Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2014

Στις χώρες του Αραβικού Κόλπου στρέφουν το βλέμμα οι ελληνικές κατασκευαστικές


Μερίδιο από τα κατασκευαστικά έργα στις χώρες του Αραβικού Κόλπου διεκδικούν οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, καθώς οι επενδύσεις σε υποδομές που γίνονται σε αυτές τις χώρες είναι τεράστιες.

Όπως αναφέρει σχετική μελέτη, μόνο το 2014 στις έξι χώρες του Αραβικού Συμβουλίου του Κόλπου (GCC), δηλαδή σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν και Ομάν, θα ανατεθούν κατασκευαστικά έργα προϋπολογισμού της τάξεως των 150 δισ. ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο από την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2008 και αισθητά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του 2013, που είχε διαμορφωθεί σε 123 δισ. ευρώ.

Οι ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη κατορθώσει να αναλάβουν μερίδιο αυτών των έργων. Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος Ελλάκτωρ υπέγραψε, ως μέλος κοινοπραξίας, σύμβαση συνολικής αξίας 3,2 δισ. ευρώ, με τη συμμετοχή του ελληνικού ομίλου να διαμορφώνεται σε 32%, όντας ηγέτης τής εν λόγω κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν επίσης η ινδική πολυεθνική Larsen & Toubro, οι τουρκικές Yapi Merkezi και STFA και η εταιρεία Al Jaber Engineering από το Κατάρ. Το έργο αφορά την κατασκευή της γραμμής «Gold Line Underground» του μετρό στην Ντόχα του Κατάρ.

Σημαντικά έργα στη Μέση Ανατολή έχει αναλάβει και ο όμιλος της J&P Αβαξ, σε συνεργασία με τη μητρική J&P Overseas. Κατά το τρέχον έτος έχει υπογράψει συμβάσεις για οδικά έργα στο Κατάρ και για την κατασκευή της δεύτερης φάσης του διεθνούς αεροδρομίου «Κουίν Αλία» στην Ιορδανία.

Βέβαια, οι συνθήκες δραστηριοποίησης των ελληνικών κατασκευαστικών στις χώρες του Αραβικού Κόλπου δεν είναι εύκολες. Πρώτον, οι τοπικές εταιρείες έχουν αναπτυχθεί σημαντικά, κάτι που δεν ίσχυε πριν από μερικά χρόνια, ενώ ο ανταγωνισμός εντείνεται ακόμη περισσότερο από την είσοδο κατασκευαστικών ομίλων από την Τουρκία, την Κίνα και τη Ν. Κορέα. Ταυτόχρονα, το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος (π.χ. τραπεζικές εγγυήσεις κ.ο.κ.) εξακολουθεί να αποτελεί ζήτημα για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή του Αραβικού Κόλπου.

Προβλήματα, επίσης, δημιουργεί και η συνεχής πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου, καθώς αν αυτή η τάση διατηρηθεί για αρκετούς ακόμα μήνες, πιθανότατα θα οδηγήσει σε ματαίωση πολλές από τις δρομολογούμενες δημόσιες επενδύσεις υποδομών.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου