Κυριακή, 12 Απριλίου 2015

Τρία Ελληνόπουλα σκέτοι... Αϊνστάιν που γεννούν καινοτόμες ιδέες


Ένα σύστημα υποδείξεων για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ένα προσκλητήριο με... κωδικό για διαδικτυακή παρακολούθηση του γάμου ή της βάπτισης ή ένα barcode στο ασφαλιστήριο του Ι.Χ. ή της μηχανής που θα αντικαθιστά σε περίπτωση ατυχήματος ακόμα και τη δήλωση φιλικού διακανονισμού.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι σενάρια φαντασίας αλλά επιχειρηματικές ιδέες Ελλήνων φοιτητών, που επιμένουν να δηλώνουν πως θα μείνουν στη χώρα τους και θα «παλέψουν» για ένα καλύτερο αύριο.

Πρόκειται για τις τρεις πρώτες από τις δέκα συνολικά επιχειρηματικές ιδέες που κατατέθηκαν από τις Μονάδες Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ) του ΕΜΠ, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Γεωπονικού, του ΑΤΕΙ Αθήνας και του Παντείου, στον διαγωνισμό φοιτητικών επιχειρηματικών ιδεών και σχημάτων που διοργάνωσε το INNOVATHENS, ο κόμβος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας του δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις ΜΟΚΕ των πανεπιστημίων.

Αποδεικνύοντας ότι τα «δυνατά » μυαλά δεν... εξάγονται μόνο από τη χώρα μας και παρά την οικονομική κρίση μένουν και δουλεύουν σκληρά, οι φοιτητές ή οι απόφοιτοι ΤΕΙ και πανεπιστημίων «παράγουν» καινοτόμες ιδέες που μπορούν να αλλάξουν την καθημερινότητά μας κάνοντάς την πιο εύκολη.

Πρώτο βραβείο
Το comboclicK του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένα σύστημα που έχει ως στόχο την παραγωγή έξυπνων υποδείξεων σε κάθε μεγέθους ηλεκτρονικό κατάστημα, με βάση δεδομένα που συλλέγονται τόσο από το ίδιο το ηλεκτρονικό κατάστημα όσο και από άλλα καταστήματα με παρόμοιους προϊοντικούς καταλόγους κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό. Η ιδέα υλοποιείται από τη Φωτεινή Ταλιάνη Καρινιωτάκη και τον Σπ. Σαφρά.

Η πλατφόρμα που προσφέρει η εταιρεία ξεχωρίζει από άλλα συστήματα υποδείξεων διότι μπορεί να εγκατασταθεί σε κάθε μεγέθους ηλεκτρονικό κατάστημα, που ως τώρα λόγω περιορισμένων δεδομένων και πόρων δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους τεχνικές μάρκετινγκ», υποστηρίζουν οι δημιουργοί του. Ως τώρα, λόγω περιορισμένων δεδομένων και πόρων, τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τέτοιου είδους τεχνικές μάρκετινγκ.

Η ομάδα ξεκίνησε από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα». To σύστημα θα είναι σύντομα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.

Δεύτερο βραβείο
Το Livemoments.gr, ένα εξειδικευμένο λογισμικό το οποίο επιτρέπει τη ζωντανή μετάδοση ενός γάμου ή μία βάπτισης μέσω διαδικτύου για συγγενείς και φίλους που δεν μπορούν να παρευρεθούν λόγω απόστασης είναι μία εφαρμογή του Σεραφείμ Παπά, απόφοιτου του ΤΕΙ Αθήνας, κέρδισε το δεύτερο βραβείο στον διαγωνισμό φοιτητικών επιχειρηματικών ιδεών και σχημάτων.

Η υπηρεσία Livemoments.gr περιλαμβάνει διάθεση τηλεοπτικής εικόνας του γάμου ζωντανά μέσα από αξιόπιστο ιστότοπο και τους ιδιόκτητους servers της εταιρείας σε πολλούς χρήστες ταυτόχρονα σε υψηλή ανάλυση. Η μετάδοση και αποθήκευση της εικόνας προστατεύεται με χρήση κωδικού, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αποκλείονται οι... απρόσκλητοι επισκέπτες και να την παρακολουθήσουν μόνο όσοι είναι πραγματικά καλεσμένοι έστω και διαδικτυακά.

Η βασική αυτή υπηρεσία είναι δυνατόν να συμπληρώνεται και από άλλες επί μέρους δυνατότητες, όπως η προσθήκη γραφικών κατά τη διάρκεια της μετάδοσης ή η δυνατότητα chat (συνομιλίας) με τους χρήστες/θεατές.

Η συγκεκριμένη ιδέα είναι κάτι που ο Σεραφείμ δουλεύει εδώ και τέσσερα χρόνια προσπαθώντας να καλύψει αρχικά τις ανάγκες του... χωριού του: «Οι live-streaming υπηρεσίες αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι του αντικειμένου της δουλειάς μου. Με αφορμή αυτό ξεκίνησα μια προσπάθεια απευθείας μετάδοσης μέσω Ιντερνετ των αγώνων της ομάδας μπάσκετ του χωριού, του Θίαμου Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας αλλά και των παραδοσιακών πανηγυριών. Η απήχηση ήταν μεγάλη τόσο σε εκείνους που μένουν στην Αθήνα ή άλλες πόλεις αλλά κυρίως σε όσους έχουν φύγει μετανάστες στην Αυστραλία και αλλού», λέει.

Πλέον, στόχος του είναι να έρθει σε επαφή με φωτογράφους αλλά και διοργανωτές γάμων ώστε να στραφεί κυρίως στους εκατοντάδες γάμους αλλοδαπών που διοργανώνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα και κυρίως στα νησιά (Κρήτη, Ρόδο, Σαντορίνη). Η χρέωση της υπηρεσίας είναι 350 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ για την Αθήνα, ενώ σε περίπτωση Μυστηρίου στην επαρχία ο πελάτης θα καλύψει και τα έξοδα μετακίνησης. Ο ίδιος υπολογίζει ότι το κεφάλαιο που θα χρειαστεί ώστε να εδραιωθεί αυτή η επιχείρηση δεν θα ξεπεράσει τα 45.000 ευρώ.

Τρίτο βραβείο
Το Amicapp από το ATEI Αθήνας, μια ηλεκτρονική εφαρμογή που μπορεί μέσα σε πέντε λεπτά να συγκεντρώσει και να υποβάλει ηλεκτρονικά όλα τα δεδομένα που στοιχειοθετούν το ατύχημα στις αρμόδιες ασφαλιστικές εταιρείες πήρε το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό. Δημιουργήθηκε από τον Μάρκο Καράλη, τον Ιωάννη Χαρκιολάκη και τον Ιωάννη Βάμβουκα. Η εφαρμογή αυτή έρχεται να αντικαταστήσει ή και να συμπληρώσει τη δήλωση φιλικού διακανονισμού καθώς πολλές σημαντικές πληροφορίες θα μπορούν να αποστέλλονται αυτόματα μέσω ενός barcode στο ασφαλιστήριο.

«Η ηλεκτρονική εφαρμογή "Amicapp" έρχεται να δώσει στη δυσάρεστη κατάσταση της καταγραφής ενός τροχαίου ατυχήματος μία εναλλακτική-καινοτόμα διάσταση.

Ο χρήστης, αξιοποιώντας τις απλές λειτουργίες που παρέχει κάθε smartphone συσκευή, μπορεί πλέον να συγκεντρώσει και να υποβάλει ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες ασφαλιστικές εταιρείες μέσα σε 5 λεπτά! Μία από τις προτεραιότητες της Amicapp είναι, επίσης, η πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, μέσω της παροχής στατιστικών στοιχείων στους αρμόδιους φορείς. Η υλοποίηση του οράματος ξεκίνησε δύο χρόνια πριν, ως μια απλή ιδέα, με αφορμή την εμπλοκή ενός εκ των μελών σε ένα τροχαίο ατύχημα. Η απλή αυτή ιδέα πήρε τη μορφή μιας νεοφυούς επιχείρησης (startup).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου