Δεκατρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που λειτούργησε για πρώτη φορά η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, το εμβληματικό, μεγάλο συγκοινωνιακό έργο της Δυτικής Ελλάδας, αλλάζοντας το τοπίο στις μετακινήσεις. Πλείστα τα οφέλη. Πρόσθετες διελεύσεις, συνολική οικονομική ωφέλεια για τους οδηγούς, που εκτιμάται σε 400 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα, διευκόλυνση μετακινήσεων που σχετίζονται με την εργασία, την υγεία και την εκπαίδευση, τόνωση της τουριστικής κίνησης, αλλαγές στις χρήσεις γης και επενδυτική ώθηση σε μια περιοχή που μέχρι τότε ήταν υποβαθμισμένη.
Δεκατρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που λειτούργησε για πρώτη φορά η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αλλάζοντας το τοπίο στις μετακινήσεις. Η διασύνδεση των περιοχών που βρίσκονται στα δύο άκρα της γέφυρας επέδρασε σημαντικά σε μια σειρά από τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Με αφορμή τη 13η επέτειο λειτουργίας της, το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου (ΠΟΑΔΕΠ) συγκέντρωσε ορισμένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που διαμορφώνουν το νέο συγκοινωνιακό τοπίο της ευρύτερης περιοχής. Από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η γέφυρα διαμόρφωσε τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να καταγραφούν 1,2 εκατ. πρόσθετες διελεύσεις, αυξημένες δηλαδή κατά 53%.
Η γέφυρα δημιούργησε ευνοϊκές ανταγωνιστικές συνθήκες στη διέλευση του στενού Ρίου-Αντιρρίου, προσφέροντας στους χρήστες δύο εναλλακτικές επιλογές. Από την εξέλιξη αυτή προκλήθηκε συνολική οικονομική ωφέλεια για τους οδηγούς που εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα, ενώ πρόσθετο όφελος άνω του 1 δισ. ευρώ προβλέπεται ότι θα αποκομίσουν οι χρήστες την περίοδο 2017-2032.
Η κατάργηση των συνθηκών συγκοινωνιακού και κοινωνικού αποκλεισμού διευκόλυνε μετακινήσεις που σχετίζονται με την εργασία, την υγεία και την εκπαίδευση, επισημαίνει το Παρατηρητήριο. Η κατασκευή και τελικώς η λειτουργία της γέφυρας οδήγησε στην τόνωση της τουριστικής κίνησης, της βόρειας κυρίως πλευράς, αλλά και στη συχνότερη επικοινωνία των κατοίκων των γύρω περιοχών, προσδίδοντας νέα ώθηση και εμπλουτίζοντας τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές σχέσεις των δύο πλευρών. Η λειτουργία της γέφυρας τα τελευταία 13 χρόνια οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές στις χρήσεις γης, όπως εξηγεί το Παρατηρητήριο. Διαμόρφωσε την περίοδο 2000-2010 συνθήκες αυξημένης κινητικότητας στην αγορά ακινήτων της βόρειας περιοχής και σημαντική άνοδο στις τιμές των οικοπέδων, δίνοντας πρόσθετη αξία και επενδυτική ώθηση σε μια περιοχή που μέχρι τότε ήταν υποβαθμισμένη. Η γέφυρα αποτελεί συνδετικό κρίκο των δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, της Ιονίας και της Ολυμπίας Οδού. Ηδη με την ολοκλήρωση της κατασκευής των δύο αυτών αξόνων, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αναβαθμίζεται, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, και θα διαδραματίζει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στη σύνδεση της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας, που ήταν επί σειράν ετών συγκοινωνιακά και κοινωνικά αποκλεισμένες από την υπόλοιπη χώρα. Η απόσταση Ιωάννινα-Αθήνα καλύπτεται πλέον σε τρεισήμισι ώρες, χρόνος που συμβαδίζει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για ανάλογες αποστάσεις.
Πέραν όλων των άλλων, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί σήμερα το εμβληματικό, μεγάλο συγκοινωνιακό έργο της Δυτικής Ελλάδας και λόγω της μοναδικής αισθητικής του και της υψηλής τεχνολογικής του στάθμης, προβάλλεται ως ένα μοναδικό, αντιπροσωπευτικό στοιχείο αναφοράς από τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις στις διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου