Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

Δημιουργήστε το ιδανικό προφίλ στο LinkedIn


«Είναι καλύτερα να βρεθείς σε μια υψηλή θέση στο LinkedIn Pulse παρά να καταχωρηθείς στο περιοδικό Forbes» ισχυρίζονται πολλοί στις μέρες μας. Παρόλο που ο παραλληλισμός ενέχει δόσεις υπερβολής, αντικατοπτρίζει επαρκώς τη δυναμική του μεγαλύτερου επαγγελματικού δικτύου στον κόσμο. Άλλωστε στην εποχή της ευρυζωνικότητας όπου οι περισσότεροι «δρόμοι» έχουν γίνει διαδικτυακοί, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα της ιντερνετικής ταυτότητας και της αναζήτησης εργασίας μέσω διαδικτύου με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει.

Ποια είναι τα βήματα όμως που πρέπει να κάνει κανείς για να χτίσει μια ισχυρή διαδικτυακή ταυτότητα ώστε να τον βοηθήσει να ξεχωρίσει τόσο στην παγκόσμια όσο και στην ελληνική αγορά; 

Ο Ντένης Κουτούδης, ιδρυτής & CEO της LinkedSuperPowers, εταιρείας με πελατολόγιο σε Αγγλία, Γερμανία, Φιλανδία, Αμερική, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ελλάδα, γκουρού των Social Media και δη του LinkedIn -σχεδόν 1.5 εκατομμύριο διαδικτυακούς ακολούθους - μιλώντας στο Insider.gr αποκαλύπτει τα μυστικά μονοπάτια που πρέπει να ακολουθήσουμε για να κάνουμε το ηλεκτρονικό μας προφίλ να λάμψει.


Πριν προχωρήσουμε στο «χτίσιμο» του επαγγελματικού προφίλ βέβαια αξίζει να σταθούμε λίγο στους αριθμούς που μας αναφέρει ο κ. Κουτούδης, οι οποίοι και υπογραμμίζουν σπουδαιότητα του δικτύου: 
  • Το linkedin είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο επαγγελματιών στον κόσμο, με πάνω από 414 εκατομμύρια χρήστες, ήτοι 2 νέους χρήστες ανά δευτερόλεπτο. 
  • Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία περίπου 172.800 νέοι χρήστες ανά τον κόσμο το επιλέγουν καθημερινά για να προωθήσουν την επαγγελματική τους καριέρα. 
  • Υπάρχουν πάνω από 511.291 Έλληνες χρήστες στο δίκτυο ενώ η μηχανή αναζήτησης του LinkedIn για επιχειρήσεις μας δείχνει ότι υπάρχουν 10.533 προφίλ ελληνικών επιχειρήσεων. Οι αντίστοιχοι αριθμοί βέβαια επί αμερικανικού εδάφους μαρτυρούν ότι δεν εκμεταλλευόμαστε όσο οι υπόλοιποι το κοινωνικό δίκτυο. Στην Αμερική υπάρχουν 967.932 προφίλ αμερικανικών επιχειρήσεων ενώ σύμφωνα με το statista.com οι χρήστες ξεπερνούν τα 122 εκατομμύρια... 
Οι αριθμοί παγκοσμίως αποδεικνύουν πως όλο και περισσότεροι εργοδότες ψάχνουν στο linkedin για την εύρεση υπαλλήλων αντί να χρησιμοποιήσουν παραδοσιακούς τρόπους αναζήτησης αφού όπως διευκρινίζει ο κ. Κουτούδη 
  1. Το συγκεκριμένο δίκτυο αποδεικνύεται μακράν οικονομικότερος τρόπος για την εύρεση εργαζομένων. 
  2. Επιπλέον δίνει την δυνατότητα στους ίδιους να επιλέξουν τον υποψήφιο με το που θα δουν ένα προφίλ που τους ενδιαφέρει. 
«Πράγματι το προφίλ στο linkedin υπερτερεί σε σχέση με ένα απλό βιογραφικό στο ότι περιλαμβάνει πολύ περισσότερες πληροφορίες (βίντεο, εικόνες, άρθρα, συστάσεις άλλων σε μορφή βίντεο κ.α.). Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι ο πιθανός εργοδότης έχει μια πολύ καλύτερη εικόνα για τον δυνητικό υπάλληλό του» υπογραμμίζει ο κ. Κουτούδης. 

