Η κλισέ φράση, που λέει ότι ο δρόμος προς την επιτυχία είναι δύσκολος, δείχνει να γίνεται πραγματικότητα σε αυτή την ιστορία. Ένας νέος εργάζεται ως πωλητής αυτοκινήτων. Αποφασίζει να παραιτηθεί, όταν του προτείνεται μισθός μόλις 370 ευρώ. Διαθέτει επίσης χαρτί θεολογίας, όμως εκεί οι επαγγελματικές επιλογές μοιάζουν σχεδόν ανύπαρκτες. Τότε αποφασίζει να ασχοληθεί με την καλλιέργεια υπερτροφών.
Κάπως έτσι, είναι η διαδρομή του ιδρυτή της Berryland, Βασίλη Δάφνη. Το πρόγραμμα του απαιτητικό: από τις 6:00 το πρωί στη φάρμα, πολλές δραστηριότητες, και η δουλειά συνήθως τελειώνει αργά το βράδυ. Οι κόποι όμως πιάνουν τόπο και η εταιρία κάνει αυτή τη στιγμή εξαγωγές σε 14 χώρες. Φτάνοντας μέχρι και σε μέρη όπως η Ιαπωνία. Ο Mr Berryland μιλά στο It’s Possible. Για την πορεία ως σήμερα, τις δυσκολίες, τα επιτεύγματα και καταλήγει σε ένα μότο: Make dreams come true.
Πως προέκυψε η ιδέα να ασχοληθείτε με την καλλιέργεια υπερτροφών;
Η ιδέα ξεκίνησε το 2012 όταν πήρα την απόφαση να παραιτηθώ από τον ιδιωτικό τομέα όπου εργαζόμουν ως πωλητής αυτοκινήτων, καθώς μου προτάθηκε μισθός 370 ευρώ. Τότε λοιπόν αφού παραιτήθηκα άρχισα να ψάχνομαι για εργασία. Σαν θεολόγος δεν υπήρχε περίπτωση να διοριστώ, στον ιδιωτικό τομέα ήταν δύσκολα, οπότε είδα ότι στον πρωτογενή τομέα θα μπορούσα να απασχοληθώ, έτσι λοιπόν παρ’ ολες τις δυσκολίες τους εγχειρήματος, ούτε έκταση δεν είχα, ξεκίνησα την καλλιέργεια αρωνιας και έπειτα ήρθε η ίδρυση της Berryland.
Μπορείτε να μας περιγράψετε μέσα σε μια παράγραφο, τι ακριβώς παράγει η Berryland, αλλά και ποιες είναι οι εγκαταστάσεις που διαθέτετε αυτή τη στιγμή;
Η σκέψη μας ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, γνώριμα στον ελλαδικό χώρο, να παντρέψουμε δηλαδη την παραδοση με τα μοντερνα αυτά φρουτα που καλλιεργουμε, όπως συνέβη με το υποβρυχιο μυρτιλλο! Ετσι λοιπον τα προιοντα της Berryland είναι: Τουρσι Γκοτζι, Γκοτζι με τσιλι, Σαλτσα ντοματας με γκοται, Λιαστη ντοματα με γκοτζι (νέο προιον), υποβρύχιο με μυρτιλλο, υποβρυχιο με αρωνια-πιπερι-δυοσμο, μαρμελαδα αρωνια, μαρμελαδα ιπποφαες, κρασι με αρωνια, γλυκο κουταλιου αρωνια με ασημι. Πριν από δυο μηνες δημιουργησαμε ένα χωρο στο κεντρο της πολης της Xαλκιδας οπου στεγαζονται τα γραφεια μας, οι αποθηκες μας και ένα παντοπωλειο που εχει σαν στοχο να αναδειξει τις προσπαθειες ολων αυτων των ανθρωπων που μεσα στην κριση δεν το εβαλαν κατω και αγωνιζονται. Οι δε καλλιέργειες μας βρίσκονται στους πρόποδες της Διρφυς λίγο μετά το χωριό Πισσωνας. Eκεί είναι τα φυτά μας, τα άλογα μας, θα έλεγα ότι είναι το γραφείο του σαββατοκύριακου, καθώς δεχόμαστε επισκέψεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από ανθρώπους που είτε θέλουν να ασχοληθούν με καλλιέργειες και θέλουν να τα δουν από κοντά, είτε από ανθρώπους που επιθυμούν να μας γνωρίσουν.
Ποιος είναι ο ορισμός που θα μπορούσαμε να δώσουμε για τις υπερτροφές ή superfoods; Διότι, είναι λέξεις που τις ακούμε όλο και πιο έντονα τα τελευταία χρόνια.
Τα τελευταία χρόνια η αλήθεια είναι πως ακούμε διαρκώς την έννοια υπερτροφες. Με τον όρο υπερτροφες εννοούμε όλες αυτές τις τροφές οι οποίες διαθέτουν μεγάλη θρεπτική αξία και έχουν την ικανότητα να καλύψουν ενεργειακά και θρεπτικά τις ανάγκες του ανθρωπίνου οργανισμού, αφού η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά είναι μεγαλύτερη από άλλα φρούτα ή λαχανικά.
Πως είναι η καθημερινότητα ενός επιχειρηματία που ασχολείται με τις συγκεκριμένες καλλιέργειες;
Η κάθε ήμερα είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή για εμάς, με μόνο κοινό χαρακτηριστικό τα εξαντλητικά ωράρια. Η ημέρα ξεκινά στις 6 το πρωί με την επίσκεψη στην φάρμα και τα άλογα μας.
Στη συνέχεια κατηφορίζουμε στην πόλη στο παντοπωλείο μας. Έπειτα ρυθμίζουμε τις παραγγελίες μας για αποστολή, κλείνουμε ραντεβου για επικείμενες συνεργασίες. Απογευματινή επίσκεψη στο αγρόκτημα, εργασίες και έπειτα πάλι στο παντοπωλείο. Η ημέρα για εμάς τελειώνει αργά την νύχτα, καθώς πέρα από τις οποιεσδήποτε εργασίες, χρησιμοποιούμε αρκετά το ιντερνετ. Η αλήθεια είναι ότι το πρόγραμμα μας είναι ιδιαίτερα φορτωμένο ωστόσο επειδή παντού μετέχει όλη η οικογένεια είναι κάτι που μας ευχάριστα και απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή. Πραγματικά χαιρόμαστε που ο μικρός γιος μας μεγαλώνει μέσα στην φύση.
Οι μισθοί στην Ελλάδα έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια, ενώ επίσης πολλοί νέοι είναι άνεργοι. Βάσει της εμπειρίας, θεωρείτε ότι είναι μια επιλογή για τους νέους η επιστροφή στην ελληνική γη;
Θεωρώ πως την δεδομένη χρονική περίοδο, με την χωρά να την μαστίζει η κρίση, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για τους νέους. Η μια επιλογή είναι η ασχολία με τον πρωτογενή τομέα ειδάλλως έξοδος στο εξωτερικό. Εμείς είμαστε υπέρμαχοι της παραμονής στην χώρα μας. Η χώρα μας είναι ένας ευλογημένος τόπος και προσφέρει πάρα πολλές επιλογές για επαγγελματική απασχόληση στους νέους. Το μόνο αρνητικό είναι η εχθρική αντιμετώπιση του κράτους ως προς τις επιλογές αυτές, η φορολογία είναι δυσβάσταχτη.
Η εταιρία σας κάνει εξαγωγές σε πολλές χώρες. Μπορείτε να μας πείτε που εξάγετε, αλλά και ποια τακτική ακολουθήσατε έτσι ώστε να φτάσετε στις εν λόγω αγορές;
Ξεκινήσαμε δειλά- δειλά πριν δυο χρόνια τις εξαγωγές στην Γερμανία και αυτή την στιγμή προϊόντα της Berryland είναι σε 14 χώρες. Ενώ στην Ελλάδα έχουμε συνάψει σημαντικές συνεργασίες όπως με το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και το Yolenis.
Εξωτερικό είμαστε στην Γερμανία, Σλοβακία, Βουλγαρία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ίμπιζα, Αγγλία κ.α. Πριν λίγο διάστημα ξεκινήσαμε και Ιαπωνία. Αφιερώνουμε αρκετό χρόνο στην εύρεση συνεργασιών στο εξωτερικό.
Η έδρα σας είναι στη Χαλκίδα. Πως είναι για έναν νέο επιχειρηματία να διαχειρίζεται μια επιχείρηση μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα; Τι θετικά και αρνητικά έχει αυτό.
Η αληθεια είναι ότι η αποσταση μας από την αθηνα δεν είναι απαγορευτικη καθως σε μιση ωρα βρισκομαστε στην πρωτευουσα οποτε δεν αποτελει τροχοπεδη για την πορεια της εταιρειας.Στα θετικα είναι ότι ειμαστε σε πιο χαλαρους ρυθμους από την πολυβουη πρωτευουσα,επισης ειμαστε διπλα στις καλλιεργειες μας και ελεγχουμε την πορεια τους.
Τα αρνητικα είναι ότι τα περισσοτερα ραντεβου μας είναι στην αθηνα πραγμα που σημαινει και εξοδα μα και απαιτει χρονο για να μεταβουμε.Επισης οι μεταφορικες για το εξωτερικο αλλα και καποιες υλες βρισκονται στην πρωτευουσα.Αλλα όπως ειπαμε την ζωη στην επαρχια και την φυση δεν την αλλαζουμε με τιποτα!!
Ποια είναι τα σχέδια σας για το προσεχές μέλλον;
Τα σχέδια μας είναι πολλά και μεγαλεπήβολα, δεν έχουν ταβάνι, βάζουμε συνεχώς στόχους και προσπαθούμε να τους πραγματοποιούμε. Για το 2017 έχουμε αποφασίσει για 2-3 κωδικούς καινοτόμων προϊόντων, ενώ μεσώ της συμμετοχής μας στην foodexpo θέλουμε να διευρύνουμε τις εξαγωγές μας και τα berryland να φτάσουν σε κάθε σημείο του πλανήτη. Για το δε παντοπωλείο να καταφέρουμε να εδραιωθεί στην Χαλκίδα και να κάνει ευρέως γνωστά όλα αυτά τα υπέροχα προϊόντα της χώρας μας. Το μότο μας αυτά τα χρόνια είναι: make dreams come true!
Γιάννης Μπελεγρίνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου