Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

ΕΣΕΕ: Δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων

Οι διαδικτυακές επιχειρήσεις, έχουν αντέξει και αυξήσει τις πωλήσεις τους στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης. Οπως τονίζουν οι ειδικοί, είναι ο μόνος κλάδος που τα τελευταία δύο χρόνια έτρεχε με ετήσια αύξηση του τζίρου της τάξης του 12% με 13%

Δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) θα παρέχει από τις 23 Νοεμβρίου η Ελληνική Συνομοσπονδία Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου (ΕΣΕΕ) στους επιχειρηματίες που είναι μέλη της.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τους Industry Disruptors (μη κερδοσκοπικός οργανισμός για τις startup επιχειρήσεις). Θα δημιουργηθεί μία ειδική ιστοσελίδα όπου οι έμποροι θα μπορούν μπαίνοντας σε αυτήν να αντλούν τη χρήσιμη πληροφόρηση για να κάνουν και το e-shop της εταιρείας τους. Το χρονοδιάγραμμα της διάθεσης της εφαρμογής και του εκπαιδευτικού υλικού ξεκινά από τις 23 Νοεμβρίου μέχρι και τον Ιανουάριο.

Εφαρμογή
Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδης, η ιδέα για την ανάπτυξη αυτής της εφαρμογής προέκυψε από τα πολύ χαμηλά ποσοστά αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εμπορίου: «Στην Ελλάδα υπάρχουν 278.000 εμπορικές επιχειρήσεις. Από αυτές μόλις οι 4.000 είναι αποκλειστικά στο Διαδίκτυο και 40.000 έχουν μεικτή δραστηριότητα, δηλαδή και φυσικά καταστήματα και e-shops».

Οι διαδικτυακές επιχειρήσεις, επίσης, έχουν αντέξει και αυξήσει τις πωλήσεις τους στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης. Οπως λέει ο κ. Κορκίδης «είναι ο μόνος κλάδος που τα τελευταία δύο χρόνια έτρεχε με ετήσια αύξηση του τζίρου της τάξης του 12% με 13%».

Το σχέδιο λοιπόν της ΕΣΕΕ προβλέπει τη δημιουργία ιστοσελίδας προτύπου e-shop με τη χρήση εργαλείων ανοικτού κώδικα, η οποία θα δίνεται ως εφαρμογή εκκίνησης στο κάθε μέλος. Οι κλάδοι που θα επιλεγούν για την εφαρμογή είναι τα τρόφιμα και η ένδυση - υπόδηση.

Πέρα όμως από τη δωρεάν εφαρμογή, η προσφορά της ΕΣΕΕ θα περιλαμβάνει και ένα ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό εργαλείο ανάπτυξης e-shop. Στον οδηγό και στο βίντεο θα περιλαμβάνονται:

• Εκπαιδευτικό υλικό για την παραμετροποίηση του προτύπου σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης-μέλους της ΕΣΕΕ.

• Εκπαιδευτικό υλικό χρήσης open source εργαλείων.

• Εκπαιδευτικό υλικό για τη βέλτιστη αξιοποίηση της σελίδας με σκοπό την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων.

Εκτός από τον οδηγό ανάπτυξης e-shop, δημιουργείται και ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για την προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος:

• Τεχνικές παρουσίασης και πώλησης προϊόντων με τη χρήση social media.

• Δεξιότητες για τη διασύνδεση των social media με το e-shop με σκοπό τη στοχευμένη προώθηση των υπηρεσιών.

• Τεχνικές ανάπτυξης ενημερωτικών μηνυμάτων (newsletter) και συλλογής στοιχείων προσώπων για την προώθηση των προϊόντων.

Η ΕΣΕΕ και οι Industry Disru-ptors ετοιμάζονται να δημιουργήσουν και μία γραμμή βοήθειας για τους εμπόρους που θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν τη δωρεάν εφαρμογή.

Η γραμμή επικοινωνίας θα λειτουργεί για έξι μήνες και έτσι οι καταστηματάρχες θα μπορούν να απευθύνονται και σε φυσικά πρόσωπα, ειδικούς, οι οποίοι θα τους παρέχουν τη βοήθεια για τη δημιουργία του e-shop.

Ο τρόπος επικοινωνίας θα είναι είτε με την ανταλλαγή μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (online) είτε με τη λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου τις καθημερινές.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών της ΕΣΕΕ είναι:

1. Νοέμβριος: Δημιουργία ειδικού website, προώθηση στα μέλη της ΕΣΕΕ και συγκέντρωση προεγγραφών.

2. Δεκέμβριος: Τον μήνα αυτό οι ΕΣΕΕ και Industry Disruptors θα έχουν ολοκληρώσει το εκπαιδευτικό υλικό ανάπτυξης και προώθησης, τους βασικούς κλάδους στους οποίους θα απευθύνεται η δωρεάν εφαρμογή του e-shop και λοιπές τεχνικές λεπτομέρειες.

3. Ιανουάριος: Θα είναι σε πλήρη λειτουργία το ψηφιακό περιεχόμενο. Δηλαδή το πρότυπο e-shop, το εκπαιδευτικό υλικό ανάπτυξης και προώθησης του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Η ΕΣΕΕ διευκρινίζει ότι η εφαρμογή αυτή περιλαμβάνει τα πρότυπα λειτουργίας και στησίματος ενός e-shop, αλλά από κει και πέρα ο κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει, ανάλογα και με τις ανάγκες και τους στόχους του, να προχωρήσει δικές του ενέργειες, ώστε να είναι τελειοποιημένο το ηλεκτρονικό του κατάστημα.

Πιο μακρινός στόχος της Συνομοσπονδίας είναι επίσης η διενέργεια ενός διαγωνισμού και η βράβευση της καλύτερης εφαρμογής ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα οφέλη από την πρωτοβουλία αυτή για τα μέλη της ΕΣΕΕ είναι:

• Η σύνδεσή τους με νέα εγχειρήματα στο εμπόριο και την επενδυτική κοινότητα.

• Το άνοιγμα επενδυτικών και εξαγωγικών διεξόδων για τα μέλη της.



ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου