Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Οι βασικότερες παρανοήσεις γύρω από 8 μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας


Το διαδίκτυο διαθέτει μια αφήγηση για κάθε μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας. Υπάρχουν οι καινοτόμοι και οι αντιγραφείς, οι αναδυόμενοι αστέρες και οι βετεράνοι, αυτοί που γεννούν χρήμα κι αυτοί που χάνουν χρόνο.

Αν και υπάρχουν “σπέρματα” αλήθειας σε όλες αυτές τις ταμπέλες, η ιστορία κάθε εταιρείας βασίζεται σε μία κοινή παρανόηση. Ιδού λοιπόν τι μπερδεύουμε γύρω από οχτώ από τους μεγαλύτερους τεχνολογικούς τιτάνες.


Apple

Παρανόηση: Η Apple εστιάζει στην καινοτομία, αλλά έχει χάσει την υπεροχή της σ’ αυτό τον τομέα από τότε που πέθανε ο Στιβ Τζομπς.

Πραγματικότητα: Στην πραγματικότητα, η Apple εστίαζε πάντα περισσότερο στην εκτέλεση και στη βελτίωση, παρά στην απόλυτη καινοτομία. Ακόμα και οι μεγαλύτερες επιτυχίες της – το iPod, το iPhone και το iPad – ήταν απλώς καλύτερες εκτελέσεις υπάρχουσας τεχνολογίας. Σε κάθε προϊόν, με το πέρασμα του χρόνου, η εταιρεία απλώς βελτιώνει το σχεδιασμό και τη χρηστικότητα, με ελάχιστες αλλαγές στο μέγεθος, στο σχήμα και στο concept. Και μην ξεχνάτε ότι ο Στιβ Τζομπς περίμενε έξι χρόνια μετά το iPod για να παρουσιάσει το iPhone (από το 2001 μέχρι το 2007).


Google

Παρανόηση: Η Google βγάζει επιτυχημένα, καινοτόμα προϊόντα ταχύτερα από τον καθένα.

Πραγματικότητα: Η Google σίγουρα ανακοινώνει περισσότερες ιδέες από τον καθένα, αλλά μόνο μερικές επιλεγμένες υλοποιούνται επιχειρηματικά και γίνονται κερδοφόρες. Αυτή τη στιγμή, η Google έχει μόνο έναν πολύ επιτυχημένο επιχειρηματικό τομέα (έρευνα) και τρεις ή τέσσερις σχετικά επιτυχημένους (Chrome, Android, Youtube). Όλα τα υπόλοιπα – από το Glass μέχρι το Google Plus και τα αυτοκίνητα δίχως οδηγό – συνιστούν εννοιολογικά πλαίσια, πρωτότυπα ή επιχειρηματικές δράσεις που δεν έχουν πιάσει. Άρα, είναι καλό να επαινούμε την Google για το καινοτόμο πνεύμα της, αλλά να επιβραβεύουμε μόνο τις ιδέες που πράγματι γίνονται επιτυχημένα προϊόντα.


Microsoft

Παρανόηση: Η Microsoft είναι απλά ένας αντιγραφέας με μηδέν πρωτότυπες ιδέες.

Πραγματικότητα: Η Microsoft έχει αναπτύξει μια σειρά δημιουργικών προϊόντων, από ένα tablet OS δέκα χρόνια πριν το iPad μέχρι έναν έξυπνο αισθητήρα κίνησης – το Kinect – και το Microsoft Surface. Το πρόβλημα είναι η εκτέλεση. Η Microsoft συχνά τα κάνει θάλασσα στην πρώτη προσπάθεια, και κερδίζει τους εναπομείναντες πελάτες μόνο αφού η αγορά έχει ωριμάσει. Το Windows 8 είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα: ένα φρέσκο, πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα γεμάτο περίεργους χειρισμούς και επίμονα προβλήματα. Με πολλές νέες ιδέες αλλά μέτρια εφαρμογή, η Microsoft είναι πράγματι μια αντι-Apple αλλά όχι για τους λόγους που πιστεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι.


Amazon

Παρανόηση: Η Amazon βγάζει κέρδη δισεκατομμυρίων. 

Πραγματικότητα: Ο CEO Τζεφ Μπέζος επανεπενδύει σχεδόν κάθε σεντ που βγάζει η Amazon, είτε στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς Kindle, είτε στην είσοδο σε μία νέα αγορά, είτε τέλος στη μείωση τιμών για την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Παραδοσιακά, η επανεπένδυση όλων των κερδών είναι μια προσωρινή στρατηγική για μία εταιρεία, αλλά για την Amazon είναι συνηθισμένη πρακτική, η οποία φαίνεται να ικανοποιεί για την ώρα τη Wall Street.


Facebook

Παρανόηση: Το Facebook είναι μυστήριο και το σκάνδαλο με τη χειραγώγηση του feed ειδήσεων συνιστά το πιο πρόσφατο παράδειγμα.

Πραγματικότητα: Το Facebook είναι σαν κάθε άλλη μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας αλγόριθμους καθημερινά για να αυξήσουν την ικανοποίηση των χρηστών και να μεγεθύνουν τα έσοδα. Στις αρχές του 2012, άλλαξαν τα ειδησεογραφικά feed μιας μικρής ομάδας χρηστών (350.000 άτομα) ώστε να παρουσιάζουν ιστορίες με λέξεις αρνητικής σημασίας, και μιας άλλης ισοδύναμης ομάδας ώστε να παρουσιάζουν ιστορίες με λέξεις θετικής σημασίας. Η μελέτη διήρκεσε για μία εβδομάδα, και μέσω αυτής το Facebook κατάφερε να συλλέξει χρήσιμες πληροφορίες από λιγότερο από ένα εκατομμύριο ανθρώπους που εν τέλει θα συμβάλλει στη βελτίωση του ειδησεογραφικού feed για πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες.


Yahoo

Παρανόηση: Η Yahoo είναι ένα brand που πεθαίνει από τότε που η Google της πήρε τη δουλειά στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Πραγματικότητα: Η Yahoo παραμένει η τέταρτη πιο δημοφιλής ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και κανένας, ούτε καν το Buzzfeed, δεν παρέχει τον ίδιο συνδυασμό ιστοριών φιλικών προς το χρήστη, εύρους περιεχομένου, και συντακτικού όγκου. Τα τελευταία χρόνια, η Μαρίσσα Μάγιερ έχει αναζωογονήσει την εταιρεία, προσελκύοντας νέα ταλέντα και κερδίζοντας νέους χρήστες. Μπορεί λοιπόν η Yahoo να μην ελέγχει το ίντερνετ όπως κάνει η Google, αλλά και η τέταρτη θέση δεν είναι μικρό πράγμα.


Wikipedia

Παρανόηση: Η Wikipedia είναι η εγκυκλοπαίδεια που μπορεί να συντάξει και να αναθεωρήσει ο καθένας, ευνοώντας τον «βανδαλισμό» στο περιεχόμενό της.

Πραγματικότητα: Σήμερα, η Wikipedia δεν είναι ένας όχλος βανδάλων αλλά μάλλον μια καλά δεμένη ομάδα, των οποίων ο στενός έλεγχος έχει απομακρύνει αρκετούς καλοπροαίρετους συντάκτες. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις τη Wikipedia για αυτό τον υπερβολικό έλεγχο και τις διορθώσεις, με στόχο την απομάκρυνση των βανδάλων. Εξάλλου, παραμένει μια από τις πιο αξιόπιστες διαδικτυακές πηγές για τη γρήγορη λήψη δεδομένων. Όμως, καθώς η διαδικτυακή πληροφόρηση και τα κοινωνικά δίκτυα συνεχίζουν να εκρήγνυνται, η συντηρητική νοοτροπία της Wikipedia και των «μυημένων» της ίσως οδηγήσει τελικά στην πτώση της.


Twitter

Παρανόηση: Πολλοί celebrities γράφουν αρκετές χαζομάρες στο Twitter, δεδομένου και του αριθμού των followers που έχουν.

Πραγματικότητα: OK, αυτό είναι αλήθεια.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου