Σελίδες

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Οι 12 νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται στην Αλεξάνδρεια Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης

Οι 12 νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται στην Αλεξάνδρεια Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης

Διεθνείς συνεργασίες, με έμφαση στις αγορές της Γαλλίας και των ΗΠΑ, επιδιώκει η Αλεξάνδρεια Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης (ΑΖΚ ΑΕ), η οποία παρουσίασε επισήμως τις πρώτες 12 νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups), που δημιουργήθηκαν στους κόλπους της, στο πλαίσιο του προγράμματος ωρίμανσης “Thessaloniki Smart Up Innovation Hub”.


Παράλληλα, με την ευκαιρία της αποψινής “Demo Day”, με τίτλο Grow 2 Market, που έφερε τις 12 start ups σε επαφή με επτά δυνητικούς επενδυτές-χρηματοδότες, ο πρόεδρος της ΑΖΚ ΑΕ, Δημήτρης Λακασάς, παρουσίασε τους στόχους της εταιρείας για το 2015, οι οποίοι είναι οι εξής: πρώτον, η συμμετοχή στο European Innovation Conference, ώστε η Θεσσαλονίκη να μπει και επισήμως στον “χάρτη” των υποδομών καινοτομίας της Ευρώπης. Δεύτερον, η πραγματοποίηση του δεύτερου “Thessaloniki Smart Up Innovation Hub”, το οποίο αυτή τη φορά θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην αγροδιατροφή, τόσο επειδή ο πρώτος θύλακας της ΑΖΚ είναι αγροδιατροφικός, όσο και επειδή και η Ελλάδα πραγματοποιεί εξαγωγές ύψους 4,5 δισ. ευρώ ετησίως στον ιδιαίτερα δυναμικό αυτόν κλάδο. “Αν ο κλάδος αυτός μπολιαστεί με την καινοτομία, τότε είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να έχουμε αύξηση προστιθέμενης αξίας κατά 40%”, είπε ο κ.Λακασάς.

Τρίτος στόχος είναι κατά τον ίδιο η αξιοποίηση της διαθέσιμης γης και τέταρτος η διεκδίκηση κινήτρων και κονδυλίων από εθνικά και κοινοτικά προγράμματα. Γι΄ αυτό άλλωστε στέλεχος της ΑΖΚ ΑΕ μεταβαίνει στις 25 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες, προκειμένου να έχει επαφές με εκπροσώπους τής πρωτοβουλίας JASPERS και της Γενικής Διεύθυνσης Έρευνας της Κομισιόν.

Τέταρτος στόχος για το 2015 είναι η προώθηση των τριών συνεργατικών μηχανισμών (clusters) που έχουν ήδη εξαγγελθεί. “Παρακαλούμε όσους λένε ότι [η Ζώνη] δεν γίνεται να μην εμποδίζουν αυτούς που λένε ότι γίνεται” είπε και πρόσθεσε ότι το επόμενο βήμα είναι η εξωστρέφεια της Ζώνης.

Διεθνείς συνεργασίες

Σε όρους εξωστρέφειας και διεθνών συνεργασιών, η αποψινή εκδήλωση, στην κατάμεστη αίθουσα του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας “Νoesis”, επιφύλασσε ευχάριστες ειδήσεις: όπως γνωστοποίησε η αντιπρόεδρος του Ελληνογαλλικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Μαρία Βοζίκη, θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο ανάπτυξης συνεργασίας μεταξύ της ΑΖΚ ΑΕ και της νέας θερμοκοιτίδας επιχειρήσεων "Halle Freyssinet", που θεμελιώθηκε πρόσφατα από τον Φρανσουά Ολάντ στη Γαλλία και αναμένεται να λειτουργήσει το 2016. Η εν λόγω θερμοκοιτίδα, εμβαδού 33.000 τ.μ, φιλοδοξεί να αποτελέσει τη μεγαλύτερη παγκοσμίως, με δυναμικότητα φιλοξενίας 1.000 start-ups επιχειρήσεων.

Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, συνεργασίες θα επιδιωχθούν μέσω του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, όπως γνωστοποίησε ο κ.Λακασάς. Προς την ίδια κατεύθυνση, της ανάπτυξης επαφών με αντίστοιχους φορείς των ΗΠΑ, θα εργαστούν επίσης το προξενείο των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη και η ομογενειακή οργάνωση "Παμμακεδονική".

Οι 12 φιναλίστ νεοφυείς επιχειρήσεις

Οι 12 “φιναλίστ” start ups του προγράμματος ωρίμανσης φιλοδοξούν ν΄ αναπτύξουν δράση σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, από την παραγωγή ελαιολάδου με ζεόλιθο και την εικονική περιήγηση 360 μοιρών σε ακίνητα, μέχρι τη “νέα γενιά” στις κρατήσεις θέσεων και εισιτηρίων και τη διαχείριση ιατρικών πρακτικών. Συγκεκριμένα, οι 12 εταιρείες είναι οι εξής:

-"Medi Cloud": η νεοφυής επιχείρηση, που έλαβε έπαινο για το καλύτερο επιχειρηματικό μοντέλο, δραστηριοποιείται στον χώρο της διαχείρισης ιατρικών πρακτικών από γιατρούς, διαγνωστικά κέντρα και μικρές κλινικές

- "Ygrec": η start up, που έλαβε έπαινο για την καλύτερη παρουσίαση, έχει ως αντικείμενο τη μεσογειακή πολυτέλεια στη γεύση

- “Οnatros” η επιχείρηση, που έλαβε έπαινο για την πιο δημοφιλή παρουσίαση, δραστηριοποιείται στον τομέα της βελτίωσης της υγείας μέσω της άθλησης.

- "Take a seat, find yοur place": Η επόμενη γενιά των κρατήσεων, σε πραγματικό χρόνο, στο έξυπνο κινητό.

- "Speetty": Παρουσίαση ακινήτων με περιήγηση 360 μοιρών

- "Quispot": online υπηρεσία εύρεσης συμπαικτών για ομαδικές δραστηριότητες

- "Mathemagnesis": online ελληνική πλατφόρμα e-learning

- "Questplayer": προβολή περιοχών και παρουσίαση τοπικών εμπειριών τουρισμού

- "Ad-On-Board": εκπτώσεις σε yachting μέσω αξιοποίησης διαφημιστικών μέσων

- "Hospitus": εξατομικευμένες κρατήσεις σε ξενοδοχεία για όσους ταξιδεύουν για δουλειές

- "Want It": εκτεταμένη και ταχεία αναζήτηση και σύγκριση κινητών συσκευών τεχνολογίας

- "Zeolado": υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο με τη "συνδρομή" του ζεόλιθου

Oι 12 επιχειρήσεις παρουσιάστηκαν στους δυνητικούς επενδυτές στο πλαίσιο κλειστής διαδικασίας για το ευρύ κοινό (Pitching Session), ενώ ακολούθησε ανοικτή εκδήλωση, στην οποία απηύθυναν χαιρετισμούς -μεταξύ άλλων- ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Γεώργιος Ορφανός, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ο πρόξενος των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Σάντερς.




Πηγή: ΑΠΕ, από ΗΜΕΡΗΣΙΑ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου