Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

5 «κλειδιά» για ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σου


Η δημιουργία ισχυρών σχέσεων σε κάθε τομέα της ζωής είναι ένα βασικό συστατικό της επιτυχίας. Οι σχέσεις που έχεις δημιουργήσει με διάφορους τύπους ανθρώπων σε πολλούς διαφορετικούς τομείς της ζωής σου μπορούν να αποτελέσουν μία βάση για να χτίσεις ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες σου. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να αναλογίζεται κάποιος, τι είναι αυτό που κάνει μία σχέση να έχει διάρκεια.

Το χτίσιμο ισχυρών επαγγελματικών σχέσεων μοιάζει απλό, όμως στην πραγματικότητα αυτές οι σχέσεις απαιτούν χρόνο, προσπάθεια και τακτ. Όμως, παρότι η ανάπτυξη και η διατήρησή τους μπορεί να απαιτεί πολλή ενέργεια, τα οφέλη είναι σημαντικά.

Ακολουθούν πέντε tips που θα ενισχύσουν την πιο σημαντική πτυχή της επιχείρησής σου: τις σχέσεις που έχεις με την πελατειακή σου βάση.

1. Φέρσου όπως θέλεις να σου φέρονται

Αυτή η κλασική συμβουλή μοιάζει να είναι το πιο εύκολο πράγμα να κάνει κάποιος. Κι όμως είναι αυτή που συχνότερα ξεχνιέται. Όταν αρχίζεις δουλειά με έναν πελάτη, βάλε τον εαυτό σου στη θέση του και φρόντισε να του παράσχεις το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών και σεβασμού που θέλεις κι εσύ.

2. Η ειλικρίνεια είναι «κλειδί»

Το να «τεντώνεις» την αλήθεια σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου καθ’ οιονδήποτε τρόπο μπορεί να βλάψει σοβαρά τη φήμη σου. Εάν είσαι ειλικρινής και ρεαλιστικός σχετικά με κάποια υπηρεσία που η επιχείρησή σου δεν μπορεί να παράσχει, οι πελάτες θα το εκτιμήσουν αυτό και έτσι μπορεί να αναπτυχθούν τα θεμέλια για μία σχέση με διάρκεια.

3. Οι πελάτες είναι άνθρωποι, όχι αριθμοί

Φρόντισε μετά την πρώτη σου συζήτηση με έναν πελάτη, να θυμάσαι όχι μόνο το όνομά του, αλλά και κάτι ακόμα για το άτομο. Το να θυμάσαι κάτι για το άτομο θα σε βοηθήσει να βλέπεις καλύτερα κάθε φορά με ποιο τρόπο η επιχείρησή σου μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του. Και αυτές οι μικρές λεπτομέρειες μπορούν να έχουν μεγάλη επίδραση στο χτίσιμο μίας σχέσης.

4. Κράτησε τα πράγματα ανάλαφρα

Δεν υπάρχει τίποτα πιο εκνευριστικό, από το να ζητάς ή να ρωτάς για ένα προϊόν και ο υπάλληλος ή ο ιδιοκτήτης να είναι αγενής. Αντίθετα, με μία ανάλαφρη συζήτηση –και ακόμα καλύτερα εάν αυτή γίνεται και με χιούμορ από την πλευρά σου- ο πελάτης θα νιώθει πιο άνετα και θα μπορεί να ανοιχτεί και αν εκφράσει πιο εύκολα το τι έχει ανάγκη.

5. Δώσε βάση στη γλώσσα του σώματος

Οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται, συνειδητά ή υποσυνείδητα, πώς αισθάνεσαι γι’ αυτούς όταν είσαι κοντά τους. Οπότε, είναι καλό να έχεις γνώση της γλώσσας του σώματος και να τη χρησιμοποιείς ορθά. Τουλάχιστον μη σταυρώνεις τα χέρια και τα πόδια σου, χαμογέλα και κάνε επαφή με τα μάτια. Θα βοηθήσουν τον πελάτη σου να σε εμπιστευτεί πολύ ευκολότερα.

Κάθε επαφή είναι μοναδική και αξίζει να της φερόμαστε ως τέτοια. Συχνά η καλύτερη τακτική είναι απλώς να είσαι ο εαυτός σου και να μην «παρασκέφτεσαι» τα πράγματα. Δώσε αυθεντικό ενδιαφέρον σε μία σχέση και τα υπόλοιπα θα έρθουν από μόνα τους.

Καλό είναι πάντα να θυμόμαστε, ότι ενώ οι σημαντικές σχέσεις, επαγγελματικές ή άλλες, απαιτούν χρόνο και προσπάθεια για να χτιστούν, μπορούν να καταρρεύσουν πολύ γρήγορα. Θεώρησε μία σχέση δεδομένη, περίμενε πάρα πολλά ή δείξε απάθεια και η επικοινωνία θα επιδεινωθεί ταχύτατα.

Οι μακροχρόνιες, ουσιώδεις σχέσεις είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Αποφεύγοντας αυτές τις παγίδες και επιδιώκοντας και συντηρώντας την εμπιστοσύνη, μπορείς να απολαμβάνεις αμοιβαία ωφέλιμες επαγγελματικές σχέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας σου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου