Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017

Η ταξιδιωτική βιομηχανία στην εποχή του Internet of Things και της Τεχνητής Νοημοσύνης

Δύο βασικές τάσεις αλλάζουν το τοπίο της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και οδηγούν στη μελλοντική επιτυχία. Αμφότερες σχετίζονται με την τεχνολογία και τις δυνατότητες που αυτή δημιουργεί για εξατομικευμένες υπηρεσίες στον τουρισμό.

Νέα έρευνα της A.T. Kearney καταλήγει στο συμπέρασμα ότι νέες τάσεις, όπως η διαμοιρασμένη οικονομία (sharing economy), η εικονική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και το Internet of Things βελτιώνουν την εμπειρία των ταξιδιωτών. “Η τεχνολογία δεν έκρυβε ποτέ περισσότερες υποσχέσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία από σήμερα”, φαίνεται να είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η μελέτη. Την ίδια στιγμή, πάντως, όπως επισημαίνει η μελέτη, οι διεθνείς γεωπολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις διαταράσσουν και πολώνουν τον κόσμο, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα και θα περιορίσουν τη δυναμική της βιομηχανίας για μελλοντική ευημερία, εκτός κι αν οι παίκτες του κλάδου δράσουν άμεσα. 

Οι δύο τάσεις, που υπόσχονται ένα καλύτερο μέλλον για την τουριστική βιομηχανία και συνδέονται με την τεχνολογία, είναι οι εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες έναντι της μαζικής αγοράς και η απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία έναντι κατακερματισμού.

Μάλιστα, οι τάσεις της εξατομίκευσης και των απρόσκοπτων ταξιδιών θεωρούνται ως οι πιο σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας για την ταξιδιωτική βιομηχανία στα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια.

Στην πρώτη περίπτωση, η τεχνολογία συμβάλλει στη συλλογή δεδομένων για τους καταναλωτές, ενώ η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης οδηγεί στην κατανόηση της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών. Επιπλέον, αυτή η τάση μπορεί να βοηθήσει στην ικανοποίηση των ατομικών αναγκών, αντί μιας πιο ομαδικής παραδοσιακής προσέγγισης που θα ταιριάζει σε όλους.

Στη δεύτερη περίπτωση, τα πραγματικά απρόσκοπτα ταξίδια θα απαιτούν τη διακυβερνητική συνεργασία και την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των επιχειρήσεων, από αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες μέχρι ξενοδοχεία, εστιατόρια και μεταφορείς εδάφους. “Η ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να ξεπεράσει τα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα για να επωφεληθεί από την μελλοντική ανάπτυξη”, διαπιστώνει η νέα έρευνα από την A.T. Kearney (“Τι θα συνέβαινε αν; Με το βλέμμα στο μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας”). 

Παγκόσμια σενάρια 
Με βάση αυτές τις δύο βασικές τάσεις, η Amadeus και η A.T. Η Kearney έχουν διαμορφώσει τέσσερα παγκόσμια σενάρια για το μέλλον, τα οποία οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να τα λάβουν υπόψη άμεσα, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την ανάπτυξη και την επιτυχία τους στο μέλλον:

Το πρώτο σενάριο, το οποίο ονομάζεται “Picasso” βασίζεται σε έναν κατακερματισμένο κόσμο, που χαρακτηρίζεται από την άνοδο του λαϊκισμού και από τις αυξημένες ανησυχίες για ασφάλεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνονται οι ταξιδιωτικοί προορισμοί. Παρ’ όλα αυτά, τα περισσότερα μέρη του κόσμου απολαμβάνουν οικονομική ανάπτυξη. Οι εταιρείες επενδύουν στην καινοτομία για να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες μέσω των mobile channels κι αυτή η αλληλεπίδραση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρέχουν πιο εμπλουτισμένες εξατομικευμένες επιλογές. 

Το δεύτερο σενάριο, που ονομάζεται “Dali” προβλέπει ότι τόσο οι κοινωνικές συμπεριφορές, όσο και η οικονομική ευημερία, δημιουργούν ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον για την ανταλλαγή δεδομένων. Αυτό συνεπάγεται πιο χαλαρούς νόμους και κανονισμούς περί ιδιωτικού απορρήτου, γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερη εξατομίκευση των ταξιδιών. Στο σενάριο του “Dali”, τα ταξίδια γίνονται ταχύτερα, φθηνότερα και ασφαλέστερα. Οι ταξιδιώτες επωφελούνται από τους λιγότερους διασυνοριακούς ελέγχους ασφαλείας και έχουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με απροσδόκητα γεγονότα, όπως οι καθυστερήσεις πτήσεων. 

Προστασία δεδομένων
Στο σενάριο που ονομάζεται “Bosch”, το κόστος λειτουργίας αυξάνεται σε ολόκληρη τη βιομηχανία, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να συμβαδίσουν με ένα “ψηφιδωτό” διαφορετικών φορολογικών και εργασιακών νόμων και νόμων για την προστασία των δεδομένων. Αντιμετωπίζουμε έναν κατακερματισμένο κόσμο που βασίζεται στον προστατευτισμό και τη δυσπιστία. Στο πολιτικό περιβάλλον του σεναρίου “Bosch”, οι ταξιδιώτες αναζητούν την άνεση σε αξιόπιστες μάρκες και κάνουν κράτηση απευθείας με γνωστούς ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Το σενάριο, που ονομάζεται “Warhol”, χαρακτηρίζεται από απρόσκοπτα και όχι εξατομικευμένα ταξίδια. Εξετάζει, λοιπόν, τις συνέπειες της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης στην Ασία, δημιουργώντας μια μεγάλη μεσαία τάξη με περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα για ταξίδια και αναψυχή. Οι ταξιδιώτες θα προτιμούσαν να επιλέγουν το χαμηλό κόστος και τη μαζική αγορά ταξιδιών αντί να έχουν εξατομικευμένες επιλογές σε έναν κόσμο χωρίς εμπόδια. 

Η μελέτη
Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε εκ μέρους της Amadeus, βασίστηκε σε μια σειρά από workshops και συνεντεύξεις σε ολόκληρο τον κλάδο της τεχνολογίας και των ταξιδιών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου