Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2014

Τα τρικ των σούπερ μάρκετ που σας κάνουν να ξοδεύετε περισσότερα

Ακόμα και αν έχετε μαζί σας τη λίστα με τα απαραίτητα, η καταναλωτική μανία που γεννούν τα πολυκαταστήματα είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Κι αυτό γιατί κάθε σημείο, κάθε διάδρομος και κάθε ράφι των σούπερ μάρκετ είναι αποτέλεσμα μιας ολόκληρης επιστήμης που στόχο έχει να κάνει τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα. 

Η στρατηγική τοποθέτηση των προϊόντων και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος στα σούπερ μάρκετ, είναι αρκετά για να πείσουν τους αγοραστές να ξεπεράσουν το budget των αγορών τους. Σύμφωνα με το Business Insider, τα τρικ των σούπερ μάρκετ είναι:

Το καροτσάκι σχεδιάστηκε το 1938 προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν περισσότερες αγορές, πιο εύκολα.


Στα σούπερ μάρκετ, τοποθετούνται τμήματα με φρεσκοψημένα προϊόντα κοντά στην είσοδο, ώστε ο καταναλωτής να βρεθεί μπροστά τους όταν το καρότσι του είναι ακόμη άδειο και έχει καλή διάθεση.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα λουλούδια, αφού η δελεαστική μυρωδιά ενεργοποιεί τους σιελογόνους αδένες, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες παρορμητικών αγορών.

Παράλληλα, μεταξύ των διαδρόμων του καταστήματος, τοποθετούνται μπουφέδες με νέα προϊόντα, προκαλώντας το ενδιαφέρον του καταναλωτή, ώστε να ακαθυστερήσουν την αποχώρησή του από το χώρο. 

Τα καταστήματα φροντίζουν να τοποθετούν τα γαλακτοκομικά και άλλα βασικά προϊόντα στο πίσω μέρος του χώρου, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να διασχίσει ολόκληρο το κατάστημα για να τα βρει.

Φυσικά, όταν ο καταναλωτής περπατά στο λαβύρινθο με τα ράφια, πηγαινοέρχεται σε όλους τους διαδρόμους του χωρίς να αποκλίνει.

Όποιο προϊόν θέλει να προωθήσει το κατάστημα, τοποθετείται στο ύψος των ματιών. Το ίδιο συμβαίνει και με τα πιο ακριβά προΪόντα. Επιπλέον, συνήθως τα αντικείμενα που το σούπερ μάρκετ θέλει να πουλήσει περισσότερο, βρίσκονται στο τέλος των ραφιών, ώστε ο καταναλωτής να προσπεράσει την ευρεία γκάμα των ραφιών. 


Φυσικά, υπάρχει και το κατάλληλο ύψος των ματιών των παιδιών, εκεί όπου τοποθετούνται παιχνίδια, γλυκά και οποιαδήποτε λιχουδιά θα μάγευε ένα παιδί. 

Φυσικά, τα χρώματα επηρεάζουν τους καταναλωτές. Γι' αυτό και οι περισσότερες επιχειρήσεις προτιμούν τα ζεστά χρώματα, όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο, ενώ το μπλε και το πράσινο ωθούν τους αγοραστές να ξοδεύσουν περισσότερα χρήματα.

Η χωρητικότητα του καταστήματος παίζει καθοριστικό ρόλο, αφού στα πιο συνωστισμένα μέρη οι καταναλωτές ψωνίζουν λιγότερη ώρα και αγοράζουν λιγότερα.

















Σύμφωνα με μελέτες, η αργή μουσική βοηθά τους καταναλωτές να παραμείνουν περισσότερη ώρα στο κατάστημα και να ξοδεύσουν περισσότερα χρήματα. Την ίδια στιγμή, η δυνατή μουσική κάνει τους αγοραστές να κινούνται γρήγορα στο κατάστημα χωρίς να επηρεάζει τις αγορές, ενώ η κλασική τους οδηγεί στα πιο ακριβά αντικείμενα.

Σημαντική θέση στα σούπερ μάρκετ είναι αυτή κοντά στο ταμείο. Εκεί συνήθως τοποθετούνται προϊόντα που απασχολούν τους καταναλωτές από την ουρά και τους βάζουν σε πειρασμό. 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου