Η προσπάθεια του akapnos.gr, που ξεκίνησε από τον Ελληνοαμερικανό Γιώργο Μπαλαφούτη (κέντρο) και στηρίζεται από δύο ακόμη εθελοντές, απευθύνεται σε όλους εκείνους που αναζητούν την άκαπνη ψυχαγωγία και θέλουν να απολαύσουν το φαγητό ή το ποτό τους χωρίς την αλλοίωση της οσμής ή της γεύσης που προκαλεί ο καπνός.
Οταν τον περασμένο Δεκέμβριο ο Γιώργος Μπαλαφούτης επέστρεφε από τη Νέα Υόρκη για να ξεκινήσει να εργάζεται από την Αθήνα πλέον για τη Microsoft, είχε ήδη στο μυαλό του ένα εγχείρημα που θα το «έτρεχε» παράλληλα με τη δουλειά του. Το ονόμασε akapnos.gr, το έβαλε άμεσα σε εφαρμογή και, όπως βεβαιώνει στην «Κ», σύντομα θα βρίσκεται στον «αέρα».
Πρόκειται για μία μη καπνιστική προσπάθεια, μέσα από την οποία επιχειρείται να δημιουργηθεί μια μεγάλη λίστα άκαπνων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες θα περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα με αναρτημένη –υποχρεωτικά– μια επίσημη βεβαίωση από τους ιδιοκτήτες ότι στον εσωτερικό χώρο του καταστήματός τους δεν επιτρέπεται το κάπνισμα. Ηδη, στον κατάλογο του akapnos.gr περιλαμβάνονται 123 καταστήματα από ολόκληρη τη χώρα και η προσδοκία είναι ότι, αμέσως μετά την επίσημη λειτουργία της σελίδας, ο αριθμός θα αυξηθεί σημαντικά.
«Εδώ και μήνες έχουμε ξοδέψει αναρίθμητες ώρες συζητώντας με καταστηματάρχες ανά την Ελλάδα. Πολλοί από αυτούς με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή, ειδικά μικροί επιχειρηματίες, μας είπαν ότι έχουν υποστεί οικονομική ζημία λόγω της απόφασής τους να εφαρμόσουν τον αντικαπνιστικό νόμο στο κατάστημά τους», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Μπαλαφούτης, εμπνευστής του κινήματος, εξηγώντας ότι η προσπάθειά του είναι μη καπνιστική και όχι αντικαπνιστική. «Σκοπός μας δεν είναι να φέρουμε σε δύσκολη θέση τους πελάτες ή τους καταστηματάρχες. Δεν μας πειράζουν τα καταστήματα που επιτρέπουν το κάπνισμα ή αυτοί που καπνίζουν, όπως δεν τους πειράζουμε κι εμείς. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δώσουμε σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού την επιλογή που αναζητεί σε άκαπνους χώρους«, τονίζει.
Ηδη, μαζί με τον Γιώργο Μπαλαφούτη, δύο ακόμη εθελοντές, η Ισαβέλλα Γεωργίου και ο Σταύρος Παπαδάκης, έχουν ενταχθεί στη βασική ομάδα του κινήματος με σκοπό να ενισχύσουν το εγχείρημα, ενώ στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει κι άλλο. «Η προσπάθεια δεν είναι της μιας στιγμής, θα συνεχίσουμε να εντοπίζουμε τα άκαπνα καταστήματα και να τα διαφημίζουμε», λέει η Ισαβέλλα και προσθέτει: «Θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο στο οποίο τα άκαπνα καταστήματα θα είναι τόσα πολλά ώστε να μην υπάρχει πλέον λόγος να διαφημίζονται από εξειδικευμένες ιστοσελίδες».
Εύχρηστη ιστοσελίδα
Οσοι λοιπόν αναζητούν την άκαπνη ψυχαγωγία και θέλουν να απολαύσουν το φαγητό ή το ποτό τους χωρίς την αλλοίωση της οσμής ή της γεύσης που προκαλεί ο καπνός θα μπορούν, ανοίγοντας τη σελίδα του akapnos.gr από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, να επιλέγουν πρώτα την κατηγορία του καταστήματος που τους ενδιαφέρει και στη συνέχεια μέσα από τον χάρτη να το εντοπίζουν. «Η σελίδα μας είναι από τον σχεδιασμό της “responsive”, δηλαδή προσαρμόζεται στην οθόνη και είναι εύκολη στη χρήση είτε στον υπολογιστή είτε στο κινητό. Βασικοί άξονες του akapnos.gr είναι η λιτότητα και η ευχρηστία», λέει ο Σταύρος Παπαδάκης.
Ο εμπνευστής του akapnos.gr Γιώργος Μπαλαφούτης γεννήθηκε στην Αμερική από Ελληνες γονείς, ήρθε στην Ελλάδα για να φοιτήσει στο ελληνικό σχολείο και, αφού πήρε το πτυχίο του από τη Μαθηματική Σχολή Αθηνών, επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου έκανε το μεταπτυχιακό του στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου. Πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε να εργάζεται για τη Microsoft, πρώτα στην Ουάσιγκτον και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε πολύ με τον εθελοντισμό. Ετσι, όταν πήρε την απόφαση να ξαναγυρίσει στην Ελλάδα και να εργαστεί εδώ, σκέφτηκε ότι στη χώρα του ο εθελοντισμός θα είχε πολύ μεγαλύτερη αξία από οπουδήποτε αλλού. «Υπάρχει ένα στερεότυπο διεθνώς, ότι στην Ελλάδα δεν αλλάζει ποτέ τίποτα. Η ιδέα του akapnos.gr είναι να βοηθήσει ώστε αυτό να καταρριφθεί. Η χρήση απαξιωτικών όρων για την Ελλάδα, όπως π.χ. “Ελλαδιστάν”, είναι καταστροφική και με πονάει πολύ. Αν αλλάξουμε τη νοοτροπία και τη διάθεσή μας, θα μπορέσουμε να κάνουμε πολλά πράγματα», εξηγεί ο Γιώργος Μπαλαφούτης και καταλήγει: «Ισως κάποια στιγμή καταφέρουμε να επαναπροσδιορίσουμε τι σημαίνει το να γίνονται πράγματα “α λα ελληνικά”. Θα ήταν τόσο όμορφο το “α λα ελληνικά” να σημαίνει υπευθυνότητα, συνέπεια, ποιότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου