ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη «περισσότερη δουλειά στη χώρα μας». Η ιταλική βιομηχανία στα 22 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά Ελλάδα έχει επενδύσει περίπου 60 με 70 εκατ. ευρώ ενώ παρά την κρίση δεν έχει κάνει απολύσεις και δεν έχει μειώσει μισθούς.
«Είναι μια εταιρεία που πιστεύει στην Ελλάδα, είναι κομμάτι της ελληνικής οικονομίας και αγωνίζεται μαζί με όλους, να την κρατήσει όρθια», λέει ο κ. Σπηλιόπουλος. Η Barilla ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1877 στην Πάρμα της Ιταλίας και σήμερα έχει περισσότερους από 13.000 εργαζόμενους, ενώ οι καθαρές πωλήσεις της το 2011 υπερέβησαν τα 4 δισ. ευρώ.
Procter & Gamble
Εφτιαξε στην Ελλάδα το πιο σύγχρονο κέντρο R&D
Απόδειξη στις τεράστιες δυνατότητες του επιστημονικού προσωπικού της χώρας και ταυτόχρονα μήνυμα στήριξης της ελληνικής οικονομίας έστειλε η Procter & Gamble με την απόφαση της να δημιουργήσει στο Μαρούσι Αττικής το νέο υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας και καινοτομίας της. Στόχος είναι να αφουγκραστεί τις ανάγκες των καταναλωτών εν μέσω κρίσης και να μεταφέρει τη γνώση αυτή σε άλλα μέρη του κόσμου. «Έτσι η Ελλάδα», όπως δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αντιπρόεδρος της Procter & Gamble σε παγκόσμιο επίπεδο, Δημήτρης Παναγιωτόπουλος θα είναι ανάμεσα στις επίλεκτες χώρες οι οποίες με γνώμονα αυτή τη γνώση θα μας οδηγήσουν σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα αξιοποιηθούν παγκοσμίως.
Η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για εμάς». Την ίδια ώρα, η εταιρεία σχεδιάζει να αναλάβει και άλλες επενδυτικές πρωτοβουλίες, -τις οποίες ωστόσο κρατάει ακόμη «επτασφράγιστο» μυστικό- καθώς πιστεύει ότι η χώρα μας θα βγει δυνατότερη από την κρίση. «Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα από το 1960, θέλουμε να είμαστε εδώ και τα επόμενα 150 χρόνια ανεξάρτητα εάν η χώρα είναι μέλος της Ευρωζώνης ή όχι», είπε ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου, Robert Van Pappelendam. Η Procter & Gamble που ιδρύθηκε το 1837 στο Σινσινάτι- Οχάιο των ΗΠΑ, παράγει και εμπορεύεται περισσότερα από 300 προϊόντα σε περίπου 5 δισεκατομμύρια καταναλωτές σε 160 χώρες ενώ απασχολεί συνολικά περίπου 135.000 εργαζομένους.
imerisia