Με άλλα λόγια, όπως εξηγεί ο «μάγος» των Social Media, το συγκεκριμένο δίκτυο δίνει πολύ περισσότερες πληροφορίες για εμάς από ένα βιογραφικό επί χάρτου το οποίο παρουσιάζει αποκλειστικά την επαγγελματική μας και μόνο ταυτότητα. «Δείχνει ποιοι είμαστε ως άνθρωποι, κάτι που ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό τους εργοδότες ενώ μπορεί να συμπεριλάβει ακόμα και δείγματα δουλειάς, χάρη στα άρθρα ή τις συστάσεις που περιλαμβάνει για εμάς. Αυτός είναι και ο λόγος που στην αναζήτηση εργασίας το επιβεβλημένο, πλέον, πρώτο βήμα είναι να φτιάξουμε ένα δυνατό προφίλ, μέσα από το οποίο θα συστήνουμε με τον καλύτερο δυνατό επαγγελματικό τρόπο τόσο την επαγγελματική μας ζωή κι ανέλιξη όσο και τον χαρακτήρα μας». 

Αν και η διαδικασία ακούγεται εύκολη ο κ. Κουτούδης διευκρινίζει πως δεν είναι τόσο απλή όσο ακούγεται. 

«Εκτός από το να φτιάξουμε ένα δυνατό προφίλ, εμπλουτίζοντάς το με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για εμάς, θα πρέπει να πράξουμε τα δέοντα, ώστε το προφίλ μας να φτιαχτεί με τρόπο τέτοιο που να εντοπίζεται εύκολα από πιθανούς εργοδότες μέσω της μηχανής αναζήτησης του LinkedIn. Φυσικά γι’ αυτό υπάρχει τρόπος. Ένα παράδειγμα είναι οι συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, οι οποίες στρατηγικά τοποθετημένες στο προφίλ μας θα μας φέρουν μπροστά στην αναζήτηση του δυνητικού μας εργοδότη. Βέβαια υπάρχουν κι άλλοι μέθοδοι που υπόκεινται στο προχωρημένο LinkedIn SEO, αλλά είναι πολύ εξειδικευμένοι για να αναφερθούμε σε αυτούς». 

Ούτε κι αυτό όμως είναι αρκετό. Το τρίτο και τελευταίο βήμα περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που πρέπει καθημερινά να κάνουμε ως άτομα που αναζητούν εργασία ώστε να προσεγγίσουμε πιθανούς εργοδότες. 

Για να γίνει κατανοητό το παραπάνω ο κ. Κουτούδης παραθέτει ένα παράδειγμα. «Έστω για παράδειγμα ότι είμαστε λογιστές και αναζητούμε εργασία. Φτιάχνοντας το προφίλ μας, τοποθετώντας τις λέξεις κλειδιά σε στρατηγικά σημεία και προσεγγίζοντας εμείς πιθανούς εργοδότες εκφράζοντας το ενδιαφέρον μας για συγκεκριμένες θέσεις επιτυγχάνουμε τα εξής 
  • Να μας εντοπίζουν πιο εύκολα οι εταιρείες που ψάχνουν για λογιστές 
  • Να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να μας προσλάβουν αφού θα έχουμε ένα προφίλ βελτιστοποιημένο όσον αφορά στην επαγγελματική μας ζωή και το χαρακτήρα μας 
  • Να προσεγγίζουμε εμείς δυνητικούς εργοδότες κάνοντας στρατηγικές επαφές με συγκεκριμένα άτομα κλειδιά που υπάρχουν στο δίκτυο και μπορούν να μας βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων μας, ώστε να διευρύνουμε τον κύκλο μας και συνάμα τις ευκαιρίες να μας εντοπίσουν και κατ επέκταση να μας επιλέξουν. 
Πώς όμως θα χτίσουμε βήμα-βήμα ένα επαγγελματικό προφίλ; Ο κ. Κουτούδης εξηγεί: 

«Τα βασικά τμήματα που πρέπει να κάνει ένας δυνητικός χρήστης του LinkedIn για να ξεκινήσει τη δημιουργία ενός δυνατού προφίλ, αφορούν στα τμήματα βιτρίνας, όπως μου αρέσει να τα ονομάζω». 

Όπως μας αναλύει αυτά περιλαμβάνουν: 
  • Την φωτογραφία προφίλ: Ο κ. Κουτούδης εφιστά την προσοχή στους δυνητικούς χρήστες υπογραμμίζοντας πως η φωτογραφία θα πρέπει να είναι αμιγώς επαγγελματική (μαγιό κι ενσταντανέ από καλοκαιρινές διακοπές δεν χωρούν σε επαγγελματικό προφίλ). Μια φωτογραφία μεγέθους ταυτότητας αλλά με όχι τόσο αυστηρό ύφος κρίνεται κατάλληλη. 
  • Την background image: Όπως διευκρινίζει η συγκεκριμένη εικόνα είναι σημαντική γιατί είναι από τα πρώτα πράγματα που βλέπει κάποιος όταν επισκέπτεται το προφίλ μας. Και σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να επιλέγεται κάτι αμιγώς επαγγελματικό. Ένα μονόχρωμο φόντο ή μια εικόνα όπου πάνω είναι γραμμένο το επαγγελματικό ή προσωπικό σας moto, ενδείκνυται. (Καρτούν, παραλίες και χειμερινές αποδράσεις που περιλαμβάνουν τα κατορθώματά μας σε χιονοδρομικά κέντρα καλό είναι να αποφεύγονται). 
  • Την επικεφαλίδα (Headline): Με απλά λόγια η ιδιότητά μας, ο ρόλος μας, τι βρίσκει σε εμάς ο μελλοντικός εργοδότης. «Ας μην ξεχνάμε πως κανένας εργοδότης δεν ενδιαφέρεται για εμάς προσωπικά αλλά αποκλειστικά για το τι μπορούμε να προσφέρουμε στην επιχείρησή του. Για το λόγο αυτό πρέπει να είμαστε συγκεκριμένοι σε αυτό που κάνουμε. 

Tip: Στην επικεφαλίδα δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την επιχείρηση που απασχολούμαστε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αναφέρεται ούτως ή άλλως παρακάτω.Επιπλέον η ιδιότητά μας αποτελεί το πρώτο Keyword που θα μας βοηθήσει να εμφανιστούμε σε κάποια αναζήτηση. Γι αυτό πρέπει να επιλέξουμε τον σωστό επαγγελματικό τίτλο. 
  • Την εκπαίδευσή μας: Εδώ δεν έχουμε να πούμε και πολλά, πρέπει να περιλαμβάνει τον βασικό τίτλο σπουδών μας και τυχόν μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς τίτλους αποκτήσαμε στη συνέχεια. 
  • Χώρα και επαγγελματικός τομέας (country and industry):Την χώρα που διαμένουμε και την κατηγορία του επαγγελματικού μας τομέα. 
  • Τα στοιχεία επικοινωνίας μας (contact info): Να καταχωρήσουμε τα στοιχεία μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί μας. 
  • Την περίληψη (summary) δηλαδή λίγα λόγια για εμάς: Εδώ πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Μέσα σε δύο γραμμές πρέπει να λέμε με τι ασχολούμαστε αλλά με όσο το δυνατόν πιο επαγγελματικά “ελκυστικό” τρόπο γίνεται. Δεν χρειάζεται να είμαστε τόσο αναλυτικοί ώστε ο υποψήφιος εργοδότης μας να βαρεθεί να διαβάζει. «Στην LinkedSuperPowers με τη σύνταξη της περίληψης ασχολούνται διεθνώς αναγνωρισμένοι συγγραφείς για να πετύχουν ένα αποτέλεσμα που θα εντυπωσιάσει και θα τραβήξει την προσοχή μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα» συμπληρώνει. 
  • Τελευταία εργασία (latest job experience) : Εδώ εκτός από την εταιρεία και τον ρόλο μας καλό είναι να αναφέρουμε και τα όσα επιτύχαμε απασχολούμενοι σε αυτή. Projects που αναλάβαμε κι ολοκληρώσαμε, ιδέες που υλοποιήσαμε κλπ, όμως με προσοχή μην φανούμε υπερόπτες. 
Tip: Καλύτερο θα ήταν να συμπληρώσουμε όλη την εργασιακή μας εμπειρία ( job experience). 

Βέβαια ο κ. Κουτούδης δεν εγκαταλείπει εκεί. 

«Εξίσου σημαντικά εκτός από την σωστή συμπλήρωση αποδεικνύονται και τα παρακάτω. Να συμμετέχουμε σε στρατηγικά group, ώστε να γινόμαστε ευρύτερα γνωστοί, να ποστάρουμε άρθρα που έχουμε συντάξει σχετικά με το επαγγελματικό μας πεδίο». 

Επίσης μπορούμε να αλλάξουμε την διάταξη των θέσεων ώστε να προβάλλουμε αυτό που θεωρούμε πιο ωφέλιμο για εμάς. Για παράδειγμα αν κάποιος έχει ολοκληρώσει κάποια projects που κάνουν την διαφορά καλό είναι να μεταφέρει την κατηγορία σε πιο ψηλή θέση της σελίδας. 

Να αναφέρουμε τα όποια certifications επιπλέον έχουμε πάρει. Στρατηγικής σημασίας αποδεικνύονται και τα skills μας όπου με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά πάλι βοηθάμε στην εύρεσή μας από μελλοντικούς εργοδότες. 

Πολύ σημαντικές είναι οι συστάσεις. Μπορούμε να ζητήσουμε από άτομα με τα οποία έχουμε συνεργαστεί να γράψουν κάποιο recommendations για εμάς. Οι δέκα συστάσεις είναι ιδανικός αριθμός. 

Και φυσικά να μην ξεχνάμε τα endorsements στα διάφορα skills μας από τον διαδικτυακό μας κύκλο. Όσο περισσότερα endorsement έχουμε τόσο πιο ψηλά εμφανιζόμαστε στην αναζήτηση και κατ’ επέκταση τόσες περισσότερες πιθανότητες έχουμε να βρούμε δουλειά». 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου