Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015

Ψηφιακό εμπορικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη


Αντί να γυρίζουν στους δρόμους και να ψάχνουν βιτρίνες, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να κάνουν μια βόλτα στα καταστήματα του κέντρου της πόλης μέσα από το... κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εκεί μπορούν να δουν και να επιλέξουν προϊόντα, να συγκρίνουν τιμές, να ψάξουν ευκαιρίες. Τη δυνατότητα αυτή τους δίνει το "Ψηφιακό Εμπορικό Κέντρο" που δημιούργησε ο Δήμος, σε συνεργασία με την ερευνητική μονάδα URENIO του ΑΠΘ.

Είναι ένα εικονικό εμπορικό κέντρο (https://smartcity.thessaloniki.gr/virtual-city-market/), που αποτελεί ψηφιακή αναπαράσταση της αγοράς και τροφοδοτείται από τους ίδιους τους επαγγελματίες και τα καταστήματα.

Το νέο ψηφιακό "εργαλείο" ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά. Παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε εμπορική επιχείρηση να δημιουργήσει το δικό της ψηφιακό κατάστημα, στο οποίο οι πελάτες θα έχουν άμεση πρόσβαση.

Οι καταστηματάρχες μπορούν να αναρτούν προσφορές και εκπτώσεις. Οι καταναλωτές επιλέγουν στον ιστότοπο μια κατηγορία που τους ενδιαφέρει (παπούτσια, ρούχα, αξεσουάρ) και εντοπίζουν τα καταστήματα στον χάρτη ή στο κοντινότερο για αυτούς σημείο-τοποθεσία.

Επιπλέον, το εικονικό εμπορικό κέντρο θα προβάλει σύνθετες προσφορές, δηλαδή ένα συνδυασμό προσφορών των καταστημάτων (προσφορές για αγορές και δωρεάν καφέ, δωρεάν στάθμευση, κ.ά.)

"Ήδη έχουν καταγραφεί 25 καταστήματα στην οδό Προξένου Κορομηλά καθώς και στη Μητροπόλεως και σταδιακά θα γίνει σε όλους τους δρόμους του ιστορικού κέντρου" δήλωσε ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης Πέτρος Λεκάκης, υπογραμμίζοντας πως οι καταστηματάρχες υποδέχονται θετικά την ιδέα για προβολή των βιτρίνων τους μέσω του διαδικτύου.

Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου "STORM Clouds", που διερευνά πώς οι Δήμοι μπορούν να αξιοποιήσουν-κινητοποιήσουν τις υπηρεσίες τους μέσω εφαρμογών "έξυπνων πόλεων" και πώς αυτό θα επηρεάσει τη ζωή των πολιτών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου