Τρίτη 12 Μαΐου 2015

InnovAthens: Πώς η Samsung στηρίζει την ελληνική επιχειρηματικότητα


Ο Μιχάλης Μόσχος μιλάει για τη συνεργασία της πολυεθνικής με το InnovAthens, αλλά και τις νέες τάσεις της αγοράς.

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι λάτρεις των gadgets και δεν το κρύβουν. Παρά την οικονομική κρίση διατηρούν σε σταθερά επίπεδα τις αγορές τους, καθώς οι νέες τεχνολογικές τάσεις δεν είναι κάτι που μπορεί να τους αφήσει αδιάφορους. Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι ακόμη και όταν προβαίνουν σε αυτές το κάνουν επιλεκτικά, φροντίζοντας ώστε τα αγαπημένα τους προϊόντα να φέρουν πάντα την υπογραφή των καλύτερων εταιρειών που τα κατασκευάζουν και τα εμπορεύονται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Samsung Electronics Hellas, πέρα από το ότι αποτελεί έναν από τους πιο δυνατούς «παίκτες» στη χώρα μας, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο εξαιτίας των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει για τη στήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας μέσω της συνεργασίας της με τον κόμβο καινοτομίας του Δήμου Αθηναίων, InnovAthens. Η διοίκηση της γνωστής πολυεθνικής ξεκίνησε την απευθείας διανομή των προϊόντων της στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2010 εστιάζοντας αρχικά στα προϊόντα κινητής τηλεφωνίας και εν συνεχεία στα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (τηλεοράσεις, home theater, ψυγεία, πλυντήρια, κλιματιστικά) καθώς και στις επαγγελματικές λύσεις (οθόνες ψηφιακής σήμανσης, ξενοδοχειακές τηλεοράσεις, συστήματα ψύξης και θέρμανσης κ.ά.) και μέσα σε μια πενταετία έχει παρουσιάσει μία επιτυχημένη πορεία, που της χάρισε πρωτιές σε πολλές από τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της ξεπερνά τους 140.

«Διερευνούμε τις ανάγκες του καταναλωτή, τις προκλήσεις και τις προσδοκίες του και προσπαθούμε να τις καλύπτουμε μέσα από πλήθος καινοτόμων προϊόντων και λύσεων, που διευκολύνουν τη ζωή του και ανταποκρίνονται στις διαρκώς αυξανόμενες και διαφορετικές ανάγκες του» αναφέρει στο Fortunegreece.com ο Μιχάλης Μόσχος, Marketing Director, της Samsung Electronics Hellas.


O Μιχάλης Μόσχος, Marketing Director, της Samsung Electronics Hellas.

Η ανάγκη του να προωθείς το όνειρο
Πριν από ενάμιση χρόνο περίπου η Samsung ξεκίνησε ένα φιλόδοξο εγχείρημα που είχε ως στόχο την ανάδειξη των ιδεών και τα ονείρων νέων ανθρώπων, που ήθελαν να αλλάξουν τόσο τη δική τους ζωή όσο και των συνανθρώπων τους. Στο πλαίσιο του Launching People, ζητήθηκε από τον κόσμο να καταθέσει ιδέες που δεν θα έμεναν απλά στη θεωρία, αλλά θα έπαιρναν «σάρκα και οστά». Η Ελλάδα αποτέλεσε μάλιστα τη δεύτερη χώρα, στην Ευρώπη, μετά τη Γαλλία, που η Samsung παρουσίασε την εν λόγω πρωτοβουλία από την οποία προέκυψαν τέσσερις νικητές ύστερα από ψηφοφορία του κοινού σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες. «Σε μία εποχή που χαρακτηριζόταν από έντονο κλίμα απαισιοδοξίας, η Samsung θέλησε να περάσει στους νέους ανθρώπους ένα αισιόδοξο μήνυμα και να τους προσφέρει διεξόδους. Και το κατάφερε! Τέσσερις νικητές, με το πάθος, τη δημιουργικότητά τους τη βοήθεια της τεχνολογίας και των μεντόρων τους, απέδειξαν πως κάθε όνειρο αξίζει την ευκαιρία να πραγματοποιηθεί» προσθέτει ο κ. Μόσχος.

Ο νικητής της κατηγορίας «Παράδοση και Ανάπτυξη», Αλέξανδρος Αλεξάνδρου, δημιούργησε το Taste Lemnos, με στόχο να αναδείξει την ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Λήμνο, και να προσκαλέσει τον κόσμο να τη γνωρίσει μέσα από μοναδικά σχεδιασμένες εμπειρίες, βασισμένες στη γαστρονομική παράδοση του νησιού και όχι μόνο.

Οι νικητές της κατηγορίας «Τέχνες και Δημιουργικότητα», Gradient, κατάφεραν να αλλάξουν το γκρίζο της πόλης των Ιωαννίνων μέσα από μία σειρά δημιουργικών, εικαστικών παρεμβάσεων. Ο νικητής της κατηγορίας «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», Δημήτρης Πέτσιος, δημιούργησε μία φιλόδοξη εφαρμογή για ισορροπημένη διατροφή μέσα από ψυχαγωγικά εργαλεία και συνεδρίες και η νικήτρια της κατηγορίας «Κοινωνική Δράση», Χριστίνα Νέλια, μέσω του “Pediasis”, υποστηρίζει ευπαθή παιδιά μέσα από διάφορες μορφές τέχνης.

Επιπρόσθετα, η Samsung εκτός από την τοποθέτησή της στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, έχει αναπτύξει μια σειρά ολοκληρωμένων λύσεων και νέων επιχειρηματικών εργαλείων που επιτρέπουν στις εταιρείες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες ανάπτυξής τους. «Βρισκόμαστε στο πλευρό των επιχειρήσεων για να τις βοηθήσουμε να επιτύχουν τους στόχους της με εφόδια την τεχνολογία αιχμής, τη συνεχή καινοτομία, τις tailor made λύσεις και ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που υποστηρίζεται από ένα πλούσιο δίκτυο συνεργατών. Οι λύσεις που προσφέρουμε απευθύνονται κυρίως σε κάθετες αγορές, όπως επιχειρήσεις λιανικής, εστίασης και φαγητού, τράπεζες, εμπορικά κέντρα και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις»

Η Samsung και το εγχείρημα του InnovAthens 
Το όνομα της γνωστής πολυεθνικής συνδέθηκε ακόμη περισσότερο με το χώρο του επιχειρείν, καθώς αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη του κόμβου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, InnovAthens για την προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στους νέους. «Η συμμετοχή μας σε αυτήν την πρωτοβουλία αποτελεί για εμάς μια σημαντική δράση, για την οποία είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι. Μέσα από μια σειρά από επιμορφωτικά εργαστήρια κάτω από την ομπρέλα της πρωτοβουλίας “Samsung Lab”, με δράσεις που συνεισφέρουν στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και την παροχή δωρεάν επιμόρφωσης στους νέους, έχουμε στόχο να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της ανεργίας».

Ήδη σε λιγότερο από 1 χρόνο λειτουργίας, το InnovAthens έχει δεχτεί περισσότερους από 15.500 επισκέπτες. Συνολικά, κατά τη διάρκεια του ενός έτους λειτουργίας του κόμβου, η Samsung Electronics Hellas πραγματοποίησε 38 επιμορφωτικά σεμινάρια, τα οποία απευθύνονταν σε ανέργους και πρόσφερε 606 πιστοποιήσεις.

Ο κ. Μόσχος επισημαίνει πως ο αριθμός των start ups έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλοί άνθρωποι είτε αναγκάστηκαν, είτε αποφάσισαν να αφήσουν την εργασία τους, δίνοντας χώρο στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών τους ιδεών. «Θεωρώ ότι θα ήταν πραγματικά δυσοίωνο να ισχυριστούμε ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα χώρος για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους οι νέες επιχειρήσεις. Υπερασπίζομαι τη σπουδαιότητα του προσωπικού πάθους και της δημιουργικής ιδέας, της οποίας η σωστή ανάπτυξη μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Ασφαλώς και το εξωτερικό δεν είναι πανάκεια. Κι εκεί, κάθε επιχειρηματική ιδέα καλείται να αντεπεξέλθει σε ένα περιβάλλον έντονα ανταγωνιστικό, καθώς και να αποδείξει τη δυναμική της και την ανάγκη που έρχεται να καλύψει». Το ζητούμενο για κάθε νέα επιχείρηση είναι, σύμφωνα με τον κ. Μόσχο, να αναγνωρίσει τις προοπτικές πίσω από την ιδέα της, να εντοπίσει τη φόρμουλα που θα τη βοηθήσει να αναδειχθεί και, εν τέλει, να μετουσιώσει την καινοτομία σε ευκαιρία ανάπτυξης.

Gadgets με…. καμπύλες!
Όσο για τους λάτρεις των gadgets η τεχνολογική τάση που θα επικρατήσει φέτος σε επίπεδο προϊόντων είναι οι……. καμπύλες. Σωστά διαβάσατε. Τηλεοράσεις, οθόνες υπολογιστή και smartphones αποκτούν καμπύλες και έρχονται να προσφέρουν μια νέα, μοναδική εμπειρία θέασης και χρήσης. «Μια αυξανόμενη τάση είναι επίσης η χρήση της “φορετής τεχνολογίας”. Πρόκειται για μία κατηγορία που βρίσκεται ακόμα σε στάδιο «γνωριμίας» με το ευρύ κοινό, αλλά περιμένουμε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον».

Ειδικότερα για τις κυρτές τηλεοράσεις, προσφέρουν μεγαλύτερη ευκρίνεια εικόνας, επιστρατεύοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της εταιρείας. Η κυρτότητα κάνει την εμπειρία θέασης πιο ξεκούραστη για το μάτι του θεατή, καθώς περιορίζει τις αντανακλάσεις. Παράλληλα, το σχήμα τους, που ακολουθεί την κυρτότητα του ματιού, δημιουργεί την αίσθηση στον θεατή ότι ουσιαστικά περιβάλλεται από την οθόνη, σαν να συμμετέχει και ο ίδιος στη δράση που εκτυλίσσεται.

Σημειώνεται πως σε παγκόσμιο επίπεδο το 2014 έκλεισε για τη Samsung με ετήσιες πωλήσεις 196 δισ. δολάρια ΗΠΑ και με 307.000 εργαζόμενους σε 84 χώρες. «Παρ’ όλα αυτά είναι γεγονός ότι τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη είναι από τους κλάδους που έχουν επηρεαστεί από την οικονομική ύφεση. Στην Ελλάδα η ψυχολογία πολλών καταναλωτών φαίνεται να έχει επηρεαστεί από το αρνητικό κλίμα που επικρατεί και πιθανόν αναστέλλουν κάποιες αγορές, που μπορούν να περιμένουν μέχρι τα πράγματα να καλυτερεύσουν. Ωστόσο, τα μερίδια αγοράς μας ενισχύονται διαρκώς στην ελληνική αγορά».

Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει αύξηση πωλήσεων για την τρέχουσα χρονιά καθώς προϊόντα, όπως τα Galaxy S6 και S6 edge, τα smartphones Galaxy A3 και Α5, οι νέες τηλεοράσεις SUHD και οι νέες τεχνολογίες της Samsung στις οικιακές συσκευές, έχουν ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου