Την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να ενημερωθεί για τις ευκαιρίες στον χώρο του franchise και τις προϋποθέσεις ένταξης στο δίκτυο μιας επώνυμης αλυσίδας, δίνει η διεθνής έκθεση KEM FRANCHISE η οποία διοργανώνεται από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας. Γνωστές αλυσίδες από όλους τους κλάδους θα υποδεχθούν επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό για να παρουσιάσουν ιδέες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της αγοράς και του σύγχρονου «επιχειρείν».
Οι κλάδοι που έρχονται πρώτοι στις προτιμήσεις του επιχειρηματικού κοινού
Όπως προκύπτει από έρευνα που θα δημοσιευθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης KEM Franchise, τρεις στους δέκα επισκέπτες αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο της εστίασης και τρεις στους τέσσερις σχεδιάζουν να επενδύσουν έως 100.000 ευρώ ως αρχικό κεφάλαιο.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η κατηγορία «Εστίαση - Τρόφιμα» (33,40%), η οποία συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο στόχο των επενδυτών. Ακολουθεί η «Παροχή Υπηρεσιών» (16,50%), η κατηγορία «Διάφορα» με 11,34% και η «Υγεία-Oμορφιά» (10,66%). Σημαντικά ποσοστά παρουσιάζουν οι κατηγορίες « Ένδυση – Υπόδηση- Αξεσουάρ με 10,53%, «Oικιακός Εξοπλισμός» (10,34%). Η «Εκπαίδευση – Επιμόρφωση» (7,23%) που ενώ αποτελεί μέρος της Παροχής Υπηρεσιών συγκεντρώνει σημαντικό ποσοστό ενδιαφέροντος και αναλύεται ξεχωριστά.
Η μικρή εστίαση και ο καφές προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω του σχετικά μικρού αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται και τις λιτές και ευέλικτες δομές ενώ υπάρχουν υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους. Οι φούρνοι με διευρυμένη γκάμα προϊόντων αντικαθιστούν τα κλασικά «τυροπιτάδικα» και τα ζαχαροπλαστεία ενώ τα ταχυφαγεία αποτελούν μία ακόμη μορφή επένδυσης που ακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις.
Μία νέα τάση αποτελούν και τα ροφήματα ποιότητας κατά το πρότυπο του εξωτερικού με ελληνικές πινελιές και σύγχρονη διακόσμηση χώρων ενώ σταθερά κινείται και ο κλάδος της ένδυσης/υπόδησης και της ομορφιάς με λύσεις value for money για το καταναλωτικό κοινό.
Oι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένταξη στο θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχοι (Franchisee), σε ποσοστό 65,38%. Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό (17,47%) δηλώνει την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως Μaster Franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού.
Το 17,15% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να αναπτύξει με την μέθοδο του franchise το δικό του concept, δηλαδή να γίνει Franchisor.
Από τους επισκέπτες που επιλέγουν την Εστίαση το 65,91% ενδιαφέρονται ως Franchisee, το 20,45% ως Franchisor και το 13,64% ως Master Franchisor. Τα αντίστοιχα ποσοστά στον κλάδο της «Υγείας & Oμορφιάς» είναι 50%, 40% και 10%. Ανάλογα είναι τα ποσοστά και στις υπόλοιπες κατηγορίες, ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι από εκείνους που επέλεξαν την «Εκπαίδευση-Επιμόρφωση» ένα σημαντικό ποσοστό (33,33%) θα ήθελε να επενδύσει σε ένα διεθνές concept.
O κύριος όγκος των ερωτώμενων (61,5%) παρουσιάζει επενδυτική δυνατότητα ή πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ. Το 16,13% είναι διατεθειμένο να επενδύσει έως 200.000 ευρώ, το 10,55% μεταξύ 201.000 ευρώ και 300.000 ευρώ, ενώ το 11,82% εμφανίζει επενδυτική δυνατότητα άνω των 301.000 ευρώ.
Στην κατηγορία «Εστίαση» το 67,44% των ατόμων που την επέλεξαν ως επένδυση προτίθενται να διαθέσουν μέχρι 100.000, το 17,44 % έχει την πρόθεση να επενδύσει μέχρι 200.000, το 3,49% έως 300.000 και το 11,63% πάνω από 300.000. Ακολουθούν οι υπόλοιπες κατηγορίες.
Σύμφωνα με τον διοργανωτή της έκθεσης, Μαξ Κωνσταντινίδη, «Το franchising είναι συνώνυμο της επώνυμης, ευέλικτης επιχειρηματικότητας που προτάσσει ανταγωνιστικές προσεγγίσεις και εγγυημένα οφέλη για δραστηριοποίηση στην Ελλάδα ή στο παγκόσμιο περιβάλλον. Στην προηγούμενη διοργάνωση της έκθεσης σημειώθηκε αύξηση 50% των επισκεπτών ενώ κατά τις τελευταίες διοργανώσεις υπογράφτηκαν μόνο από τους εκθέτες που συμμετείχαν στην έκθεση πάνω από 400 συμβάσεις συνολικού ύψους αρχικής επένδυσης 55.000.000 ευρώ, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι στην περίοδο της κρίσης το franchise αποτελεί τη λύση για όλους τους επίδοξους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επώνυμη επιχείρηση.»
Οι επισκέπτες θα ενημερωθούν με δωρεάν σεμινάρια από τους ειδικούς του franchise για τις τάσεις της αγοράς και το έξυπνο «επιχειρείν» ενώ θα υπάρχει δυνατότητα δωρεάν μετάβασης στο εκθεσιακό κέντρο με πούλμαν που θα αναχωρούν κάθε μισή ώρα από τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.
Περισσότερες πληροφορίες: www.kemexpo.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου