Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

Έξυπνες απαντήσεις στις δύσκολες ερωτήσεις των συνεντεύξεων


«Γιατί να σας προσλάβουμε;», «Ποιες είναι οι αδυναμίες σας» και άλλες ανόητες ερωτήσεις που πρέπει να λαμβάνουν τις απαντήσεις που τους αξίζουν.

Πόσες φορές βρεθήκαμε σε συνέντευξη για δουλειά και πιάσαμε τον εαυτό μας να απαντά σαν ρομποτάκι χρησιμοποιώντας προσχεδιασμένες απαντήσεις σε κλισέ ερωτήσεις;

Δεν φταίμε εμείς. Δυστυχώς, πολλά στελέχη που διενεργούν τα interviews διατηρούν ακόμα σε χρήση ένα ξεπερασμένο μοντέλο ερωτήσεων, δήθεν αποκαλυπτικών, που υπάρχει εδώ και δεκαετίες και στο οποίο και οι δύο πλευρές προσποιούνται ότι συμμετέχουν στα σοβαρά.

Η Liz Ryan είναι ιδρύτρια και CEO της συμβουλευτικής HR εταιρείας Human Worplace.

Στην προσωπική της ιστοσελίδα στο LinkedIn ξεχώρισε τις τρεις πιο ανόητες ερωτήσεις και την πιο έξυπνη απάντηση που μπορείτε να δώσετε.

Ερώτηση: Με τόσους ικανούς υποψηφίους, γιατί να επιλέξουμε εσάς;

Η κλισέ απάντηση: Επειδή είμαι εργατικός και επειδή έχω μεγάλη εμπειρία και τα αποτελέσματά μου είναι εξαιρετικά.

Η έξυπνη απάντηση: Αυτό θα το ανακαλύψουμε μαζί. Δεν μπορώ να σας πω ότι είμαι ο ιδανικότερος, ίσως υπάρχει κάποιος εκεί έξω πιο ικανός από εμένα, εσείς γνωρίζετε τις ανάγκες σας και είστε ο αρμόδιος να αποφασίσει. Αλλά αν εγώ είμαι αυτό πρόσωπο θα φανεί από τη συζήτησή μας.

Ερώτηση: Ποιες είναι οι μεγαλύτερές σας αδυναμίες;

Η κλισέ απάντηση: Είμαι τόσο πολύ εργατικός και επικεντρωμένος στο αποτέλεσμα που πολλές φορές πιέζω τον εαυτό μου και τους άλλους πιστεύοντας πως πάντα υπάρχει κάτι παραπάνω που μπορούμε να δώσουμε.

Η έξυπνη απάντηση: Στο παρελθόν είχα εμμονή με τις αδυναμίες μου. Σκεφτόμουν πώς θα τις εντοπίσω και πώς θα τις αμβλύνω, διάβαζα βιβλία αυτοβοήθειας και παρακολουθούσα σεμινάρια. Όμως κατάλαβα πως δεν έχει νόημα να προσπαθώ να φτιάξω τομείς στους οποίους δεν είμαι καλός, και σταμάτησα να σκέφτομαι τον εαυτό μου ως κάποιον που έχει αδυναμίες. Πλέον επικεντρώνομαι σε όσα μπορώ να κάνω καλά έτσι ώστε να τα κάνω ακόμα καλύτερα. Ένα από αυτά είναι η ειδικότητα που ζητάτε.

Ερώτηση: Πού βλέπετε τον εαυτό σας σε πέντε χρόνια;

Η κλισέ απάντηση: Να εργάζομαι εδώ σε αυτόν ή σε κάποιον άλλο ρόλο, να έχω πάρει προαγωγή δουλεύοντας σκληρά και αποτελεσματικά και να έχω λόγο σε στρατηγικές αποφάσεις.

Η έξυπνη απάντηση: Να ικανοποιώ τις φιλοδοξίες μου. Μπορεί να είναι στα οικονομικά, ή στο ecommerce ή αποκτώντας έναν ρόλο στις διεθνείς δραστηριότητες της εταιρείας. Έχω πολλές φιλοδοξίες.



ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου